Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Sarjakuvien ostaminen ja keräily

Sarjakuvien huolto ja kunnossapito

(1/16) > >>

Janne:
En tämänsuuntaista ketjua löytänyt mistään. Ehkä en vain osannut etsiä...

Minulla olisi ongelma 50-luvun liuskalehden kanssa, jossa muutama ruutu on nätisti vesiväritetty. Paperi on melko huokoista, mutta väri ei ole kuitenkaan imeytynyt paperin toiselle puolelle. Haluaisin päästä vesiväristä eroon. Olisiko kellään pätevää niksiä?

Arttu:
Ensiksi varoitus: lähes aina KAIKKI amatöörien tekemä keräilysarjakuvien/vastaavien korjailu/restaurointi aiheuttaa yleensä vain lisää tuhoa.

Toiseksi: vesiväriä et saa mitenkään muuten pois kuin poistamalla sen raaputtamalla samalla tuhoten paperin pintaa.

Unohda koko juttu.

keijoahlqvist:

--- Lainaus käyttäjältä: Jansa72 - 29.06.2006 klo 10:26:57 ---Minulla olisi ongelma 50-luvun liuskalehden kanssa, jossa muutama ruutu on nätisti vesiväritetty.

--- Lainaus päättyy ---
Minusta voisit värittää loputkin, arvo kohoaisi ilman muuta. Ainakin minun silmissäni.

Janne:
Ei varmasti kokoaisi, jos saisit minun taiteilemani uniikkikappaleen käsiisi  ;). Alkuperäinen vesivärittäjä on ollut kyllä aika hyvä. Olisi vaan jatkanut homman loppuun!

Doc Lomapäivä:

--- Lainaus käyttäjältä: Jansa72 - 29.06.2006 klo 10:26:57 ---Minulla olisi ongelma 50-luvun liuskalehden kanssa, jossa muutama ruutu on nätisti vesiväritetty. Paperi on melko huokoista, mutta väri ei ole kuitenkaan imeytynyt paperin toiselle puolelle. Haluaisin päästä vesiväristä eroon. Olisiko kellään pätevää niksiä?
--- Lainaus päättyy ---

Ota mustavalkoiset valokopiot, korjaa niihin jääneet ylimääräiset harmaasävyt korjauslakalla ja ota uudet kopiot. Taitaa olla ainoa vaihtoehto, jos ei joku aito konservaattori muuta keksi. Mutta älä hävitä niitä alkuperäisiä sivuja, ne on kuitenkin arvokkaampia kuin ne valokopiot vaikka niissä vesiväriä onkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta