Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Toimintasarjakuvat
Conan barbaari
Lurker:
Conan jatkaa seikkailujaan Suomessa. Egmonthan lupasi, että jos eka osa myy hyvin, jatkoa seuraa.
Conan 2:n painojälki on huikean hyvää ja paperi vielä parempaa kuin DC Spesiaalissa. Hintakin on kohtuullinen. Onko paperi Suomessa halpaa, kun samanlaiset tradet maksavat Jenkeissä puolet enemmän? Ei niin että tosiaankaan valittaisin.
Cary Nord piirtää hienosti, mutta värittäjä Dave Stewart on kyllä yhtä lailla kuvittaja - väritys on kuin maalausta. Jotkut kuvat ovat ällistyttävän komeita. Sitäkin kummallisempaa on, että aina välillä silmä hätkähtää oudon amatöörimaisia virheitä. Tuhkaa ja tomua tarinan 8. sivulla Conan pitää tyttöä kiinni leuasta. Pää on kuin lituskainen pipari, joka keikkuu Conanin etusormen ja peukalon välissä. Samaten silmät Stewart tekee niin kolmiulotteisiksi, että ne pullistuvat hurjimmillaan päästä kuin Väiskin piirretyissä. Voi se olla tehokeinokin. Tyylillisesti mieleen tulee Rich Corben.
On tämä silti paras Conan mitä olen ikinä nähnyt! Toivottavasti sarja Suomessa jatkuu...
FreakyMike:
Olihan nuo uusimmat kieltämättä ihan hienon näköisiä julkaisuja, mutta eivät vedä millään vertoja niille parhaimmille 80-luvun Conan Extroille ja tietyille muille mustavalkonumeroille. Osassa on ihan huikeaa kynänjälkeä.
Lurker:
--- Lainaus käyttäjältä: FreakyMike - 14.05.2005 klo 22:04:43 ---Olihan nuo uusimmat kieltämättä ihan hienon näköisiä julkaisuja, mutta eivät vedä millään vertoja niille parhaimmille 80-luvun Conan Extroille ja tietyille muille mustavalkonumeroille. Osassa on ihan huikeaa kynänjälkeä.
--- Lainaus päättyy ---
Olihan niissä. Mutta ne juonet...
Conan tekee matkaa, kohtaa hirviön ja pelastaa tytön, tappaa roiston tai useamman, tappaa hirviön, saa tytön, jatkaa matkaa. Näissä Dark Horsen tarinoissa on jotenkin sen alkuperäisen Conanin pulp-aikakauden henkeä.
Jarmo:
Onkos nämä nyt alkuperäisiin tarinoihin pohjautuvia?
Siitä on aikaa kun ne luin, mutta kovasti samanlaisilta nämä vaikuttavat.
Ei voi valittaa. Hyvää tavaraa nämä on. Kakkonen parempi kun ykkönen.
Zippo:
Näistä 80-90 luvulla ilmestyneistä Conaneista en ole koskaan hirveemmin perustanut.
Kokeeksi ostin tän tänvuotisen ykkösnumeron ja nyt oli sitten pakko ostaa tää toinenkin, joten jotain on tapahtunut kun olen koukkuun jäänyt.
Oon varmaan kalkkeutunut kun tällänen "miekkafilosofia" ;) on alkanut miellyttää.
Tarinan eteneminen on mun mielestä vähän samanlaista kuin Burroughsin Mars-kirjoissa (ja joissan Tarzaneissa). JC lähtee tutkimaan punaista planeettaansa ja yhtäkkiä on vastassa hirviöitä/velhoja ja pitää pelastaa neitokaisia uusien lyhytaikaisten tuttavien kanssa. Viuh, vauh, swäng ja matka jatkuu...Hyvää shittii niin kuin yks kaveri asian ilmaisee.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta