Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Lännensarjakuvat
Lännentie
hansswahn:
Uusimmassa Ruudinsavussa on useita ansiokkaita artikkeleita Lännentie-sarjakuvasta. Eräässä artikkelissa mainitaan, että Italiassa on alettu julkaista Storia del West -sarjaa uudelleen värillisenä ja albumikoossa.
Asko Alanen kirjoitti ohimennen jossakin Tex-ketjun viestissään, että jonkinlaista virittelyä Lännentien uudelleen julkaisemiseksi olisi Egmontillakin.
Olisiko kysymys juuri noista värijulkaisuista vai mistä?
Joka tapauksessa Storia del West on sen verran upea sarja, että ansaitsisi tulla julkaistuksi uudelleen vaikka kokonaisuudessaan Suomessakin.
(Joo, tiedän, kustannustoiminnan tulee olla kannattavaa, ei nostalgiatrippailua tms. Mutta saahan sitä toivoa.)
Janne:
Lännentie on mahtava sarja, mutta yksi asia harmittaa: piirtäjä Sergio Tarquino, jota en voi sietää. Ja tuntuu, että hän on piirtänyt melkein joka toisen tarinan. Renato Polese on Lännentien piirtäjistä ehdoton suosikkini!
Suomeksi on muuten vissiin yksi osa kääntämättä. Juhlanumero 100, joka julkaistiin Italiassa väreissä. Siis luulen muistavani...
Wade:
Mä en oo koskaan oikein tajunnut Lännentietä. Mikä siitä tekee hyvän?
Curtvile:
--- Lainaus käyttäjältä: Wade - 30.11.2006 klo 22:09:44 ---Mä en oo koskaan oikein tajunnut Lännentietä. Mikä siitä tekee hyvän?
--- Lainaus päättyy ---
Monikin seikka.
Vaihtelevat sarjat ja niiden pääosin tasokas toteutus.
jos olisi jäänyt elämään Texin rinnalle se olisi voinut toimia Bonellin muiden lännensarjojen esiinmarssittajana.
Päähenkilöinähän on kaikki sheriffeistä intiaaneihin ja ratsuväen tiedustelijoista cowboyhin ja pinkertonin etsiviin.
Tex willerien ratkaisu on tehdä kaikki ne tarinat yhden rangerin kautta, mutta lännentien voima ja kompastuskivi on siinä että hahmot, miljöö ja tekijät ovat vaihtuvia.
tertsi:
Mulla on nuo ekat Lännentiet, siis sen lennätinporukan mukana olleen pojan ja hänen tapaamansa intiaanitytön tarina. Tavallinen tarina, mutta pirun hyvin tehty ja mahtava sarjakuva!!
EDIT:
Ei ollutkaan lennätinjengi, vaan maanmittausheeboja.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta