Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Muut sarjakuva-aiheet

Sarjakuva-anekdootteja

(1/12) > >>

Divine:
Muistuuko mieleen mitään hauskoja tahi traagisia sattumuksia oikeasta elämästä liittyen sarjakuviin? Pistäkää tarinoita tähän säikeeseen.

Minä aloitan:
Kaverini J. Aalto suoritti varusmiespalveluksensa laskuvarjojääkärikomppaniassa Utissa. Asuin tuolloin aivan lähellä, Kouvolassa, joten tapasin Aaltoa silloin tällöin tämän iltalomilla. Lainasin hänelle tällaisten tapaamisten yhteydessä joskus kirjoja ja sarjakuvia.

Erään tupa-, kaappi- ja siisteystarkastuksen yhteydessä erittäin tiukapipoiseksi paskiaiseksi tiedetty vääpeli huomasi Aallon kaapissa sinne kuulumattoman kirjan. (Kaapissa sai olla omia kirjoja, mutta ne eivät saaneet olla näkyvissä.) Aalto oli muutamaa sekuntia aikaisemmin muistanut kirjan olevan 'sallittujen' kirjojen välissä, muttei voinut tarkastuksen ollessa jo käynnissä tehdä enää mitään. Paitsi huomattavista sanktioista, Aalto oli huolissaan myös kirjan kohtalosta, sillä kus'pääksi tiedetty vääpeli olisi maineensa veroisesti voinut hyvinkin repiä teoksen kappaleiksi. Tapahtumat menivät seuraavasti:

Vääpeli [ottaa kirjan Aallon kaapista]: Ed - iloinen klovni. Vittu, Aalto, te olette sairas mies.

Vääpeli [avaa kirjan satunnaisesta kohdasta ja lukee ääneen koko tuvan pidätellessä hengitystään]: Takapuoleni oli portti toiseen maailmaan! Aalto, suosittelen teitä hankkiutumaan lääkärin hoitoon mitä pikimmin.

Tämän jälkeen vääpeli asettaa kirjan takaisin kaappiin ja poistuu tuvasta. Tarkastus on ohi.

nyoko:
En valitettavasti omaa kovin kummoisia anekdootteja aiheesta, mutta kaverilla tuli Ediin joskus tutustuttua ja kyseessä on kyllä mitä hienoin anarkistinen sarjis. Jos mitään, arvostukseni muuten hieman tasalaatuista toveriani kohtaan kasvoi tämän kirjahyllylöydön myötä. :)

Divine:
Tajusin ekan viestin kirjoitettuani, että tämähän on vähän määly topic sarjakuva-aiheiselle foorumille: Lähes kaikista sarjakuvistahan on varmaan jossain vaiheessa aloitettu oma ketjunsa (tai useampia), joissa näitä tosielämän pieniä sarjakuvakommelluksia voi kertoa.

Toisekseen, tällä foorumilla on porukkaa, jotka enemmän tai vähemmän saavat elantonsa sarjakuvasta, tai muuten vain elävät 'sarjakuvaelämää', jolloin tuntunee tarpeettomalta tai typerältä kertoa jok'ikisestä sarjakuvaan liittyvästä kommelluksesta, joita tulee varmaan joka päivä useampia. 'Nuora tilittää: Välineet laukesivat kesken luonnostelun!'

Ei siinä mitään. Voin kuitenkin itse vielä jatkaa otsikon mukaisesti juttua, ja häpeäkseni tunnustaa, että vielä lukioikäisenä, joskus 80-90 -lukujen taitteessa olin niin rajoittunut, etten kehdannut lainata Königin Tappajakondomia kirjastosta. Siispä luin sen paikan päällä, mutta siten, että naamioin lukemani sarjakuvan toisella, isommalla albumilla, jottei kukaan vain näkisi minun lukevan pahamaineista homosarjakuvaa. :-[

Sittemmin kirjahyllyni on kyllä jalostunut useilla ihan itse kaupasta ostamillani Königeillä, ja kaveripiiriinkin kuuluu tätä nykyä jos jonkinsuuntaista vipeltäjää - lähinnä järkyttää tuo muisto itsestä hihittelemässä salaa kirjastossa homosarjikselle.

echramath:

--- Lainaus käyttäjältä: Divine - 21.10.2009 klo 15:12:23 ---Tajusin ekan viestin kirjoitettuani, että tämähän on vähän määly topic sarjakuva-aiheiselle foorumille: Lähes kaikista sarjakuvistahan on varmaan jossain vaiheessa aloitettu oma ketjunsa (tai useampia), joissa näitä tosielämän pieniä sarjakuvakommelluksia voi kertoa.

--- Lainaus päättyy ---

No en minä tiedä, ei minua ainakaan välttämättä kiinnosta selata joka ainoaa länkkärialueen viestiä läpi, niissä kun käsitellään piirtäjiä ja hahmoja, joita en edes tunne, mutta jos olette joutuneet johonkin koomiseen tilanteeseen Tex Willerin vuoksi, kertokaa ihmeessä.

Gothicus:

--- Lainaus käyttäjältä: Divine - 30.09.2009 klo 23:22:11 ---Muistuuko mieleen mitään........traagisia sattumuksia oikeasta elämästä liittyen sarjakuviin? Pistäkää tarinoita tähän säikeeseen.

--- Lainaus päättyy ---
Kaitpa tämä sarjakuva-anekdootista käy. Olin kerran aivan helvetin rakastunut Marion Ravenwoodin näköiseen naiseen. Yhdennäköisyyden tajusin vasta viiveellä. Aika mainio likka oli...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta