Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Aku Ankka ja kumppanit / Vs: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)
« Uusin viesti kirjoittanut Darth Mika tänään kello 20:22:55 »
Siinä olet oikeassa, ettei lehdestä löydy yhtään uutta sarjakuvaa. Tuoreinkin on vuodelta 1988, mutta yllättäen lehden sivuilta löytyykin 19 sivua Suomessa ennen julkaisematonta materiaalia. (Joo, tätähän toki tarkoitit :P ).

Vaan minkäs takia Mika sai Klassikon Aku Ankan mukana?
Onko joku muu saanut lehden vaikkei sitä tilaa?
Siis ainoa, jota tästä Klassikosta vähän selailin oli tuo Gottfredsonin tarina.
Mä kun näen sen tarran ja sepustuksen Klassikko vuodelta se ja se...silloin näen punaista ja siirryn seuraavaan tarinaan. En edes viitsi katsoa sitä. Ai niitä siis ei ole julkaistu Suomessa. Mua kun ei tää Klassikko kiinnosta yhtään, niin pläräsin vaan sitä vähän. Täytyykin sitten lukea nuo julkaisemattomat tarinat. Olen aina luullut,että toi Klassikko tarina on siksi tuossa, että se on julkaistu Suomessa. Täytyykin katella noita Aku Ankka-lehtiäkin, että onko siellä tapahtunut sama vahinko. Pitäisi olla tarra, että tämä on julkaistu Suomessa...voi ihan tyystin ohittaa se.

Tää siis oli semmoinen kortsuun eli muoviin laitettu kahden lehden päljäys. Juu en tiiä miksi tämmöisen sain...en niin hirveesti diggaa Klassikosta. No mä kyllä niille Sanomien Klassikon puhelinkaupustelijoille olen välillä vähän koppava. No jos vuoden aikana soittelee samasta asiasta moneen kertaan, niin kyllä siinä vähän turhautuu. Ehkä nyt ovat aloittaneet väsytyskamppanjan myös ilmaisen lehden muodossa. Ainoa hyvä homma tässä oli, että nyt ei Posti liimannut sitä extra osoitetarraansa mun Aku Ankkaan kiinni (kun oli muovit päällä)...se on niin paha aina ottaa pois varovasti.

Vai olisiko Sanomat ihan kiusallaan lähettäneet mulle Klassikon, että saan siitä pahan mielen...mene ja tiedä!
2
Aku Ankka ja kumppanit / Vs: Aku Ankan taskukirja
« Uusin viesti kirjoittanut Kääk13 tänään kello 18:20:16 »
Eiköhän tuo ole mennyt jo painoon.
Minä ehdin jo hetken iloita itsekseni ennen julkaisemattomista tarinoista, kunnes tajusin, että koko kirja on 100% copy-pastea kovakantisista, sisällysluetteloita myöten.

Joko ei vain ole jaksettu tarkistaa tekstejä tai sitten tietoisesti halutaan ajaa ostajia harhaan, jos vaikka joukkoon sattuisi (ja varmaan sattuukin) niitä, ketkä lukevat nämä tarinat ensimmäistä kertaa tästä taskarista.
3
Aku Ankka ja kumppanit / Vs: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)
« Uusin viesti kirjoittanut Kääk13 tänään kello 18:09:51 »
Tänään postiluukusta putosi uusi Aku Ankka -lehti ja sen kylkiäisenä tuli tuo 4/2024 Klassikko. Siinähän oli tuo Floyd Gottfredsonin  tarina "Mikki Hiiri - Mustakaapun ensirötökset".

Muutenhan tuo Klassikko 4/2024 olikin sitten pelkkää uusintaa...yhtään uutta sarjakuvaa ei siitä löydy.
Siinä olet oikeassa, ettei lehdestä löydy yhtään uutta sarjakuvaa. Tuoreinkin on vuodelta 1988, mutta yllättäen lehden sivuilta löytyykin 19 sivua Suomessa ennen julkaisematonta materiaalia. (Joo, tätähän toki tarkoitit :P ).
Joidenkin tarinoiden osalta pelkästään lehteä selailemalla on mahdoton sanoa, onko se uusinta vai ei ja luulen, että tähän lehdessä tietoisesti pyritäänkin kun ennen julkaisemattomia tarinoita ei enää merkitä mitenkään.

Mutta siis lehden kannessa ja sivulla 2 julkaistut Floyd Gottfredsonin Mustakaapu-aiheiset maalaukset julkaistaan, ainakin Inducksin mukaan, ensimmäistä kertaa meillä vasta nyt. Ne sopivat hyvin niitä inspiroineen tarinan kylkiäisiksi, joten mielestäni tarinan julkaisu tässä tapauksessa on ihan OK ratkaisu, vaikka lukisinkin mielelläni jonkin kokonaan julkaisemattoman Gottfredsonin.

Ennen julkaisemattomat tarinat ovat
Vuotava vesistö
Lahjomaton lääke lenssuun
ja Maalausharrastus?


Vaan minkäs takia Mika sai Klassikon Aku Ankan mukana?
Onko joku muu saanut lehden vaikkei sitä tilaa?
4
Toimintasarjakuvat / Vs: Howard Chaykin- nero vai perverssi?
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Ronkainen tänään kello 17:22:45 »
Jos tarkoitit Suomen Star Wars sarjakuvaalbumia (semic), niin se oli Howardin ns. "Uuden Toivon" kansi vuodelta (1978)

Tähtien sota -sarjan ensimmäisen albumin kansimaalaus on Greg Hildebrandtin työtä. Signeerauskin on näkyvillä.

Timo
5
Aku Ankka ja kumppanit / Vs: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Ronkainen tänään kello 17:13:43 »
Tänään postiluukusta putosi uusi Aku Ankka -lehti ja sen kylkiäisenä tuli tuo 4/2024 Klassikko. Siinähän oli tuo Floyd Gottfredsonin  tarina "Mikki Hiiri - Mustakaapun ensirötökset".

Hoh! Se onkin sitten viides kerta kun toi tulee suomeksi. Kuudes, jos Hesarin ensijulkaisu lasketaan. Neljästi tämän vuosituhannen puolella. Samoja sarjoja vaan pyöritellään "uusissa" julkaisuissa. Pff.. Gottfredsonilta löytyis vaikka mitä kääntämätöntä.* Ilmeisesti ei haluta maksaa suomentajille enää mitään.

*Edit: siis Hesarin ensijulkaisunsa jälkeen suomeksi julkaisematonta, miltei kaikkihan ne aikanaan sanomalehdessä tulivat.

Timo
6
Lännensarjakuvat / Vs: Hopeanuoli -lehti
« Uusin viesti kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi tänään kello 15:41:33 »
Saksassahan Hopeanuolta eli Silberpfeilia julkaisi pitkään ja tiuhaan Bastei-kustantamo 80-luvun lopulle. Vuodesta 2006 alkaen sarjaa on siellä julkaissut uusintana aikajärjestyksessä, uudelleen väritettynä ja enimmäkseen uusilla kansikuvilla Wick Comics -niminen kustantamo. Täällä kustantamon sivulla näkee uusien julkaisujen kansia tällä hetkellä numeroon 68 saakka. Julkaisuja näyttäisi tulevan noin neljä tai viisi vuodessa. Grand Comics Databasessa täällä lukee, että sarjassa on ilmestynyt jo 77 osaa, mutta läheskään kaikkia ei ole vielä indeksoitu tuonne.

Käsittääkseni Hopeanuolen aivan alkua on nähty Suomessa vain tosi vähän. Muistaakseni taskukirjoissa oli jokin juttu, jossa Hopeanuoli tapasi Pekan ensimäisen kerran, tai jotain sellaista. Selsin piirrostyyli ei ollut vielä niin hiottua kuin myöhemmin.
7
Toimintasarjakuvat / Vs: Howard Chaykin- nero vai perverssi?
« Uusin viesti kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi tänään kello 15:29:08 »
-Conan the Barbarian lehden numerot #79–83. Osuu Amerikassa vuosille 1977–78 joten juuri silloin meillä ei tullut lehteä, mutta tuliko näitä numeroita Suomessa jälkikäteen?

Kyllä. Tarkistin, että Chaykinin viisi Conan-juttua tulivat suomeksi Conaneissa 2 ja 3/93. Täällä on arkistoituna vanha Conan-indeksi, josta asian voi todeta ilman fyysisiä lehtiä.

Chaykin piirsi myös yhden Indiana Jones -tarinan, joka on nähty Suomessa Indyn lehdessä 3/84.
8
Aku Ankka ja kumppanit / Vs: Aku Ankka Klassikko (ent. Aku Ankka Ekstra)
« Uusin viesti kirjoittanut Darth Mika tänään kello 13:45:42 »
Tänään postiluukusta putosi uusi Aku Ankka -lehti ja sen kylkiäisenä tuli tuo 4/2024 Klassikko. Siinähän oli tuo Floyd Gottfredsonin  tarina "Mikki Hiiri - Mustakaapun ensirötökset".

Minulla on tuo Jättikirja : Mikin oma sanomalehti, jossa samainen tarina. Väritys on tuossa Jättikirjassa vähän tummempi ja ei niin värikylläinen kun tässä Klassikossa. Onko tämä Klassikon sarjakuva otettu jostain muusta materiaalista vai onko Jättikirjaan tehty vaan ihan omapäinen väritys. Myöskin katsoisin, että tuo Klassikon piirrosjälki oli paljon suttuisampi tai huonompi kuin Jättikirjassa. Olisiko skannaus mennyt vähän puihin sitten Klassikon osalta.

Muutenhan tuo Klassikko 4/2024 olikin sitten pelkkää uusintaa...yhtään uutta sarjakuvaa ei siitä löydy. Näköjään mikään ei ole muuttunut lehden osalta. Pysyn siis jatkossakin erossa tästä lehdestä.

Miksi muuten tämä oli laitettu kylkiäisenä Aku Ankan tilaajille. Onko Klassikon tilaajien määrä radikaalisti vähentynyt viime aikoina ja siksi on yritetty mainostaa lehteä Aku Ankan tilaajille tämmöisellä kylkiäislahjalla. Olisivat nyt sitten tämmöiseen kylkiäiseen laittanut edes puolet uutta sarjakuvaa...olisi joku voinut sen ehkä tilatakin. Nyt kaikki näkee, että lehti on vain uusintaa täynnä ja ei varmasti tilaa lehteä. Taitaa Klassikko kohta loppua...tämmöiset kylkiäislahjat on selvä merkki, että lehdellä menee huonosti. Harmittaa vaan, että tämä entinen Aku Ankan Extra-lehti on mennyt tämmöiseksi. Silloin alussa ns Aku Ankan kuukausiextra nimellä se oli tosi hyvä lehti ja sitä tuli luettua ihan mielenkiinnolla...sitten Sanomat meni sössimään lehden tommoseksi sekundalehdeksi. Ei ihme, että tilaajat kaikkoaa.
9
Toimintasarjakuvat / Vs: Teräsmies
« Uusin viesti kirjoittanut Reima Mäkinen tänään kello 11:18:58 »
Polkaisin hieman Sarjismiesten tontille ja tein tubekanavalleni videon Teräsmiehestä. Käsittelyssä siis Superman The Golden Age Omnibus vol 1, josta tykkäsin kovasti. Tietenkin. Reilu vartti tiukkaa puhetta retrojärkäleen sisällöstä. Vanha Teris oli yllättävän erilainen kuin vaikka nykyinen tai Silver Agen Superman.

Videon kuvailutekstistä löytyy muuten tarkempi lista käsittelemistäni aiheista.  :)
10
Olen ollut aika ahkera uuden albumin piirrännässä, eli sivulla 63 mennään nyt. Nani V For Victory, ilmestyy syyskuussa Hesan festareilla, kuten oon varmaan jo monesti sanonut, hah... sitten pääsen taas Kultaisen nuor.. eiku lapsuuden pariin, mut tää breikki omaelämäkirjoista tuli tarpeeseen, ja nyt tekee jo mieli ryhtyä siihen seuraavaankin  4 vuoden urakkaan, kun pääsee sukeltamaan ikävuosiin 0-15 !
Tampere kupliissa tapahtui semmoinen ihme että myydyin tuotteeni oli Jack King Noir CD-levyni!!! Ei voi valittaa, tai voi, mut ei ny viitti! :) Seuraava festarointi lienee Porin Poriconi 8.6. '24! Silloin pitäs olla Nani jo tussattuna pitkälle!
Liitekuvassa albumini kansikuva! <3
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10