Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Luomistyö, käsikirjoittaminen ja kääntäminen
Suurimmat esikuvasi
Lewis:
Minulle tärkeimpiä vaikuttajia ovat ehdottomasti Franquin. Franquinin ideat ja tyyli ovat suuressa osassa.
Toiseksi tärkeimpänä minulle on Uderzo. En hirveästi pidä näistä U:n Asterixeista, mutta kuvat vain paranevat.
Nuorempana kopioin hirveästi Asterixeista kuvia.
Sekin oli upea hetki kun minun kysymykseni oli valittu tähän: http://fifa.obelix.fr/mainsf.html (Joonas, 12) .
Lewis Trondheim, Larcenet, Walthery, Morris, Fred, Alain Dodier, Didier Conrad ym. ovat kanssa suuria idoleita!
Ketkä ovat sinun esikuviasi?
Joonas
Piber:
Mitä kysyit?
Omani on kuten aloittajallakin Uderzo.
Tietenki kaikki ankan piirtäjät. Silloin pienempänä ei oikein välittänyt siitä oliko hyvin piirretty vai ei, mutta Carl Barks nyt ainakin.
Yksi japanilainenkin listalle mahtuu nimittäin Eichiro Oda.
Hänen työnsä vain ovat niin raikkaita ja täynnä energiaa.
Lättä:
En ole tutustunut hirveästi idoleihini, mutta tässä ovat:
Carl Barks - rento tyyli, luonut Akun maailman.
Don Rosa - täydentänyt jännästi Ankkojen maailmaa, omaperäiset juonet.
Lewis Trondheim - vitsailee ovelasti, kuvat hienoja, vaikka aluksi näyttävät huonoilta.
Akira Toriyama - kerronta kohdallaan, varsinkin DB:t 3-27 ovat mahtavia, hauskat hahmot myös.
Eiichiro Oda - keksinyt äärettömän suuren maailman, jossa voisi seikkailla vaikka loputtomiin.
Alan Moore - Vartijat oli hyvä, kuulemma on kirjoittanut muutenkin taitavasti.
Frank Miller - piirtää ja käsikirjoittaa itse.
Goscinny - ollut monessa klassikossa mukana, eivätkä klassikot ole klassikkoja, jos ne eivät ole hyviä.
Hergé - yksinkertaisesti: Tintti.
Walt Disney - yleisesti.
Muita ei heti tule mieleen, mutta varmaan niitä on enemmänkin. Lisään tänne sitä mukaan, kun niitä tulee.
EDIT: Kauneusleikkaus.
Peetukka:
No tässä mun: Carl Barks, Don Rosa ja Alberd Uderzo.
dErasmus:
Ferioli:
Ehdottomasti paras piirtäjä, mitä hiiri- ja ankkalandia on koskaan tavannut. Arvostan suuresti hänen hahmojen dynamiikkaa ja kaunista maisemakuvausta.
Rodriques:
Sommittelu. Parasta. Akkarissa. Koskaan.
Ueda Hajime:
Ko puhutaan mangasta, tulee ensimmäisenä mieleen sellainen tyyli, mitä meikäläinen ei osaisi, vaikka kuinka harjottelisi (pientä, herkkää viivaa ja kauniita, SIISTEJä viivoja). Ueda Hajime on ainakin todistanut, ettei mangan tarvitse olla sellaista.
George Asakura:
Muijalla on kiva tyyli, tosi rento ja silti hyvin selkeä. Etenkin mustaan luottamisesta tykkään häneltä.
Jamie Hewlett:
...siis tyyppi, joka ylipäätänsä sai minut kiinnostumaan sarjakuvista. Se friikki.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta