Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Luomistyö, käsikirjoittaminen ja kääntäminen
Historia sarjakuvan aiheena
matkamies:
Niin, olisin vähän utelias tietämään onko kvaakissa muita historian harrastajia ja ennenkaikkea miten olette soveltaneet harrastustanne sarjakuvan tekemisessä. Itse olen todellinen historiafriikki, ja suurin unelmani ja tavoitteeni onkin tehdä nimenomaan historiallista sarjakuvaa.
Yleensäkkin luen parhaimpiin sarjakuviin kaikki sellaiset jotka sivuavat aiheellaan historiaa.
keijoahlqvist:
Limingan sarjakuvalinjan ensi vuoden päähanke on maailmanhistorian sarjakuvaaminen.
Aiheeseen tullaan paneutumaan monipuolisesti ja syvällisesti. Menneisyyttä ennustetaan takautuvasti.
Anssi Rauhala:
--- Lainaus käyttäjältä: matkamies - 21.05.2007 klo 20:01:49 ---... onko kvaakissa muita historian harrastajia ja ennenkaikkea miten olette soveltaneet harrastustanne sarjakuvan tekemisessä. ...
--- Lainaus päättyy ---
Käsikirjoittajani Ketolan Mikko on oikeastaan historian ammattilainen, mutta olen onnistunut aika hyvin soveltamaan hänen harrastuneisuuttaan yhteisen sarjakuvamme tekemisessä. Mikko taitaa käydä Kvaakissa aika lailla harvemmin kuin minä, mutta muistaakseni on rekisteröitynyt kvaakkilainen kumminkin.
Niistä, jotka ovat piilossa erilaisten nickien takana, en tiedä mitään. Historioitsijoita tai ei.
Limingan ensi vuoden hanke vaikuttaa lupaavalta! Menneisyyden ennustaminen varsinkin. Hei, "löytäkää" jonkun pohjoisen tietäjän keskiaikaiset profetiat, jotka ovat ennustaneet Suomen historian aivan nappiin...
pertti jarla:
Oikeastaan kaikki kaavailemani realistisesti piirretyt tulevaisuus-projektini sijoittuvat historiaan. On Espanjan sisällissotaa, Suomen 50-lukua ja 1800-lukua. Milloinka tulee valmista? Katsotaan nyt kun enste saavat tuon Lähi-idän ja ilmastonmuutoshomman kondikseen.
matkamies:
Limingan juttu kuulostaa kyllä aika kiintoisalta.
Itselläni pyörii alati päässä tuo löytöretki teema. Itse asiassa minulla kyllä on jo juonen perusrakenteet päässä, mutta pitäisi tässä maataloustöiden ja muun kiireisen ohessa saada jotain käytännössä aikaankin...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta