Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Luonnokset, tekovaiheet ja suunnittelu

Kvaak -haaste!!!

(1/3) > >>

Veli Loponen:
Ajattelinpa kysäistä, että oisko täällä kiinnostuneita osallistumaan haasteeseen? Eli idea olisi vähän sama kuin niin monessa muilta sarjakuva-palstoilta löytyvässä haasteessa: jokainen osallistuja tekisi lyijykynäpiirroksen mieleisestään sarjakuvahahmosta (voitaisiin vaikka rajata päähän) ja sitten arvottaisiin työt ja tekijät keskenään tussausta varten. Jokainen siis piirtäisi yhden kuvan ja tussaisi jonkun toisen kuvan.

Miltä kuulostaisi? Pistetäänkö pyörät pyörimään vai eikö jaksa? Vai olisiko toisenlainen haaste parempi (lyhyt sarjakuva?)?

Kyseessä ei kuitenkaan olisi paremmuuskisa tai tyylikisa, vaan avainsana olisi "aktivointi".

Janne Kuusinen:
 Ehkä olisi kiva, jos hommalla olisi jokin tarkoitus. Ruutukerrallaan-sarjakuva olisi nyt semmoinen parhaimmillaan hulvatoin perusidea. Vuorotellen, 6 tai 8 ruutua A4:lle, ennalta määrätty ruutukoko(?), järjestys arvottaisiin jne.

Kvaak-sarjakuvia!

Axuz:
Ei tuo "aktivointi" oikein riitä "tarkoitukseksi"... Kuinka moni täällä oleva sarjakuvantekijä muuten ylipäätään tarvii aktivointia? Itelläni pukkaa tällä hetkellä hiki päälle, ku on enemmän piirrettävää kuin mitä käsi jaksaa. Oon vieläkin hitto soikoon hereillä. Muistaakseni myös Jarkko "Wilpuri" sanoi joskus parhaimmaksi ajakseen yön. Oon siis piirtäny koko hem..tin yön ja nyt on aika nauttia kahvista, savukkeesta ja Hesarista kaikessa rauhassa... jonka jälkeen piirustuspöytä kutsuu jälleen. Rytmit pahasti sekaisin. Mut ei voi mitään. Rautaa on taottava silloin, kun se hehkuu. Ja nyt on fiilis...

Jukka:
Mun mielestä tuollainen jatkosarjis  kuulostais hyvältä. Niitä on tullut tehtyä kännissä (ja ihan selvänäkin) tosi paljon ja joskus niistä tulee aivan loistavia. Ideahan niissä on että kun on erilaisia tekijöitä ja erilaisia ajatuksenjuoksuja niin tulee oivalluksia joita itse ei ehkä tulisi koskaan ajatelleeksi jutut karkaavat yleensä kauas mielikuvituksen tai hyvän maun rajojen tuolle puolen. Pitää vain muistaa jatkaa suurinpiirtein sillä piirrostyylillä kuin millä sarjakuva on aloitettukkin niin säilyy edes joku tolkku.
Kannatetaan siis.
Kvaakiin vois pistää sit jonkun gallerian pystyyn ja työt esille koska jaetu ilo on paras ilo tai jotain siihen suuntaan.

Wilpuri:
Miten olisi sellainen, että keksitään joku yhteinen hahmo, josta jokainen vääntää yhden stripin? Ensiksi äänestettäisiin paras hahmoehdotus ja sitten kaikki tehtailisivat yhden/kaksi/kolme/monta strippiä/stripin kyseisen hyypien seikkailuista?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta