Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Lännensarjakuvat

Tex Willer -kronikka

(1/96) > >>

kalmakoura:
mulla  on nämä kaikki imestyneet  ja ärsyttää kun egmont on tehnyt huonoa painotyötä melkein jokasessa ostamassani on ollut pari sivua yhdessä  että on joutunut saksilla leikkaamaan.

ja sitten viellä ykkös  kronikassa on kannet väärinpäin. >:(

Wade:
Mulla on nyt kaikki tähän mennessä ilmestyneet Kronikat. Sivun laatu on paljon huonompaa kuin tavallisissa texeissä. Samoin painojälki ei ole lähelläkään sitä mitä texistä odottaisi.

Kannet ovat lähteneet monista irti. ???

Janne:
Olen samaa mieltä. Joskus vika voi olla alkupräisten sivujen huonossa skannaamisessa. Esimerkiksi kronikka 7:ssa (muistaakseni?, piirtäjänä aluksi Nicoló, joka pian vaihtuu Galepiksi) alkupuolisko on tosi suttuista. Heti puolivälin jälkeen kuva terävöityy selvästi. Mutta ei missään kronikkassa päästä aivan alkuperäisen lehden kuvan tasoon. On ne silti hyviä olla olemassa, koska kuitenkin varmasti löytyy paljon Texin lukijoita, joilla ei ole mahdollisuutta päästä käsiksi alkuperäiseen.

Ja kyllähän Egmont on ihan hyvää jälkeä muutoin saanut viimeaikoina aikaiseksi. Esimerkiksi nykyiset klassikko-tarinat ovat kerraassaa upeita tekniseltä tasoltaan. Alkuaikoina nekin olivat suttuja. Syynä oli kuulemma se, että lehdet tehtiin joistakin italiankielisistä valokopioista, jotka sitten skannattiin. Vielä kun Tampereen Alprint kämmäsi muutaman otteeseen painon aika hyvin, niin kuvanlaatu oli tosi surkeaa. Sitten painopaikka vaihtui ja klassikotarinoitakin saadaan Suomeen nykyään digitaalisessa muodossa, niin painojälki on aivan eri tasolla.

Kansia en ole kyllä saanut omista kronikoistani irti  ;)

Wade:

--- Lainaus käyttäjältä: Jansa72 - 31.01.2005 klo 08:36:57 ---Olen samaa mieltä. Joskus vika voi olla alkupräisten sivujen huonossa skannaamisessa. Esimerkiksi kronikka 7:ssa (muistaakseni?, piirtäjänä aluksi Nicoló, joka pian vaihtuu Galepiksi) alkupuolisko on tosi suttuista. Heti puolivälin jälkeen kuva terävöityy selvästi. Mutta ei missään kronikkassa päästä aivan alkuperäisen lehden kuvan tasoon. On ne silti hyviä olla olemassa, koska kuitenkin varmasti löytyy paljon Texin lukijoita, joilla ei ole mahdollisuutta päästä käsiksi alkuperäiseen.

--- Lainaus päättyy ---

Tuostapa tulikin mieleeni, ei ihan kronikoihin liittyvää... Yhdessä Ticcin piirtämässä texissä, vissiin 70 luvulta (se jossa Kitin hyvä intiaanikaveri kuolee ja Tex lähtee pojan kanssa laivalla jonnekkin seikkailulle... Viimeisen sivun on piirtänyt selkeästi Letteri... Matkien ticciä... Oletteko huomanneet saman... ???

Janne:
Tarkoittanet tarinaa Kaukomaille vuodelta 1982. Milenkiintoinen huomio. Pitääpä katsastaa heti kun kotiin pääsee!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta