Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kritiikki ja sarjakuva mediassa
Sarjakuvapoliisit
tertsi:
--- Lainaus käyttäjältä: Timo Ronkainen - 21.04.2016 klo 21:34:18 ---Ulosmeneminenhän voisi tarkoittaa myös sitä, että mennään vaikka Kulkukattiin tai SS-Libriconiin tai johonkin muuhun divariin ja jututetaan siellä paikan isäntää/emäntää ja ehkä asiakkaitakin, jos vain uskaltavat jotain sanoa.
--- Lainaus päättyy ---
Tämmöisestäkin oli heti alussa puhetta (tosin ei divarien kohdalla). Ensin pitää kuitenkin saada kalusto paremmin haltuun.
Mutta jaksakaapa vaan odottaa, kyllä me vielä ennen pitkää mennään "ulos".
edit:
Ja johan me oltiin Porvoossa ja nyt viimeksi Tampereella. Tosin sisällä, koska ulkona oli niin kylmä. :)
JV:
Joe Roganin (video)podcastin jaksot ovat yleensä kolmetuntisia - eikä sitä varsinaisesti tarvitse katsoa, vaikka Youtuben kautta pyörittäisi. Ei se kesto ole sinänsä ongelma, jos jutun juurta riittää.
Kuuntelin uusimman ja ensimmäisen podcastin. Uusimmasta pidin, koska siinä keskityttiin aiheeseen ja albumista löytyi paljon hyviä huomioita ja ruodintaa. Lukuisiin ulkomaisiin sarjsipodcasteihinkin verrattuna oli poikkeuksellisen spesifiä sarjakuvallisen ilmaisun purkamista. Jengisota 145 - pohdinta olisi kyllä hyötynyt kuvista, kun viitattiin moniin tiettyihin sivuihin - eikä albumi ole välttämättä kaikille tuttu tai ulottuvilla.
Ensimmäisen nauhoitteen luettelomaisesta tyylistä en niin paljon saanut irti. Dialogi on mielekkäämpää, kun molemmat ovat perehtyneet samaan aiheeseen.
Minun mielestä hienoa, että olette tällaiseen hankkeeseen ryhtyneet ja sisältöä pukkaa monessa formaatissa. Itunesiiin kannattaa laittaa.
Mambrinon kypäri:
En ole ehtinyt kuunnella mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Sekä pitkille että lyhyille pätkille on omat yleisönsä, molempia voi olla vaikea tyydyttää. Yksi mistä podcasteissa itse pidän että jos on hieman pitempi (ja miksei olisi jos järkevää sanomista riittää tarpeeksi kauan), on kuitenkin sellaisia järkeviä kohtia joissa laittaa tauolle. Harvalla ihmisellä on kolme tuntia aikaa yhteen kyytiin.
tertsi:
Mä kyllä luulen vahvasti, että me ei ihan heti tehdä kolmetuntista videota/podcastia. Olkaatten siis huoleti.
Reima Mäkinen:
Tarkoitin edellisellä kommentillani vain sitä että makuja on monia. Ja tavoitteita. Meillä videoiden suhteen hyvinkin erilaiset kuin Arne Ankan tekijällä. :)
Tertsin a-studio -vertauksen kuulin nyt ekaa kertaa, aivan niin vakavaksi en itse vedä, vaikka sarjakuva-asia sinänsä onkin mitä vakavastiotettavin.
Jo julkaistuista videoista 2 on tehty sisällä ja 4 "ulkona". Kahta noista on jopa pieneltä osin kuvattu avoimen taivaan alla. Samoin lähipäivinä julkaistava juttu on tehty muualla kuin kotistudiossa.
Epäonnistumisista yritetään oppia. Mietittäväksi tulee kuitenkin että pitäisikö teknisesti lähes toivottoman huonot pätkät vain unohtaa? Onko niistä iloa kenellekään vaiko vain luovat väärää huonoa kuvaa toiminnasta? Viittaan nyt ekoihin video-otoksiin ja podcasteihin.
ITunesiin ei liene tässä vaiheessa mahkuja ja intoa. Podcastien pyörittäminen maksuttomasti (ilman omaa domainia ja serveritilaa) osoittautui yllättäen jopa haasteellisemmaksi kuin videoiden (YouTube sensuroi matskua mielivaltaisesti, mutta ei siitä enempää).
Täytyy katsoa, jos nyt Google toisi oman podcast-alustansa Eurooppaankin. Ehkä siinä vaiheessa voisi vaikka heivata ne ekat turhat podcastit, joista JVkin mainitsi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta