Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kritiikki ja sarjakuva mediassa

Sarjakuva-aiheiset kirjoitukset sanomalehdissä

<< < (2/64) > >>

Asko AA:

--- Lainaus käyttäjältä: Petteri Oja - 08.09.2009 klo 17:54:35 ---Samaa ihmettelin. Joku ruotsalainen Agentti X-9 -lehti kenties?

--- Lainaus päättyy ---

Jeh. Jossain kuvassa se Agent-X9 -kansi näkyikin.
Ruotsalaiset alkoivat taas julkaista Holdawayn Modesty-sarjaa uusitussa lukemistossaan, hiton hyvästä painomateriaalista MUTTA taas kerran uudelleen taitettuna sarjakuvalehden sivumuotoon. Aika yritteliäästi myös; osa kuvista zuumattu isoiksi, raameja häivytetty ja varmasti osittain myös kuvasisältöä, kun kollaaseja on rakenneltu pystymittaan.

En tiedä oikein miten suhtautua...

tertsi:

--- Lainaus käyttäjältä: Asko AA - 08.09.2009 klo 18:38:04 ---En tiedä oikein miten suhtautua...

--- Lainaus päättyy ---
Minäkin olen heittelehtinyt vuoteessani tämän asian takia. Miten suhtautua?

Sitten päätin:
Ei ole hyvä juttu ollenkaan tuo uusiotaittelu.
Nyt olisi ollut hieno tilaisuus julkaista alkuperäisistä stripeistä skannattu upea opus (ilman taittelua). Esim. 50% originaalikokoa penempi kirja olisi ollut tosi komea.

Joo. Mä olen tämmöinen ikävä puritanisti.

Lurker:
Savon Sanomissa neljä sarjakuvataiteilijaa: Pimeällä taksilla helvettiin.
http://www.savonsanomat.fi/digilehti/tutustu/normal/page37.htm

Lönkka:
Tänään oli Hesarissa Römpötin juttua sarjisfestareihin liittyen.

Mainitsi myös Stan Sakain ja sen että tämä on aloittanut mangatyylillä piirtämisen ennen kuin se tuli muotiin tms.

Nyt kyllä mentiin rymisten metsään!
Oma veikkaukseni on se että Römpsä ei ole koskaan lukenut Sakain teoksia sillä vaikka Usagi Yojimbo kertoo samuraipupusta ei sitä kyllä ole piirretty millään muotoa mangatyyliin.

Jari Lehtinen:
Esiintyyhän Usagi Yojimbossa myös teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat ottamassa kuonoonsa. Niistä en olekaan koskaan järin perustanut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta