Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Strippi- ja sanomalehtisarjakuvat
Lassi ja Leevi
Sunnikka:
Uskomatonta, etten näinkään hyvästä sarjakuvasta löytänyt kunnollista threadia täältä. Mielestäni juuri Lassi ja Leevi ansaitsevat oman viestiketjunsa, sillä kuinka moni muu sarjakuva jaksaa elättää huumoriaan ja viestejään vielä 14 vuotta lopettamisensa jälkeen?
Tutustuin Lassiin ja Leeviin 80-luvun lopulla, kun luin sanomalehtien sarjakuvastrippejä. Sitten minusta tuli kirjaston vakiasiakas ja useasti mukaan lähti joko Lassi ja Leevi-albumeita tai juhlakirjoja. Niihin ei vaan koskaan kyllästynyt! Vaikka tuolloin kaikki sarjakuvan asiat eivät alle teini-ikäiselle auenneet, niin silti kiinnostus vain pysyi ja janosin lisää.
1995 olin 12-vuotias ja muistan edelleen, kuinka hämilläni olin, kun kuulin Wattersonin lopettavan Lassin ja Leevin piirtämisen. Silloin en vielä ymmärtänyt, kuinka kunnioitettava teko se oli. Osasin vain tuntea syvää pettymystä. Myöhemmin tajusin, että Watterson oli nero lopettaessaan silloin kun oli vielä huipulla. Nykyään olen alkanut toivoa Karvista piirtävän Jim Davisin tajuavan, että Karvisen parhaat päivät olivat ja menivät ja Karvisen huumori on nykyisellään hyvin rajoittunutta. Mutta tämä vain oma mielipiteeni...
Kamoon, ihmiset. Onko täysin unohduksiin vajonneet Lassin isän luonteenkasvatukset tai Lassin monet alter egot?
Mutta.. Kesää odotellen;
http://egmont.wordpress.com/2009/05/05/lassin-ja-leevin-suositut-seikkailut/
MTT:
Siis eihän Lassi ja Leevi ole mihinkään unholaan kadonnut.
Hieno sarja edelleen ja varmaan tuo uusikin albumi myy varmaan hyvin.
Jos osaa englantia niin tilaamaan tää:
http://www.amazon.co.uk/Complete-Calvin-Hobbes-v/dp/0740748475/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1241522897&sr=8-1
-MTT
Sunnikka:
--- Lainaus käyttäjältä: MTT - 05.05.2009 klo 14:29:12 ---Jos osaa englantia niin tilaamaan tää:
http://www.amazon.co.uk/Complete-Calvin-Hobbes-v/dp/0740748475/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1241522897&sr=8-1
-MTT
--- Lainaus päättyy ---
Englanti ei ole ongelma. Tyhjä lompakko on :(
Petteri Oja:
Lassi ja Leevi on paras strippisarjakuva koskaan mun mielestäni.
Mitä tää käytännössä tarkoittaa:
"Kesällä saamme sukeltaa uudelleen Lassin ja Leevin maailmaan, kun Egmont julkaisee alkuperäiseen amerikkalaiseen Yukon ho! -kirjaan perustuvan, uusiksi ladotun ja uudesta, tarkkaviivaisesta digimateriaalista painetun kokooman Erämaa kutsuu."
Onko tuossa strippejä sieltä sun täältä aihepiirin mukaan vai joku tietty aikakausi? Onko mitään syytä hankkia, jos omistaa jo juhlakirjat?
Illodiini:
--- Lainaus käyttäjältä: Petteri Oja - 05.05.2009 klo 14:56:54 ---Lassi ja Leevi on paras strippisarjakuva koskaan mun mielestäni.
Mitä tää käytännössä tarkoittaa:
"Kesällä saamme sukeltaa uudelleen Lassin ja Leevin maailmaan, kun Egmont julkaisee alkuperäiseen amerikkalaiseen Yukon ho! -kirjaan perustuvan, uusiksi ladotun ja uudesta, tarkkaviivaisesta digimateriaalista painetun kokooman Erämaa kutsuu."
Onko tuossa strippejä sieltä sun täältä aihepiirin mukaan vai joku tietty aikakausi? Onko mitään syytä hankkia, jos omistaa jo juhlakirjat?
--- Lainaus päättyy ---
Hehe, "tarkkaviivaisesta digimateriaalista"! Onko tuo nyt niitä kuuluisia oksymoroneja?!! :laugh:
Enihuu, eiköhän Wattersonin kama löydy ihan kivasti, jos omistaa ne juhlakirjat. Tuo uutuus lienee niile, jotka ovat vasta matkalla Lassin ja Leevin maailmaan.
Illodiini
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta