Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Eurooppalaiset sarjakuvat
Dan Dare - avaruuspilotti
Timo Ronkainen:
Monialamiljonääri Virginin Richard Branson tuo lapsuuden suosikkinsa avaruusseikkailija Dan Daren takaisin sarjakuvasivuille. Virgin Comicsin kustantamana. Muistamme muutaman vuoden takaa kehnohkon CGI-animaation modernisoidusta Daresta. Saa nähä miten tämän käy. "Branson has been such a fan over the years, he's displayed artwork from the Dare comic series in Virgin Atlantic Airways lounges."
http://www.variety.com/article/VR1117970907.html?categoryid=1350&cs=1
Timo
Fantastix:
Dan Dare oli yksi nuoruuden suosikeista. Olin aivan myyty tähän sarjakuvaan. Dan Dare tai Dan Djärv niin kun häntä nimettiin ruotsissa oli mielestäni tiukempi kuin Flash Gordon.
Hauska asia oli että Dan Dare oli vähän samanlainen sankari kun avaruuden tosimiehet Jet-Ace Logan ja Rick Random. Nimittäin oikeita sankareita eikä mikään sukkahousunynny. Minulla on näitä sarjakuvalehtiä kotona tabloitlehtinä sekä 2 värisinä. Ihanaa täytyy kaivaa esin ja lukaista taas.
Päivä on pelastettu.
Lönkka:
Lomalla tuli luettua uunituore Knockaboutin / Goshin julkaisema Rian Hughes -kokooma Yesterday's Tomorrows ja komian kirjan ehdottomasti parasta antia (onko ihme?) oli Grant Morrisonin kynäilemä noin 70 sivuinen Dare joka on upea dystopinen lopetus Dan Darelle. Sans ligne -tyylin kuvitus sopii stooriin kuin nenä päähän.
Valitettavasti tuhti alppari ei muuten enimmiltä osin sen kummemmin jaksanut innostaa.
Kaiketi tuo Dare on julkaistu Englannissa aiemminkin kokoomana ja jenkkilässä 90-luvun alussa Fantagraphics julkaisi sen neljänä lehtenä.
Timo Ronkainen:
Mulla on Dragon's Dreamin joskus 80-90-luvulla julkaisema kokoelma 50-luvun Darea. Hieno on kuvitus (Frank Hampson) tarinat nyt tietty vähän hupsuja.
Timo
AstroBoy:
Kiva!
Nämä uudet kirjat ovat hiukan pienempiä ja puolet ohuempia kuin vanhat järkäleet mutta eBayssä noilla vanhoilla järkäleillä on KOVAT hinnat (mutta tuntuvat hyviltä hyppysissä... on näitä helpompi lukeakin).
Näitä järkäleitä sai onneksi myös pehmytkantisina, muuten ei olisi ollut varaa ihan ensimmäiseen osaan.
Dan Dare on kirjoitettu suhteellisen hyvin ja erinomaisesti jos muistelee taannoista tv-sarjaa jossa laskeuduttiin Aurinkoon.
Morrisonin Dan Dare oli aika karua luettavaa... erinomainen tarina.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta