Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Amerikkalaiset sarjakuvat

Luupäät

(1/31) > >>

Wilpuri:
Ilmeisesti kukaan ei ole vielä aloittanut ketjua tästä, joten teen sen nyt. Mitä mieltä olette uusimmasta? Tai koko sarjakuvasta yleensälin?

Jotkut ovat sanoneet, että se on huonontunut ja että ensimmäiset olivat huomattavasti parempia, mutta itse en allekirjoita tätä. Tokihan huumori on hieman väistynyt ja tarina synkentynyt, mutta mielestäni tällaisessa tarinassa se kuuluu asiaan. Ei se olisi oikein toiminut, jos koko seikkailu olisi vedetty läpi pelkällä hilipatihippan-asenteella.

Mitä mieltä te olette?

Ilja Rautsi:
Kolme ensimmäistä kokoelmaa löytyy omana, seitsemänteen asti olen lukenut. Kiinnostaa kuinka tarina päättyy, vaikka todennäköisesti se tuleekin olemaan aika peruskamaa. Minä olen kyllä tykännyt siitä miten sarja on kehittynyt alkupään humoristisuudesta tähän eeppiseen fantasiaan (kuitenkaan sitä huumorintajua hukkaamatta). Henkilöt ovat kuitenkin pysyneet vahvoina läpi jutun eikä suunnanvaihdos (eikä se edes sinällään mikään vaihdos ollut, kyllä sitä hiljalleen alusta asti rakennettiin tähän suuntaan) tuntunut mitenkään hatusta vetäistyltä. Smithin piirrosjäljestä ei voi valittaa ja koominen ajoitus on todella osuva. Ei mikään suosikkisarjakuvani mutta todella viihdyttävä.

tolppis:
Tykkään lukea - sitä mukaa kun kirjastoon ilmestyy. Ostohaluja ei ole ollut. Kyllä sen kerran lukee, ihan hauska sarjakuva.

Hazart:
Aaaaah! Ei tästä enää sarjis parane. Tarkoitan koko Luupäät sarjaa. Ehdottomasti paras kaikista koskaan tehdyistä sarjiksista. Tuossa yllä kirjoitti, että ekat tuli luettua useampaankin kertaan, mutta myöhemmät osat sitten vain kerran pari. Samoin kävi itselleni. Ehkä juju on siinä, että Luupäiden maailma oli silloin täysin uusi ja ihmeellinen, mutta nyt sen jo tuntee. Lumovoima ei ole sama ilman uutuuden viehätystä. Ja tarinan syvällistyminen saattaa vaatia enemmän lukijalta kuin alun toilailu. Tästä huolimatta Luupäät ansaitsee hehkutuksen jos toisenkin. Upeat hahmot, maailma, tarina?, ja tyyli. Hyvä Jeff!

Siihen olen pettynyt, että Like-kustannuksella tuntuu menevän iäisyys näiden suomentamisessa ja luvatut ilmestymispvm ei pidä koskaan paikkaansa. On masentavaa huomata uuden alpparin ilmestyneen vuosi sitten ja täällä sitä luvataan: "joskus ensi syksyksi tulee - ehkä." Ja kasiversion tekstaus oli luvattoman huono! Mutta onneksi se tuli kuitenkin.

Ilja Rautsi:

--- Lainaus käyttäjältä: Hazart - 12.11.2003 klo 00:25:56 ---Siihen olen pettynyt, että Like-kustannuksella tuntuu menevän iäisyys näiden suomentamisessa ja luvatut ilmestymispvm ei pidä koskaan paikkaansa.
--- Lainaus päättyy ---

No kestäähän Smithilläkin aika vaihtelevasti noiden tekemisessä, mutta toki luvatuissa julkaisupäivissä pitäisi pysyä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta