Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Sarjakuvien ostaminen ja keräily

Sarjakuvia netistä

<< < (2/88) > >>

tolppis:
Panu on Hyvä Jätkä. Pääsi mun Hyvä Jätkä (registered trademark, all rights reserved and We Shall Punish You With Fuuuuriiiouuss Anger...krhm, joo) kategoriaani.

Lähtipä kohtuuhuokealla nuo alpparit  :o

Veli Loponen:
Tota ebayta selailin ja harmitti, kun kaikki maittavimmat sarjat oli vain USA:han postitettavia.
Pitäisi ehkä sittenkin ottaa käyttöön b-suunnitelma ja kysyä, josko voisin tilata kaverin kotiin niitä ja se sitten sieltä lähettelisi tänne päin.

Veli Loponen:
Ai, mutta mites tuolla ebayssa nuo luotettavuusluokitukset. Kannattaako tietyn rajan alittavat jättää heti huomioimatta (tai vähintään ottaa minimi riski)? Ja jos, niin mikä olisi sellainen hyvä raja (100? 200? 500? 1000?).

thepanu:
No mä oon lähteny liikkeelle siitä että sata positiivistakin riittää. Mutta enemmän ehkä kannattaa katsoa sitä negatiivisten määrää. Tyypin luokitus voi olla 100 jos sillä on 200 positiivista 100 negatiivista.

Henkilökohtaisesti en osta kuin sellaisilta jotka ottavat Paypalin, kaikista kätevin tapa.

Niin ja jos sielät löytää jotain todella mielenkiintoista ja myyjä sanoo toimittavansa vain jenkkeihin. Kannattanee laittaa mailia myyjälle ja kysyä miksi ei toimita muualle ja monet heltyvät ja sanovat että "ok":)

Veli Loponen:
Kitos.
Pistinkin tossa pari huutoa kokeilumielessä, kun lähtohinta oli halpa.
Noita negatiivisia palautteita kattelenkin aikas usein (siis käyn lukemassa ne ja samalla kiinnostaa, kuinka moni positiivisesta on samojen lähettämää, yhelläkin oli pisteitä pitkälti yli 3000 mutta erillisiltä henkilöiltä vain jotain reilu 2000). Paypalin olen myös huomannut luotettavaksi ja ajattelin käyttää vain sitä.
Täytyykin koettaa tuota kysymistä noissa vain USA:han lähetyksissä.

Sitten vielä yksi kysymys. Tulli. Yksi, minkä huusin jää varmasti tulliin (tosin jos se lähtee tolla hinnalla, niin tullimaksu jäis alle 10 e joten ei tarvis maksaa). Onko mitään tapaa saada ne tullissa vakuuttuneiksi, että sarjakuvat on kirjoja (=pienempi vero)? Viimeksi (silloin tilasin ihan kaupasta) merkitsivät lehdiksi vaikka kyseessä oli kasa albumeita.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta