Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kotimaiset sarjakuvat
Kivi Larmolan sarjakuvat
Jouko Nuora:
Hyvä Kivi, komea rivi kirjojen nimiä,
....festarit tosin alkaa vasta 2.9.'16 , mut mitäs me pienistä... ;)
.... ja näköjään omakustanteita herran alkupäänteokset, ei lasketa pilkkuanussien ammtilliseksi toimonnaksi, muhahahaa!! :D
Mä(kin) julkasin ekani 1988 Länsiväylässä 16 sivua Rauno Rottaa, mut rahapalkkaa vastaan. Nähdään festareilla!! :)
[kivi]:
--- Lainaus käyttäjältä: Jouko Nuora - 11.08.2016 klo 10:47:59 ---Hyvä Kivi, komea rivi kirjojen nimiä,
....festarit tosin alkaa vasta 2.9.'16 , mut mitäs me pienistä... ;)
.... ja näköjään omakustanteita herran alkupäänteokset, ei lasketa pilkkuanussien ammtilliseksi toimonnaksi, muhahahaa!! :D
Mä(kin) julkasin ekani 1988 Länsiväylässä 16 sivua Rauno Rottaa, mut rahapalkkaa vastaan. Nähdään festareilla!! :)
--- Lainaus päättyy ---
Sisälukutaito tais jäädä toiselle sijalle kun otettiin neuvolassa mittaa luistimet jalassa?
30 vuotta lasketaan siis verokortista, jolloin piirtäminen oli muuttunut jo ammatilliseksi toiminnaksi. Ja mitä omakustanteisiin tulee, onks mun käsitettävä että Kultainen Nuoruus 2 ei olekaan mikään oikea kirja eikä sen tekeminen oikeaa hommaa - sehän on kans omakustanne?
Kivi
Jouko Nuora:
HAHAH, arvasin ettei tämä jää tähän... määhän vain pottuilin, kun eräillä on tapana vedota pitkääääääääääääääääääääään uraan vaikka omakustanteita EI LASKETA esim. Sarjakuvantekijät ryyhyn ammattillisiksi puuhiksi. Mutta sehän perustettiin vasta 1995.... ja mä olin perustajajäsen ja pääsin mukaan vaikkei albumeja ollut vielä ilmennytkään.
Niin mulla on KUSTANNUSNIMIKE PeneLopez ja ISBN tunnukset eli kyllä se täyttää OIKEAN kirjan määreet!! ;) ))))))))))))))))))))))))))))) Kustannan muidenkin opuksia HETI kun löytyy tarpeeks hyvää kamaa!! ;) Mutta jankatakseni aloitin siis ammattiurani 1993 VAIN rahaa vastaan tekemällä ja siirryin ns. omakustanteisiin oltuani 20 V ammattilainen, siinä se pieni ero,
ja siinä että sä Kivi, olit fiksumpi kun pääsit alottaankin niin aikaisin. Kultainen Nuoruus osa 2. (ja etenkin 3. ja 4.tulevat) kyllä paljastavat MIKSI mulla meni 80-luku niinkuin meni. Ei siellä paljoo kaunistella tahi jeesustella, karvoineen kaikkineen pannaan kaikki peliin ja tiskiin.
Itse myin ekan A1 kokoisen piiroksen Sleepy John Estesistä 1981(jonka ostin takaisin 2009 ja riippuu nätisti tuossa portaikossa!) joten mun URA alkaa siitä, kaupallisena artistina!! :)
Reima Mäkinen:
Minusta jokainen saa määritellä "taiteiljajuhliensa" vuosipäivät ja parametrit ihan itse. Sekä Kivi että Nuora ovat tehneet hienon rupeaman, joka tuskin jää tähän. Toivotan siis onnea ja paljon lukijoita myös jatkossa. :)
[kivi]:
Hep, kaverit ja vieraat!
Tampere Kupliissa 2017 (http://2017.tamperekuplii.fi/) on viimein mahdollista nähdä massiivisehko 30v. retrospektiivinäyttelyni, tosin pääkallo piti vitriinin puutteessa jättää kotiin.
Esiinnyn ko. festareilla sunnuntaina 19.3.2017 kello 14-15 ja kerron jänniä juttuja.
Kaiken tämän kunniaksi aina höveli Janne-Matti Keisala Kustannusosakeyhtiö Kumioravasta on luvannut tuoda paikalle "kaikki lähtee" -meiningillä myyntiin mun albumejani, joita festarien mittaan signeeraan Kumioravan tiskillä. Jos Janne-Matin tiskiltä ei löydy, voi tulla nykimään hihasta.
Nähdään siellä,
Kivi
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta