Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kritiikki ja sarjakuva mediassa

Kirjastot

(1/43) > >>

Justus:
Tämä nyt on lähinnä uteliaisuuden tyyydyttämistä... Käytättekö te kirjastoja ollenkaan sarjakuvien lukemiseen? Itse en oikein raski ostella kovinkaan usein sarjakuva-albumeita, mutta lainailen niitä aika paljon kirjastosta. Esim. Viherin kirjasto Espoossa omaa varsin hyvän sarjakuvavaraston. Siellä on Ankardot, Mämmilät, Corto Malteset jne.

Omistan kyllä aika lailla sarjakuvia, mm. useimmat Niilo Pieliset ja Tapiirit, mutta viimeaikoina on sarjakuvailu jäänyt akkariin ja taskariin ja kirjastoon. Joskus käyn divarissa. Myyrmannin yläkerrassa on hyvä, sieltä olen saanut monta Niiloa.

Yksi seikka mikä myös mättää, on tilanahtaus. Minulle ei yksinkertaisesti mahdu sarjakuvia. Akut 70-luvulta asti vievät aika lailla tilaa. Ja kun ne pitää vielä olla sillä tavalla että niitä voisi lukea. Taskarit on ylhäällä, niitäkin lienee joku parisataa. Keräilin niitä yhteen aikaan mutta en jaksanut enää. Enää en kovinkaan usein osta taskaria.

Veli Loponen:
Kyllä käytän kirjaston palveluja myös sarjakuvien osalta.
Useimmiten sellaisissa tapauksissa, joissa en itse halua ostaa lehteä/albumia, niin luen sen kirjastossa. Se on myös hyvä ja riskitön tapa tutustua erilaisiin sarjakuviin.
Tilanvähyys on myös yksi ongelmista. Meillä on sellaiset kirjahyllyt, joihin mahtuu kaksi riviä kirjoja/lehtiä ja suurelta osin ne on täytetty juuri kahteen riviin (taempaa ei tietenkään sitten helposti näy) ja kuitenkin koko ajan tulee lisää kirjoja ja lehtiä.

Esa:
En, eihän siinä oo mitään järkee. Omistaminen tuo mulle tyydytyksen! ;D

Joonas:
Tuolta Joensuun kirjastossa on mielestäni todella hyvä sarjakuva tarjonta ja suurimman osan albumeista luenkin juuri sieltä. Just eilen sain kirjastosta käsiini tuon "Linnut ja Meret"-albumin.

Jaanta:
Juu, kyllähän tuolla kirjastossa tulee luettua aikasta paljon sarjakuvia. Tietysti myös lainaan sieltä jos en kerkee paikan päällä lukea.
Ikävä kyllä sinne kirjastoon missä mie käyn, niin ei kovin useasti uusia sarjakuvia tilata.
Tai no Aku Ankan taskukirjoja sinne kyllä tilataan, muttei muuta, tuon voin sanoa koska olin jonkin aikaa kirjastossa töissä.
Muuten kirjastot ovat loistavia paikkoja sarjakuviin tutustumiseen, itse lainaan kylläkin enemmän fantasia kirjoja sieltä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta