Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Muut sarjakuva-aiheet

Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)

<< < (3/129) > >>

tohtori mustekala:
Jeps, perässä tullaan...

Nimi: JPeltonen
Ammatti: C64 -> 386SX -> 486DX -> ATK-hörhö

Sarjakuvien lukijahan minäkin nykyisin olen. Nuorempana tuli piirreltyä paljon, myös sarjakuvia, mutta ihan siis omaksi huviksi vain. Maalailuharrastus pitäisi saada käyntiin joskus lähitulevaisuudessa, kun tilanpuute hieman helpottaa.

Itse asiassa sarjisten luku jäi moneksi vuodeksi, kunnes ihan viime aikoina olen taas innostunut lapsuuden vanhasta ihastuksesta. Huomasin, että Helsingin kirjakaupoistakin sai helposti hankittua loistavaa Preacheriä, mutta se varsinainen sysäys oli kuitenkin netin kautta hankittu The League of Extraordinary Gentlemen, vol.1-kirja. Eikä paluuta entiseen enää ollut...

Tekijäpuolelta suosikkeja löytyy lukuisia, mutta mainitaan nyt muutama: Hugo Pratt, Benoit Sokal, John Byrne, Jeph Loeb ja Alan Moore. Lisäksi kunniamaininta pitäisi varmaan antaa lapsuuden idolille, eli Chris Claremontille. Tuo viimeisin juontaa ihan vain kultaiselta 80-luvulta ja varsinkin niistä Suomessa 84- ja 85-vuosina ilmestyneistä Ryhmä-X -lehdistä.

Mutta se siitä. Annetaan tilaa seuraavillekin.

- Tri Mustekala

Kääkkä:
Näköä, kokoa ja pahapäistä luonnetta kuin evakkomummu Lempin ja Iines Ankan sekasikiöllä.

Jos voisi, eläisi ja tekisi kuin Corto Maltese - totuus on toki enemminkin pelkkää B.Virtasen luuserointia.

Lemmikiksi kelpaisi Läski-Freddyn kissa vaan ei kuuna päivänä Karvinen. Wagneriakin voisi paremman puutteessa harkita... hmm.

Olviseuraksi, sarjakuvabaariin tietty, ottaisi Touho-serkun, Tarkastaja Ankardon, Friikkilän pojat ja Sokeri Sakarin; kuria ja järjestystä pitämään itseoikeutetusti Kung-fu poliisit. Siitä ei bileet paranisi! ;D

Janne Yliruusi:
Jaahas, jaahas...

Ikä: 27 eli ikäloppu muttei vieläkään aikuinen
Kotipaikka: Muutin äskettäin Vantaan ghettoon 26 vuoden jälkeen Espoon ghetosta.
Koulutus: Medianomi AMK, graafinen suunnittelija
Ammatti:   Koulutusta vastaamatonta palvelutyötä teen. Käytännössä kuitenkin lähinnä surffaan netissä ja jauhan joutavia tämän kaltaisilla foorumeilla.
Ulkonäkö: Fyysinen olomuotoni on hiilipohjainen. Tai niin olen ainakin sarjakuvista oppinut.

Sarjakuvista innostuin jo nuorena pian sen jälkeen kun minulle yksi vuotiaana tilattiin Aku Ankka. Yhdeksän tai kymmenen vuotiaana Marvel-maailma sitten imaisi minut mustaan aukkoonsa noin seitsemäksi vuodeksi (rikoinko peilin tai jotain?). Tänä aikana piirsin myös itse ahkerimmin sarjakuvaa. Taso ei tosin ollut korkealla joten ei siitä enempää. Viime vuodet (n.10 vuotta...) olen ollut kiinnostuneempi elokuvista, musiikista (progressiivinen rock) ja graafisesta suunnittelusta kuin sarjakuvista. Nyt ruutujen maailma on alkanut kuitenkin jälleen kiinnostamaan ja tarkoitus olisi ottaa selville missä sarjakuvamaailmassa nykyisin mennään ja kenties piirtää vähän itsekin taas jotain. Täältä lisää turhaa tietoa: yliruusi.com

Että tälläistä. Erittäin positiiviselta jutulta vaikuttaa tämä foorumi ja sivusto ylipäätänsä. Enköhän jotenkin  saa mahdutettua tämänkin sivuston seuraamisen "kiireisiin" työpäiviini...

Veli Loponen:
Veli Loponen, vapaa taiteilija, Tampere.
Sarjakuvien parissa olen viihtynyt valtaosan pienestä elämästäni (ainakin 17 vuotta) ja piirrustellut niitä melkein yhtä kauan (alussa kauniita tikku-ukkosarjakuvia, sittemmin vähemmän kauniita tavallisia sarjakuvia).
Tällä hetkellä tuotan suurimman osan sarjakuvastani USA:n pienille, kristillisille (!?!) sarjakuvapiireille ja olen työstämässä ihka ensimmäistä albumiani loppusuoralla. Yksi uusimmista sarjoista on nähtävillä netissä osoitteessa http://www.christiancomics.net/challenge2/ siellä sivun alalaidassa.

JJ Naas:
Moi, mä oon Jarkko
Ikä: 25 veeeee
Koulutus: Opiskelen viidettä vuotta graafista suunnittelua Lapin Yliopistossa.

Piirrän tuota Desert Rocks -nettisarjista, http://www.urova.fi/home/opiskelijat/jnaas/wwwdr/drs.htm ja olen piirtänyt myös muita sekalaisia sarjiksia. Nettisarjakuvat ovat kiinnostaneet paljon viime aikoina, olen myös tekemässä gradua aiheesta.

Näistä tykkään:

Sarjakuvat: Hugo Pratt, Peter Bagge, Katsuhiro Otomo, Jeff Smith, Crumb, Shelton... 100 Bullets, Valerian, Kramppeja & Nyrjähdyksiä... ja monta muuta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta