Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Muut sarjakuva-aiheet

Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)

(1/129) > >>

Juha Kouvalainen:
Tämmöinenkin ehdotettiin aloitettavaksi joten ampu tulee:

Kirjoita tämän viestiketjun jatkeeksi lyhyt tai pitkä - ihan miten vain tuntuu - esittely itsestäsi ja sarjakuvaharrastuksistasi. Kuka olet, mistä olet, minkä ikäinen, -näköinen jne (mitä nyt aiheelliseksi näet paljastaa) ja miten syvälle olet sarjakuviin sekaantunut tekijänä, lukijana, harrastajana tai minkä roolin puitteissa hyvänsä. Mainitse myös rohkeasti saavutuksesi sarjakuvan saralla, mikäli sellaisia mieleen juolahtaa.

Uhraudun yhteisön puolesta aloittamalla tämän piinakierroksen:

Nimi: Juha Kouvalainen
Ikä: 23
Asuinpaikka: Iisalmi, Ylä-Savo
Koulutus: YO-98, Tradenomi AMK
Ammatti: Sarjakuvantekijä, yrittäjä

Miten sekaannuin mokomaan vitsaukseen:
Sarjakuviin muistaisin sekaantuneeni jo joskus nuorna poikna 80-luvun alkupuolella/puolivälissä lehtienkeräyslaatikosta löytyneiden Aku Ankkojen myötävaikutuksella. Tuohon saakka viihdenälkäni taisi tyydyttyä vain Pupu-Tupunasta ja Rasmus-nalleista, kunnes tajusin, että sarjakuviakin voi lukea, vaikka ei osaisi vielä lukea.

Myöhemmällä iällä innostuin sarjojen piirtämisestäkin ja ensimmäiset sarjani olivat kauheata mättöä Akun ja Roopen seikkailuista yhteen nidotuilla ruutupapereilla puuvärein tuotettuina. Jossakin vaiheessa haksahduin jopa melkein kiristysmentaliteetilla kauppaamaan näitä teosten irvikuvia äidille ja mummolle.

Tämän jälkeen on kai tullut tehtyä ihan oikeitakin sarjakuvia, joista uusimpana verkosta löytyvä strippisarjakuva Loikan vuoksi.

Sarjakuvanteon ja harrastuksen ohella leipää on kaadettava minkä polle syö (äh kun miten se meni..) myös hieman muiltakin viestinnän aloilta.

Toimin myös tämän sarjakuvaportaalitskun teknisenä toteuttajana ja satunnaisena sisällöntuottajan.

Oolraidi, seuraava potilas!

Eya:
Minä voin uhrautua sitten seuraavaksi tälle tiedonjanoisten alttarille.

Nimi: Kaisa Hirvonen, Eya, Roksu, minkä nyt kukakin keksii
Ikä: 21 vuotta
Asuinpaikkana toimii Jyväskylä, alunperin kotoisin Varkauden seudulta. Perisavolainen maahanmuuttaja. Selvästikin.
Koulutus: YO-01, tällä hetkellä poukkoilen yliopistolla.
Ammatti: Vielä hakusessa. Touhuan tekniikan alalla enemmän ja vähemmän menestyksekkäästi, paljon TNNet Oy:n tiettymillä suhteiden ansiosta.

Roolijako sarjakuvissa on lukija pääosin, yllättäen. Joskus kauan sitten innostuin Aku Ankoista minäkin, vieläpä samoista Taskareista kuin Kouvalainen. Olen melkein sukua julkkikselle! Wow! Sittemmin olen tavaillut reilummin Ryhmä-X:ää ja kumppaneita. Ehdottomia suosikeita yhäkin Pinien ElfQuestit (joista ei ole mainintaa Suomessa juuri missään. Vää.) ja Luupäät. Nainen kun olen. Huoh.

Joskus nuorempana piirtelin itsekin massiivista sarjakuvaideaani, mutta sittemmin kasvoin kyseisestä juonesta ohi. Nyt olisi tarkoitus taas piirtää yksi lyhytsarjis pitkästä aikaa.

Harrastan piirtämistä hullun lailla, lueskelen, sählään tietokoneiden parissa, avustan vapaaehtoisena työntekijöitä heidän pitkällä matkallaan hulluuteen ja olen muutenkin hiukan hankala.

<edit> Korjailenpa tässä muutamaa kirjoitusvihreätä.

Otto Sinisalo:
Hei. Minun nimeni on Otto. Minä olen sarjakuvaholisti.

Omalta osaltani sarjakuvien kuluttaminen alkoi 1980-luvun lopulla harmittomana kioskilehtien seuraamisena, mutta eskaloitui myöhemmin kaikenlaisen sarjakuvan pakkomielteiseksi lukemiseksi. Kalliin fiksaation olen rahoittanut työskentelemällä ohjelmoijana.

Viime vuosina tämä mielenhäiriö on yltynyt sellaisiin mittasuhteisiin, että olen ryhtynyt arvioimaan sarjakuvajulkaisuja eri foorumeilla, kuten sivustollani, aihetta käsittelevissä lehdissä sekä viimeisimpänä täällä Kvaakissa. Kvaakiin suunnittelen kirjoittavani sarjakuviin liittyviä artikkeleita, joissa minua syystä tai toisesta kiinnostavaa sarjakuvailmiötä tutkaillaan eri näkökulmista, etenkin omastani.

Mitäpä vielä? Paras blogi on DPH. Parasta musiikkia soittaa EBM. Paras sarjakuvahahmo on Alan Moore.

Nähdään ruutujen välissä.

Rami Rautkorpi:
Hei, minä olen Rami. Pystyn lopettamaan ihan milloin vain huvittaa, mutta juuri nyt ei huvita.

Olen lukenut supersankarisarjakuvia pikkupojasta saakka. Nyt olen jo iso poika.

Hankittuani sähköpostin ryhdyin pommittamaan suosikkilehtiäni lukijakirjeillä. Minut saatiin lopettamaan pari vuotta sitten tekemällä minusta Spider-Manin (tai kuten minulla on sitä tapana kutsua, Hämähäkkimiehen) suomentaja.

Kirjoitan epäsäännöllisiä kolumneja Oton sivustolle. Kvaakiin kirjoitan arvioita sellaisista sarjakuvista, joihin Otto ei suostu koskemaan.

Palonen:
Jos määki sitte ittestäni vaihteex puhusin.

Nimi: Palonen. Etunimet ovat hienosteloa ja rikkaiden etuoikeutta.
Ikä: 33 vuotta
Asuinpaikka: Vantaan ghetto, alunperin Kehä I:n sisäpuolelta, neljännen polven Hesalaisia. Jengipetturi siis.
Koulutus: Kiinnostavaa kuin kilo kuraa... Teknikkoa, merkonomia, häviäjä.
Ammatti: Yöjakeluesimie. Kuulostaa miehekkäältä on perseilyä, surffailua ja tuhmien puhumista.

Sarjakuvia lukenu aina, musta on mustavalkonen kuva jostain vuodelta 70, kun köllin potkupuvussain lepolassessani käsissäin Asterix. Väärinpäin tosin, mutta oon mä jo niin paljon kehittyny, että nyt osaan tunnistaa koska sarjis on oikein päin. Ja nyt osaan jo lukea.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta