Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Toimintasarjakuvat
Prinssi Rohkea
Outi:
Onhan nämä Saxankieliset P. Rohkea-kokoomat kaikki mustavalkoisia?
Entä ne Fantagraphicsin englanninkieliset? Niitä harkitsin pitkään mutta hinta hirvitti, on se niin pitkä sarja.
Mun P.Rohkea-kokoelma koostuu siis niistä alkuperäisistä suomessa julkaistuista, karmeilla väreillä, plus ne on ihan ruttuunluettuja, sivut tippuu jne.
Pitäisi saada ne isommassa formaatissa ja m/v.
Tarttee varmaan shoppailla kun Erlangenin festareille pääsee...
Asko AA:
--- Lainaus käyttäjältä: Outi - 07.06.2006 klo 13:59:26 ---Onhan nämä Saxankieliset P. Rohkea-kokoomat kaikki mustavalkoisia?
--- Lainaus päättyy ---
Tämä Carlsenin saksalainen maratonisarja lienee kauttaaltaan värillinen:
"Leider sind bei manchen Bänden einige Seiten etwas lieblos koloriert eli valitettavasti monissa sarjan osissa ovat muutamatkin sivut elottomasti väritetyt..."
Samaa sarjaa ilmestyi aikoinaan Suomessa ja tänne toimitukseen on edelleen tullut näitä Norjan Egmontilta käsin ja niissä on yhä imelähköä väritystä käytetty tökerösti hienon piirrosviivan kustannuksella.
Outi:
Hei tästä tulikin Prinssi Rohkea-ketju, leikatkaa joku jotain jonnekkin?!
Kävin itsekkin seikkailemassa netissä ja selvisi, että sekä Carlsenin että Fantagraphicsin sarjat ovat väreissä.
Säästän siis 77kplx12€=924€ kun en osta Carlsenin versioita.
MUTTA: Mulla on hämärä mielikuva, että noi Fantan versiot eivät ole sitä karmeeta väritystyyliä vaan uusiksi (?!) väritetty, ja suht kauniisti. En löytänyt netistä sivuesimerkkiä...
Näihin menisi 50kplx17-19$= noin 900$. Ooh. Onneksi osa on jo loppunmyyty...Taidan jättää väliin.
tertsi:
Tuossa alla mun saxalaisen albumin kansi ja ensimmäinen sivu.
mahtaako tuo olla ihka ensimmäinen Prinssi Rohkea -sarjakuvasivu?
Curtvile:
Haluamatta ottaa kantaa prinssi Rohkeaan, tyydyn toteamaan vain että saksankielisellä alueella ihmismääräkin on toista kuin esim. koti-Suomessa.
Saksalaisen myyntilistan sijoitus 27 saattaa hyvinkin olla myydyissä kappaleissa neljä tai viisi kertaa Suomen myyntilistan ykkönen.
Ehkä pyörin väärissä sarjispiireissä mutta minusta esim http://www.edition52.de ja muutama muu antaa hyvin virkeää kuvaa teutonien kotikutoisista sarjakuvista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta