Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Muut sarjakuva-aiheet
Näytä ja kerro: Hauskin sarjakuvaruutu
Otto Sinisalo:
Näyttäkää foorumille mielestänne hauskin yksittäinen sarjakuvaruutu!
Tämä vaatii vähän webbitaitoja. Viestiketjuun voi lähetää kuvia valitsemalla toimintovalikosta "lisää kuva" ja kirjoittamalla kuvan URL-osoitteen ja kuvan mittasuhteet img-tagien väliin. Mallin näkee, jos vastaa tähän viestiin lainauksen kanssa.
Minä voin aloittaa:
Tämä moniselitteinen kuva on kiertänyt Internetissä niin pitkään, että tieto sen alkuperästä on hävinnyt, sen nerokkuus taasen ei.
Seuraava!
Juha Kouvalainen:
Oma suosikkini on ehdottomasti Robert Crumbin eräs Hönde ja Bönde tarina, jossa nämä veikkoset eksyivät jossakin vaiheessa jonkinlaiselle autiomaahan eristäytyneelle hippiluomutilalle. Tässä kyseisen sarjan eräässä ruudussa Hönde (vai oliko se Bönde) ottaa hauskasti päämiehen roolin esittelemällä seurueensa sanoin "Hei, minun nimeni on Hönde ja tässä on toverini Bönde." johon jälkeen päin mainittu toteaa, että "Vitut mä mikään sun toveris oo!"
Ruudussa kiteytyy Crumbin loistava pilkka erityisesti Disneyn sarjoissa käytettyjä kliseitä kohtaan. Voisin nähdä sieluni silmin hahmojen tilalla Mikin ja Hessun jossakin samaa kaavaa toistavassa etsivätarinassa :)
Kuvaa en valitettavasti sarjasta verkosta löydä, mutta jos joku tunnistaa ruudun, saa kertoa missä albumissa se oli.
Muita hauskimpia yksittäisiä ruutuja voisin nimetä vaikka Peter Baggen Buddy Bradley -sarjakuvista.
Esa:
En mä tiiä hauskin, mut legendaarisin on varmaan Barksin tarina jossa Aku sanoo Rahat vai kolmiopyörä, rahat vai kolmiopyörä ja Katsokaa ajan ilman päätä!
Mikäköhän sen tarinan nimi oli..?
Palonen:
Ja ainahan on ne loistavat 70-luvun Salama-sarjan sarjat, joissa aina puhutaan "salamista".
Kääkkä:
--- Lainaus käyttäjältä: eppu - 23.05.2003 klo 21:38:40 ---En mä tiiä hauskin, mut legendaarisin on varmaan Barksin tarina jossa Aku sanoo Rahat vai kolmiopyörä, rahat vai kolmiopyörä ja Katsokaa ajan ilman päätä!
Mikäköhän sen tarinan nimi oli..?
--- Lainaus päättyy ---
Eppu, tuota, öh, siis eikös sentäs kolmipyörä eikä kolmiopyörä? Vaikka kolmiopyörähän se vasta hauska voisi ollakin... ;D
Anyveis, legendaarinen hokema Rahat vai kolmipyörä? on muistaakseni Barksin tarinassa nimeltään Tietokilpailu/The Grazy Quiz Show... muistaakseni tosiaan, kun vanhalla kääkällä muisti voi pettää pahemman kerran, jos ei ole heti käsillä lähteitä, joista tarkistaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta