Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kritiikki ja sarjakuva mediassa
Sarjakuva-aiheiset laulut
Esa:
Tiedättekö mitään lauluja, jotka liittyvät sarjakuviin? Tommi Läntisellä on sellainen laulu, kuin Modesty Blaise. en löytänyt sanoja netistä, mutta löytyy levyltä Maalla, merellä ja ilmassa.
Petteri Oja:
Kyllähän niitä löytyy jo Suomestakin paljon.
Batman-biisejä:
Juha Vainion Lepakkomies vuodelta 1967. Kotkan Cityssä (tietysti) seikkailevat mm. Pelikaani, Koiranainen, Patajätkä, Pakkasherra ja Kellokuningas.
Kontran Olen Batman? vuodelta 1979. Lepiksen skitsofreenista puolta käsitellyt ralli, ehkä hieman aikaansa edellä.
J. Karjalaisen Batman vuodelta 1983.
Kari Peitsamon Skootterin Parempi kuin Batman vuodelta 1988.
Ja tiemmä Alivaltiosihteerilläkin on Batman Alivaltiosihteerin mukaan, mutta sitä en ole onnistunut kuulemaan.
Foxtrot:
Moog Konttisella on paljon Ressu-biisejä.
Sitten tulee mieleen ne "Mikki Hiiri mättähältä mättähälle käy..." ja "Mikki Hiiri merihädässä", joista taisi olla oikeusdebaatia Disneyn kanssa.
Dingon Hämähäkkimies on jo kaukaa haettu ehdotus, samoin Batman ja Rydmän -duon tuotanto.
"Mä Kippari Kalle oon" taidetaan laulaa tuosta seilorista kertovassa biisissä.
Haetaankos tässä aiheessa muuten sarjispohjaisten elokuvien soundtrackki-kamaa?
Aku Ankasta laulettiin lapsena rallatusta "Aku, Aku, ankka, takapuoli vankka", mutta en tiedä onko tuota aihiota levytetty. Ja armeijassa marssilaulua:" Tiku, Taku, Tiku, Taku, Iines ja Aku..."
Ne Luumäkien jossain biisissä laulettiin rakkaasta, joka putosi sillalta ja levyn kuvissa oli sarjakuvia, olettaisin että biisi viittaa Hämähäkkimieheen ja Gwen Stacyyn. Yhessä biisissä mainitaan Ryhmä-x, biisin nimi on (Ei mikään) Ryhmä-x. Heillä on myös biisi nimeltä Teinimutanttininjakilpikonna.
Lucky Luken lopussa Luke veisaa aina sitä biisiä "I'm a poor lonesome cowboy...", animaatiosarjaan se on sävellettykin.
Tommi Hännisen "Konrad Orbiterissa" mainostettiin kyseisen sarjakuvan soundtrack kasettia, onkos joku kuunnellut sitä.
Plarasin sarjiskokoelmaani tämän kysymyksen puitteissa ja silmiin osui Vincente Segrellesin "Palkkasoturi", josta tuli mieleen Hectorin biisi. Eihän niillä mitään tekemistä ole toistensa kanssa, mutta nauratti sen verran että päätin sen mainita. Sama taitaa päteä biisiin "Charlie Brown" ja Tenavien hahmoon.
MUUMI!!!
Smurffi-biisit (Yök. Tarkoitan juuri niitä...YÖK...ei niitä animaation biisejä, vaan YÖÖÖÖÖRRRRRRGHH)
Tiku ja Taku-biisi, "Mä olen pikku Tiku..."
Taavi Suhonen:
Eikö kukaan muu tiedä Paul McCartneyn laulua Magneto & Titanium Man?
Well I Was Talking Last Night
Magneto And Titanium Man...
We Were Talking About You, Babe,
Oo - They Said -
You Were Involved In A Robbery
That Was Due To Happen
At A Quarter To Three
In The Main Street.
I Didn't Believe Them
But When The Crimson Dynamo
Finally Assured Me, Well, I Knew
You Were Involved In A Robbery
That Was Due To Happen
At A Quarter To Three
In The Main Street.
So We Went Out
And The Crimson Dynamo
Came Along For The Ride
We Went To Town With The Library
And We Swung All Over That
Long Tall Bank In The Main Street
Well There She Were And To My Despair
She's A Five - Star Criminal
Breaking The Code
Magneto Said "Now The Time Come
To Gather Our Forces And Run!!!"
Oh No...
This Can't Be So...
And Then It Occurred To Me!
You Couldn't Be Bad
Magneto Was Mad!
Titanium Too!
And The Crimson Dynamo
Just Couldn't Cut It No More
You Were The Law...
PS. Enpä olekaan pitkään aikaan tänne kirjoitellut, vaikka pari kertaa viikossa keskusteluja tuleekin luettua.
thepanu:
2000AD maailmasta tehtyjä biisejä löytyi listan* mukaan 15 kappaletta.
En aio kaikkia tähän kirjoitella, mutta tunnetuin bändi porukasta lienee Anthrax, joka on esittänyt kappaleen "I am the Law". Levyn kansitaidekkin mukaili Ezquerran Dredd tyyliä.
*
http://www.2000adonline.com/?zone=spinoff&page=music
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta