Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Manga ja anime

Kun jälleensynnyin hirviönä

<< < (3/10) > >>

Antti Valkama:
Juu, nuo otusten "levelit" eivät ole ihan kaikkein selkeimmästä päästä. Esim. One-Punch Manissa hirmujen vaarallisuustasot (susi, tiikeri, oni/demoni, lohikäärme, jumala) ovat sentään selviä siltä kannalta, mikä on vahvempi ja mikä heikompi. Paitsi että en ole ihan varma, miten nuo on suomennettu, kun en käännä enkä toimita sitä.

Piilotettuihin kysymyksiin vastaan sen verran, että ensimmäiseen aihepiiriin on kyllä luvassa lisää juttua. En nyt muista missä pokkarissa alkoi, mutta tulee joka tapauksessa. Jälkimmäistäkään ei ole unohdettu, mutta prosessi on toistaiseksi kesken. Eli operaatio on kyllä käynnissä, vaikka siitä ei lukijalle kerrotakaan.

Sampsa Kuukasjärvi:
Viitososassa on pitkä ja erittäin jännittävä taistelu! Melkoinen yllätyskin siinä tapahtui. Tykkäsin muutenkin siitä kun välillä tarina viipyi samassa paikassa pidempään. Mainio pokkari.

Yksi asia pahiksissa kiinnittää huomion.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Pahikset eivät lopulta ole ollenkaan niin pahoja kuin lukija aluksi luulisi. Monet heistä ryhtyvät yhteistyöhön Rimurun kanssa ja jopa katuvat pahoja tekojaan. Poikkeuksena tähän ilmiöön taitavat olla demoniruhtinaat läheisine kätyreineen...

Sampsa Kuukasjärvi:
KJH 6 ostettu ja luettu. Pokkarissa lukijaa ja sankariamme Rimurua hämmentää nyt uusi hahmo nimeltä Milim. Hän on noin 13-vuotiaan näköinen tyttö, joka oikeasti on satoja vuosia vanha erittäin voimakas demoniruhtinas! Sarja jatkuu taitavasti kirjoitettuna, eikä yhtään arvaa, mitä seuraavaksi tapahtuu. Aiemmista osista tutun kääpiökuninkaan käytös vain nyt tuntui ikävän kummalliselta ja epäsympaattiselta.

Olin tytön vähistä vaatteista hieman ”Ööh, onkohan tämä soveliasta?”, vaikka olkoonkin satoja vuosia vanha demoniruhtinas. Kansikuva pokkarista näkyy mm. täällä. Onhan sarjassa toki myös aikuista silmänruokaa.

Sampsa Kuukasjärvi:
KJH:ssa on hyvin laaja hahmogalleria. Oma suosikkini on itse päähenkilö Rimuru, koska hän on ajatuksiltaan samaistuttava ja hauska, koska limamuoto on omaperäinen idea ja koska myös hänen sukupuoleton ihmismuotonsa on erikoinen.

Limana ollessaan Rimuru viihtyy hyvin naisten rintojen alla. :) Tämä Shion oli aiemmin minulle lähinnä vain povi, mutta hän on viime pokkareissa erottunut joukosta vaikuttavien taistelutaitojensa takia. Hän on tällä hetkellä ehkä kakkossuosikkini – vai olisiko se sittenkin hiljainen miekkamestari Hakuroo? Hyviä hahmoja riittää.

KJH muuten nimettiin Kvaakin Koipeliini-palkinnon yhdeksi ehdokkaaksi. Tsekatkaa kilpailun äänestys.

Antti Valkama:
Oheishuomio tästä sarjasta: Olen lueskellut varsin paljon ns. isekai-sarjoja. Kun jälleensynnyin hirviönä kuuluu niiden joukossa vähemmistöön, sillä se on ihan laadukasta sarjakuvaa. Siinä on rutkasti lajityypin kliseitä, mutta toisin kuin valtaenemmistö sarjoista, se käyttää niitä ihan näppärästi ja kiinnostavasti. Moni isekai-manga on kehnosti piirrettyä asioiden esittelyä tyyliin "kattokaa kun tää on vahva hahmo, ihan ylivoimainen, tsiigatkaa mitkä levelit hei ja kaikki tytöt tykkää siitä vau eiks olis hienoo!"

Yleensä julkaistavia sarjoja etsiessäni minulla on tiedossa paljon hyviä, joista sitten yritän valita Suomeen sopivimpia. (Osin tietenkin tuuripeliä.) Isekai-sarjoissa taas on kova työ löytää edes kelvollisia... No, on niitä sen verran runsaasti, että joukkoon mahtuu joitakin helmiä kuten tämä. Mutta keskitaso tuntuu olevan ankea.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta