Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Julkaisu, markkinointi, tekijänoikeudet ja palkkiot
Sensuurista
bgt:
Olen samaa mieltä siitä, että sarjakuvien asema suomalaisessa yhteiskunnassa on tällä hetkellä niin heikko, ettei näissä tilaisuuksissa ole paljoa varaa rohkeisiin yleisen moraalin vastaisiin kannanottoihin. Jossain kirjafestivaaleilla yksittäiset häröjutut eivät niinkään pilaa koko kirjallisuuden mainetta, aseman ollessa jo niin vakiintunut, mutta yleisen huonon maineen uhka sarjakuville on liian iso.
Sitten, kun valtaväestö tajuaa, ettei "sarjakuva" ole synonyymi "lasten kirjallisuudelle", ei ole enää muiden puolesta niin paljon väliä.
HEsko:
--- Lainaus ---Älä sure Hannu.
--- Lainaus päättyy ---
En mä sure, kunhan ihmettelen ihmisten eriarvoisuutta.
Itse asiassa oon aika tyytyväinen, että sain herätettyä ainakin
jonkinlaisia tunteita ihmisissä, vaikka ne olivatkin negatiivisia.
Sitten kun saan jonkun itkemään kuvillani tai tarinoillani olen
päässyt taiteen korkeimmalle asteelle :)
--- Lainaus ---Festarit tarjoaa pienlehteilijöille ja muille kauppiaille mahdollisuuden esitellä ja myydä tuotteitaan. Myyjien omalla vastuulla on kertoa ostajille julkaisujen sisällöstä (nähdäkseni tämä on myös hyvää asiakaspalvelua).
--- Lainaus päättyy ---
Näytin kyllä kaikille ostajille, että Jeesus ja Lutka- lehdet ovat sama
asia. Enkä myynyt niitä mielestäni "liian" nuorille asiakkaille.
--- Lainaus ---Olen samaa mieltä siitä, että sarjakuvien asema suomalaisessa yhteiskunnassa on tällä hetkellä niin heikko, ettei näissä tilaisuuksissa ole paljoa varaa rohkeisiin yleisen moraalin vastaisiin kannanottoihin. Jossain kirjafestivaaleilla yksittäiset häröjutut eivät niinkään pilaa koko kirjallisuuden mainetta, aseman ollessa jo niin vakiintunut, mutta yleisen huonon maineen uhka sarjakuville on liian iso.
--- Lainaus päättyy ---
Sarjakuva ei koskaan pääse irti lastenkirjallisuuden maineestaan,
jos sillä ei rikota rajoja. Sitä paitsi positiivisimman palautteen sain
keski-iän ylittäneiltä ihmisiltä, oikeasti! Ja kummankin sukupuolen
toimesta.
Pena2:
Luin Lutka/Jeesus lehden, ja se oli mielestäni
kuvottava.
Mietin vaan, että millainen ihminen tekee sellaista
paskaa.
thepanu:
--- Lainaus käyttäjältä: Pena2 - 23.09.2004 klo 13:00:10 ---Luin Lutka/Jeesus lehden, ja se oli mielestäni
kuvottava.
paskaa.
--- Lainaus päättyy ---
Hmm.. ja mielenkiinto lehteä kohtaan senkuin kasvaa. Mistähän tätä saisi tilata?
Axuz:
--- Lainaus käyttäjältä: thepanu - 23.09.2004 klo 13:32:02 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Pena2 - 23.09.2004 klo 13:00:10 ---Luin Lutka/Jeesus lehden, ja se oli mielestäni
kuvottava.
paskaa.
--- Lainaus päättyy ---
Hmm.. ja mielenkiinto lehteä kohtaan senkuin kasvaa. Mistähän tätä saisi tilata?
--- Lainaus päättyy ---
Aivan...
Mistähän tätä kuvottavaa paskaa saisi käsiinsä? Nyt näin festareiden jälkeen...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta