Sarjakuvamarkkinat > Tapahtumat, näyttelyt ja koulutus

Ennenjulkaisemattomia...?

<< < (2/2)

Juha Kouvalainen:
Tuohon Kemin kilpailuun viitaten muistan kyllä yhden ennakkotapauksen, joka tätä sääntöä ainakin rikkoo, eli tuskin tuossa niin tarkkoja ollaan lopulta.

Petteri Tikkasen voittaessa Kanerva-strippisarjalla Kemin sarjakuvakilpailun toista kertaa (olikohan vuosi 1998 tai 1999?), kilpailutyö tai ainakin osa albumissa julkaistuista stripeistä oli julkaistu myös Ilta-Sanomien kuukauden kotimaisena samana vuonna.

Juridisesti tämä ennakkotapaus kyllä evää oikeuden tuomaristolta hylätä yhtään kilpailun osallistumistyötä yksin sillä perusteella, että se on aikaisemmin julkaistu jossain.

Toisaalta, mistäpä voit edes tietää, onko työsi hylätty vai ei vain muuten ei-menestynyt? Ei sieltä mitään palautetta koskaan saa, albumi vain ilmestyy jälkikäteen postissa. Niin, siis olettaen, ettet tule palkituksi.

Hazart:

--- Lainaus käyttäjältä: Axuz - 19.11.2003 klo 19:18:36 ---
Itse olen miettiny, et mitenköhän on sitten sellaisten töiden laita, joita on ilmestyny, mut ei juuri niitä versioita, jotka lähettää kilpailuun? Otetaan ny esimerkiks, että Roikonen lähettäis "ennaltajulkaisemattomia" Jasso-tarinoita, vaikka siis itse Jassohan on ilmestyny jo kymmenisen vuotta...

--- Lainaus päättyy ---

Ajattelisin kyllä, että joku strippi tai jatko-osa on vähän eri asia kuin täysin uusi juttu. Tosi ankeaa olis, jos vois lähettää strippisarjastaan uusia jaksoja ennenjulkaisemattomina.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta