Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kritiikki ja sarjakuva mediassa

Kirjastot

<< < (3/43) > >>

Ilona:
Nuorempana luin varmaankin kaikki kirjaston lapsille ja nuorille suunnatut sarjakuvat, mutta nykyään luen vähemmän tai oikeastaan valikoivammin sarjakuvia. Monet ns. aikuisten sarjakuvat ovat mielestäni tylsiä tai ne ovat ulkoasultaan luotaantyöntäviä, joten en viitsi niitä lukea. Tai sitten Suomessa ei vain yksinkertaisesti ilmesty sellaisia aikuisten sarjakuvia, jotka koskettaisivat minua.

Minusta on kuitenkin hyvä, että kirjastoissa on sarjakuviakin ja niissä saataisiin noudattaa ennakkoluulotonta hankintapolitiikkaa, eikä mitään kukkahattutäteilyä saisi ilmaantua. Ainahan "arveluttavaa materiaalia" sisältävät sarjakuvat voi haudata jonnekin aikuisten osastolle piiloon. Pieni hankitabudjetti on tietenkin sitten toinen asia - ikävä sellainen.

Minä mielummin lainaan sarjakuvani kuin ostan ne, koska rahaa ei tunnu koskaan olevan tarpeeksi kaikkeen. Jossain kait se on säästettävä. Ostan vain harvoja valittuja ja niidenkin kohdalla mietin kahteen otteeseen, ostanko.

V3§a V1tikain3n:

--- Lainaus käyttäjältä: Rami Rautkorpi - 21.09.2003 klo 22:43:56 ---Kirjasto rulettaa. Moniin suosikkisarjiksistani (Preacher, Hellboy, Astro City) olen tutustunut kirjaston valikoimien kautta
--- Lainaus päättyy ---

SIIS TEILLÄ ON KIRJASTOSSA PREACHEREITA, ASTRO CITYÄ ja HELLBOYTA! Vau.

thepanu:
Entisellä asuinpaikallani oli siitä hyvä kirjasto että sinne kyllä sai varsin hyvin ehdottamalla uusia sarjakuvia hankittua. Esim. kun manga-villitykseni oli kuumimmillaan niin kaikki siihen mennessä ilmestyneet Akirat löytyivät muutaman viikon päästä hyllystä kun niitä oli pyytänyt.

Nyt en ole muutamaan vuoteen siellä käynyt joten en nykytilannetta tiedä.

Mutta täytyy sanoa että olen aika pettynyt kun tuollainen 5000 asukkaan kunnan kirjasto pesee mennen tullen Espoon kirjastot, ainakin ne missä olen käynyt.

Rami Rautkorpi:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesa Vitikainen - 07.10.2003 klo 04:07:37 ---SIIS TEILLÄ ON KIRJASTOSSA PREACHEREITA, ASTRO CITYÄ ja HELLBOYTA! Vau.

--- Lainaus päättyy ---

Tapiolan kirjasto rulettaa.

Kaikki Preacherit, Sandmanit, Astro Cityt, Bonet, Sin Cityt Hell & Backiä lukuunottamatta, Cerebukset, kolme Hellboyta, Watchmen, V for Vendetta... Kaikenlaista mangaa, mm. Crying Freeman, Appleseed, Maison Ikkoku... Nokitatko, Panu?

Edit: liioittelin ensin Hellboyden määrää...

thepanu:
Haa, Tapiolan kirjastossa en ole käynyt.

Oma kokemukseni rajoittuu Lepuskin, Omenan ja Suvelan kirjastoihin. Tosin Leppävaaran uudessa kirjastossa en ole käynyt.

Mutta pointtini oli se että pienen paikkakunnankin kirjasto pystyy tarjoamaan laatuvalikoimaa jos henkilökunta vain niin haluaa.

Eli en pysty nokittamaan, mutta kuten mainitsin en ole käynyt Jurvan kunnankirjastossa muutamaan vuoteen, joten en tiedä mikä siellä on tilanne tällä hetkellä. Jos siellä vaikka olisi kaikki mainitsemasi:)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta