Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kritiikki ja sarjakuva mediassa

Sarjainfo

(1/230) > >>

ht:
Mikä juttu se on ettei Infossa julkaista enää omakustannearvioita? Olen myös kiinnittänyt huomiota sellaiseen asiaan että vaikka lehdessä tulisi olla mainostaminen ilmaista alan harrastajille, siinä julkaistaan mainoksia ainoastaan tyylikkäitä mainoksia tekeviltä pienkustantajilta. Mistä moinen? Eikö mainoksia tule vai halutaanko tässä varjella lehden näennäisentyylikästä ulkoasua? Sama kysymys arvostelujen suhteen, eikä arvosteltavia lehtiä tule? Mikä on Sarjainfon funktio maailmassa?

Leo:
Itse en ole vielä ehtinyt tilata joten en tuota kommentoi

Sen sijaan kysymyksiähän minulla piisaa:

Miksi tilauslomakkeessa lukee vielä "vuosi 2003" ja milloin se päivitetään (tai jos tilaan nyt vaikka siinä lukeekin 2003 niin lasketaanko se tämän vuoden [2004] tilaukseksi?

Miksi pelkkä sarjainfon tilaaminen on kalliimpaa kuin liittyminen (apua! mihin olen ryhtymässä?)?

Mikähän noista kolmesta tilaajalahjasta kannattaisi valita?

kaltsu:
Ensinnäkin omakustanteiden taso on ollut älyttömässä nousussa. Ne jotka vielä omakustanteita tekee, tekee pirun huolella ja siistiä. Toiseksi netti on järkyttävissä määrin korvannut omakustanteet julkaisukanavana. Nettiin on aloittelijan helppo laittaa duunejaan ku lukijakunnastakaa ei vielä oo minkäänlaista varmuutta. Nopeempaa, siistimpää ja taloudellisesti turvallisempaa.

Kyllä siellä Infossa kaikki sinne lähetetyt omakustanteet arvostellaan ja pikkulehtien "suttuisetkin" mainokset julkaistaan. Tän linjan on mun mielestä Hänninen pitäny ja Kataisto ihan varmasti jatkaa samoilla poluilla. Mut onko uusimmasta numerosta jääny Kiven pienlehtiarvostelut syystä tai toisesta pois? En tiiä ku eivät ruojat mulle lähetä lehteä ilmaseks vaikka oon aina ollu kiltti ainaki melkeen kaikille.

Leo. Sarjakuvaseuralla on viime vuosina ollut todella paljon ongelmia nettisivujensa kanssa. Asian laitaan lienee jo tulossa parannusta mut tällä hetkellä en luottaisi lainkaan niihin tietoihin mitä siellä on. Nuo tilauslahjatkaan eivät välttämättä ole enää voimassa. Käy ennemmin kirjastosta tai kirjakaupasta itse lehdestä vilkuilemassa tilausohjeita. Niissä ne on ajan tasalla. Vesa tai joku muu seuran taholta toisaalta vois laittaa tännekki jotain mainoksen tynkää ja tilaus- ja jäseneksi liittymisohjeet.

Tohon, miks jäseneks liittyminen on edullisempaa kuin pelkkä tilaus, mulla on useempi teoria mut antaa vaikka jonku asiasta varmuudella tietävän vastata siihen niin en puhu läpejä päähäni.

EDIT: Ei siitä jäseneks ryhtymisestä SUPOn listoille joudu(tai mitään) joten liity huoleti vaan. Sit ku pilottitakkiset kaljupäät tulee pyytään nimeä epämääräsiin adresseihin, suhtaudu varauksellisemmin.

VesaK:
Juu, eipä olla omakustannearviointeja lopettamassa. Kivi on vannonut, että seuraavassa numerossa on palsta taasen. Nyt se jäi herran muiden busineksellisten kiireiden vuoksi pois. Mutta arvioitahan kyllä 4/03sessa piisaa. Ensi viikolla on S-Seuran kokous, otetaan siellä esille tässä keskustelussa mainitut asiat.

Pienlehtimainoksia julkaistaan edelleen ilmaiseksi, kunhan ne on laadittu tiedostomuodollisesti oikein. Paperiversiotkin kelpaavat. Minulta saa sähköpostina paketin Info-ilmojen ym. julkaisutekniikoista: vekatai@utu.fi

[kivi]:

--- Lainaus käyttäjältä: VesaK - 28.01.2004 klo 17:58:33 ---Juu, eipä olla omakustannearviointeja lopettamassa. Kivi on vannonut, että seuraavassa numerossa on palsta taasen. Nyt se jäi herran muiden busineksellisten kiireiden vuoksi pois.
--- Lainaus päättyy ---

Joo, mea culpa, mea maxima culpa.

Totta puhuakseni masennuin (ja pelästyinkin) aika tavalla, kun tajusin miten vakavasti arviot otetaan. Hei, ne ovat kuitenkin vain yhden ihmisen mielipiteitä, suhteutettuna omaan elämääsi, ympäristöösi ja elämäntilanteeseesi sarjasi voivat silti olla vaikka kuinka loistavia, vaikka sanoisin niissä olevan parantamisen varaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta