Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Sarjakuvailmaisu, sarjakuvan estetiikka ja historia

Naiskauneutta?

<< < (3/62) > >>

tertsi:
Russ Manningillakin on nättejä tyttöjä vähissä vaatteissa.

Mutta Tarzanilla ei viisari värähdä!

Timo Ronkainen:
Hogarthin Tarzanilla ei ole edes palleja!
Kirjaimellisesti!

Timo

Hazart:
Tiedän, että tämä ei innosta teitä pojat, mutta kysyn silti.  ;)

Tiedättekö hyviä sarjakuvan tekijöitä, jotka piirtävät niin sanottuja normaaleja/realistisia naisia, eikä ainoastaan mallimannekiineja? Olen huomannut, että naisia opetellessa tulee helposti piirrettyä tosi klisheisiä täydellisiä kaunottaria ja olisi mukava oppia tekemään myös realistisia tytsyjä.

8)

Otto Sinisalo:
Yhdyn edelliseen. En halua kuulostaa holhoavalta, mutta: käyttäkää mallina ns. oikeita naisia, siis niitä joita liikkuu tuolla ulkona. Kavereitanne, naisystäviänne - olisi virkistävää nähdä sarjakuvissa muitakin naistyyppejä kuin francholaisia friikkejä.

Se on sitä paitsi imartelevaa. Olen vain kade, koska en osaa itse piirtää ja käyttää moista jäänsulatuskeinoa!

"Saisinko... kirjoittaa neidistä kritiikin?"

Joo, ei toimi.

Rami Rautkorpi:
Mitä tarkoittaa "francholainen", ja onko sellaisten piirtämiseen olemassa opasta?

Minä taas olen kade sen takia, etten ole jaksanut piirtää mitään sitten viimeisen hetkellisen mielenvikaisuuteni (kts. sig), ja jos minulla olisi yhtä paljon määrätietoisuutta kuin Markulla, en tuhlaisi sitä opettelemalla piirtämään siten kuin joku toinen jo piirtää. Mutta tämä on vain kateellisen puhetta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta