Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Välineet ja oppaat

Sarjakuvien tekeminen tietokoneella FAQ

<< < (18/19) > >>

Lieb:

--- Lainaus käyttäjältä: Tertsi - 20.08.2014 klo 20:12:05 ---Wacom Intuouksissa ei siitä pyörylästä pysty vaihtamaan photoshopin  sivellinkokoa eikä kelailemaan layereitä läpi. Suurentaminen, pienentäminen ja scrollaus onnistuu.

Brush sizessä on siellä wacomin asetuksissa [ ja ] , mutta ei vaan toimi.

Mulla on Photoshop CC ja iMac.

Osaako joku neuvoa, mitä pitäisi tehdä?

--- Lainaus päättyy ---

Aika sama juttu itselläni on GIMPin kanssa. Ei voi muuta tehdä kuin tuottaa piirtojälkeä Wacomilla.

Vaihdot ja kelaukset onnistunee enemmänkin pikanäppäimiä käyttämällä kuin itse Wacomilla. Kenties photoshopin Preferencies-valikosta löytyy jotain säätöjä Wacomin suhteen?

Timo Ronkainen:
Mulla ei ole edes mitään pyörylää Wacomissani. Vaihdan sivellintä/kynää ja muutan sen kokoa "hiiren oikealla" eli kynän varren painikkeella (voi itse säätää onko se alempi vai ylempi nappi).

Timo

tertsi:
Kiitokset herroille vastauksista.

ePeep:
Päätin lykätä kysymykseni tänne jatkoksi, kun en muutakaan paikkaa keksinyt.

Olen tässä tuskaillut sellaisen ongelman kanssa, että viivasta tulee yhtä vapiseva kuin hautavalmiin äijän kädestä. Minulla on oikeastaan aina ollut digipiirtämisen kanssa se ongelma, ettei se tunnu samalta kuin paperille piirtäminen. (Miksi tuntuisikaan?)

Käytössäni on ikivanha Wacom Cintiq 12WX -ruutu ja Photoshop CC sekä Mac. Tarvitsisin siis jonkinlaista viivan vakauttajaa, jolla voisi tuota vapinaa vähentää. Eli plugini tai softa hakusessa.

Windowsille on saatavilla Lazy Nezumi Pro, joka hioo liiat epätasaisuudet pois. Se on Windowsille se. Tarttis jotain mäkille.

Pekka Salonen:

--- Lainaus käyttäjältä: Egoist - 29.11.2015 klo 01:14:38 ---plugini tai softa hakusessa.

--- Lainaus päättyy ---

Clip Studio Paint = Manga Studio

Siinon säädettävä vakautus ja muutenkin se on oiva.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta