Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Välineet ja oppaat
Sarjakuvien tekeminen tietokoneella FAQ
Neittis:
Corelin uusi Photo-paint x3 on photoshoppia halvempi (päälle 400e), ja on erittäin hyvä ja ammattilaistasoinen.
arkkis:
--- Lainaus käyttäjältä: Veli Loponen - 04.03.2006 klo 18:14:17 ---Paras on tietenkin Photoshop, joka täysversiona maksaa n. 900 euroa. Kevyempi versio maksaa sitten vajaan satasen. Hyvä vaihtoehto on myös Paint shop pro, joka maksaa hitusen yli satasen (120?).
Ilmaisiakin ohjelmia toki löytyy. Niitä voi etsiskellä vaikka osoitteista http://www.download.com tai http://www.tucows.com . Tai sitten tutkailee lehtikioskin tietokonelehtivalikoimaa. Niissä (etenkin ulkolaisissa) on usein kylkiäislevyllä ihan hyviäkin kuvankäsittelyohjelmia.
--- Lainaus päättyy ---
Edullinen tapa hankkia täysversio Photoshopista:
1. Osta jostain vanha Photoshop, esim. PS 5.5 (esim Huuto.netissä oli lähtöhinta 20 euroa).
2. Asenna se koneellesi ja rekisteröi se Adoben sivuilla.
3. Osta Adoben sivulta päivitys: wanha PS uusimmaksi PS:ksi.
Hinta: n. 216 euroa.
Ja tämä on laillista hommaa. Huolehdi vain siitä, että ostamasi wanha PS on rekisteröimätön. Rekisteröinti oli ainakin aikoinaan vapaa-ehtoista.
Itse sain aikoinaan tulostimen mukana PS 5.5 ja nyt olen Adoben Creative Suite 2:sen onnellinen omistaja (600 euroa köyhempi tosin). CS2:n normaali hinta 1200 euroa (Standard), eli säästin aikalailla.
Jho:
--- Lainaus käyttäjältä: arkkis - 29.03.2006 klo 10:12:55 ---Edullinen tapa hankkia täysversio Photoshopista:
1. Osta jostain vanha Photoshop, esim. PS 5.5 (esim Huuto.netissä oli lähtöhinta 20 euroa).
Ja tämä on laillista hommaa. Huolehdi vain siitä, että ostamasi wanha PS on rekisteröimätön. Rekisteröinti oli ainakin aikoinaan vapaa-ehtoista.
Itse sain aikoinaan tulostimen mukana PS 5.5 ja nyt olen Adoben Creative Suite 2:sen onnellinen omistaja (600 euroa köyhempi tosin). CS2:n normaali hinta 1200 euroa (Standard), eli säästin aikalailla.
--- Lainaus päättyy ---
JUMA! Tuohan on muuten totta!
Taisin minäkin saada jonkun vanhan photoshopin jossain mukana joskus. Nytpä kaivankin sen esiin ja päivitän.
Warettaahhan näissä tapauksissa aina voi, ja monet niin tekevätkin, mutta varsinkin ammattimaisessa käytössä se alkaa olemaan jo oikeasti riskaabelia :/
egets:
--- Lainaus käyttäjältä: arkkis - 29.03.2006 klo 10:12:55 ---Edullinen tapa hankkia täysversio Photoshopista:
--- Lainaus päättyy ---
:D Hei !! Miten ei ole ittella tullut tollasta ennen mieleen, mika alynvalays !!! :-*
tertsi:
Hieman kevennystä kylmien faktojen jälkeen.
http://www.cedimho.be/eurobd/news165.jpg
Kuva napattu www.eurobd.com.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta