Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Omakustanteet ja underground
Miksi Myrkky on hyvä lehti?
Timo Ronkainen:
Noo, onhan Myrkyllä ollut hyvätkin hetkensä. Ja alennustilansa myös. Onhan siellä meikäläisenkin räpellyksiä ollut. ;D
Ne Tiny Toons -parodiat (Tiinee Toons) teki samaan lehteen Risto Rääkkyä piirtänyt Karri Aronen, Suomen parhaita klassisen animaation taitajia:
http://www.furnation.com/donotsue/
Timo
Hazart:
--- Lainaus käyttäjältä: Petteri Oja - 28.11.2004 klo 15:28:02 ---Myrkky ei ole hyvä lehti.
--- Lainaus päättyy ---
HAHAHA! Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
Ostin myrkkyä joskus lukion ekalla luokalla muutaman numeron verran, mutta sen jälkeen ei enää kiinnostanut. Kyllä ahteri- ja pieruhuumori edelleen hauskaa on, mutta siinäkin menee hyvän maun raja, jonka kyseinen lehti ylittää kevyesti. No, enpä taida muutenkaan olla ihan kohderyhmää...
Ja voihan siellä jotain helmiä sarjiksia joukossa, mutta ei niiden tähden viitsi lehteä ostaa.
8)
Gamma:
--- Lainaus käyttäjältä: Jippo Kenguru - 27.11.2004 klo 14:00:38 ---Esimerkiksi Juoppohullun päiväkirjahan taidettiin ensimmäisenä julkaista juuri Myrkyn sivuilla ja vasta myöhemmin se pääsi kirjan kansien väliin.
"Törkykirja! Saastaista! Sairasta!", kuulunevat taas huudot, mutta Juha Vuorisella on sana hallussa ja olen lukenut kaikki ja jopa ostanutkin muutaman sarjan teoksen.
--- Lainaus päättyy ---
Minä olin kesällä 2002 töissä VR:n varikolla, Engelin palveluksessa, siivoamassa junia. Työhön pääsi aina välillä kypsymään aika pahasti. Lueskelimme siellä siivouksen tauoilla kaikenlaisia junista löytyneitä lehtiä, yhtä Myrkky-lehteäkin muistan tutkineeni. Siellä oli myös junan roskiksesta löytynyt kopionivaska, joka oli juoppohullun päiväkirjaa. Luulen, että kyseessä oli joku kuvittajan vedos, koska siihen oli luonnosteltu kuvia...
Noh siellä se joka tapauksessa oli luettavana, ja jostain syystä huomasin pitäväni sitä varsin viihdyttävänä. En kuitenkaan saanut sitä luettua loppuun, koska siivouksen vimmoissa se heitettiin mäkeen ennen aikojaan.
Kesätyöstä selvittyäni ja takaisin kouluun päädyttyäni päätin etsiä käsiini loput ko. tekstistä ja lukea ne. Niin teinkin, mutta kuinka ollakaan en jaksanut enää huvittua koko tekstistä pätkääkään. Enemmänkin tulin pahalle tuulelle.
Eipä ole sen jälkeen tullut lueskeltua noita, mutta jos joskus päädyn yhtä kypsyttävään työhön, niin katsotaan...
Kapteeni Kenguru:
--- Lainaus käyttäjältä: VesaK - 28.11.2004 klo 15:45:28 ---Sait Lise Myhren nimmarin? Lucky you. Kerro toki vähän lisää ja tarkemmin asiasta? Kiinnostaa nii vietävästi...
--- Lainaus päättyy ---
Pitänee mainita että olen suomalaisen tv-"viihteen" kasvatti - mahdollisesti sen takia sitten näin kovasti pidän Myrkyn eritehuumorista.
Niille onnellisille jotka ovat kasvaneet alueella, minne suomalaiset tv-kanavat eivät näy, tiedoksi että suomiviihde perustuu aika pitkälle jonkin mukahauskan hokeman toistoon.
"Onks Viljoo näkyny? Aha. No lycka till."
"Äyts styks styks styks styks."
"Nasse-setä on nyt hyvin hyvin vihainen."
"Kymmenen uutiset, hyvää iltaa."
Joten toistamalla jatkuvasti saaneeni Lisen nimmarin omalla tavallani osoitan isänmaallisuutta ja suoritan samalla kunnianosoituksen niille urheille ihmisille, jotka muiden mielipiteistä huolimatta jaksoivat vuodesta toiseen tehdä noita unohtumattomia ohjelmiaan.
Hei, ihan oikeesti: kuinka moni väittää vakavissaan että kaikenlaiset tositeeveet ja Pulttiboisit olisivat muka hauskaa seurattavaa ja viihdyttävämpiä kuin Myrkky?
Itse ainakin olen seurannut Selviytyjiä ja Salattuja Eläimiä (en oikein tiedä onko se tosi-tv:tä) yhteensä noin kolmen minuutin ajan ja se oli tuskaa. Myrkkyjä taas on kertynyt vuosien mittaan pahvilaatikkokaupalla.
No okei, ehkä kumpaakaan ei voida sanoa korkeakulttuuriksi, mutta ei kaiken tarvitsekaan aina sellaista olla.
Rahvas on aina tarvinnut omia viihdykkeitään - leipää ja sirkushuveja kansalle, tuon keksivät jo muinaiset roomalaiset.
On ihan kivaa vaihtelua rentoutua jonkin törkyhuumorilehden parissa ja antaa aivojensa hieman levätä, varsinkin jos on ensin päntännyt päähänsä sivukaupalla fysikaalisia kaavoja.
"Pee on Uu kertaa Ii ja hauki on kala... joo eiköhän tää riitä taas tällä kertaa. Mitäs se Pera Pervo puuhailee?"
Conan:
miten niin miksi??Eihän se edes OLE hyvä!!´
En koskaan o lukenu,en koskaan tu lukemaan ;D
Nih.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta