Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Aku Ankka ja kumppanit
Carl Barks
niksuttaja:
Jippo Kenguru! Se siipiratasaluksen kilpa-ajo oli kylläkin Don Rosan piirtämä. Nimi taisi olla Missisipin mestari. Ja siinä oli itse Roope.
Tarkoitit varmaan tätä?
Timo Ronkainen:
--- Lainaus käyttäjältä: Niksuttaja - 18.01.2005 klo 14:53:08 ---Jippo Kenguru! Se siipiratasaluksen kilpa-ajo oli kylläkin Don Rosan piirtämä. Nimi taisi olla Missisipin mestari. Ja siinä oli itse Roope.
Tarkoitit varmaan tätä?
--- Lainaus päättyy ---
Barksin sarjoissa on useampikin siipirataslaiva-kilpailu. Sieltähän se Rosa viittaukset otti.
Timo
Kapteeni Kenguru:
--- Lainaus käyttäjältä: Justen - 17.01.2005 klo 20:05:27 ---Roope otti muistipillerin ennen kilpailua, mutta antoi Kultun voittaa. Kuten varmaan muistat.
--- Lainaus päättyy ---
Jeps, sekä muistan jopa että kulta oli kätkettynä mäen harjalle, jossa oli neljä kiveä neliössä.
Kunhan yritin vähäsen rakennella humoristista aasinsiltaa.
--- Lainaus käyttäjältä: Niksuttaja - 18.01.2005 klo 14:53:08 ---Jippo Kenguru! Se siipiratasaluksen kilpa-ajo oli kylläkin Don Rosan piirtämä. Nimi taisi olla Missisipin mestari. Ja siinä oli itse Roope.
Tarkoitit varmaan tätä?
--- Lainaus päättyy ---
En, vaan sitä tietääkseni ainoata AA:n taskukirjoissa julkaistua Barks -tarinaa, joka sijoittuu kyllä samaan miljööseen, mutta tapahtuma-aika on vasta tuon Rosan tarinan jälkeen. Barksin tarinassahan Roope on itse kipparina ja Rosan tarinassa vasta pelkkä apupoika.
--- Lainaus käyttäjältä: Timo Ronkainen - 18.01.2005 klo 15:01:02 ---Barksin sarjoissa on useampikin siipirataslaiva-kilpailu.
--- Lainaus päättyy ---
Useampi? Nyt ei kyllä tule mieleen muita kuin tuo.
Mutta vesielementistä tulee sellainen juttu mieleen kuin Ihmebensiini. Siinähän Roope ja Kroisos Pennonen (ainoa kerta kun Barks Pennosta käytti muuten) kilpailevat että kumman bensiinillä vene kulkee lujempaa.
Eikä Roope pihtaile, Aku laitetaan erään veneen kuljettajaksi ja Roope jeesaa häntä matkan aikana helikopterin avulla. Eikä Aku muuten ole yksin matkassa, vaan Roope on palkannut 99 muuta veneenkuljettajaa ja Pennosella on vain yksi.
Tuon perusteella voidaan tietysti hieman epäillä Roopen uskoa oman öljynjalostusteollisuutensa tuotteisiin...
niksuttaja:
Ai! En tiennytkään, että Barks olisi piirtänyt sellaisen. En ollut lukenut.
Timo Ronkainen:
--- Lainaus käyttäjältä: Jippo Kenguru - 18.01.2005 klo 16:57:12 ---Useampi? Nyt ei kyllä tule mieleen muita kuin tuo.
--- Lainaus päättyy ---
Uponneet jokilaivat jatkis 2-4/1962 ja AAn parhaat XLVI (Vahva-Jussi). Kilpailussa Olivar Karjua vastaan pitää nostaa vanhat siipirataslaivat joen pohjasta ja kunnostaa kilpailua varten.
Timo
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta