Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Piirtäminen, tekstaus, väritys ja skannaus

Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi

<< < (3/172) > >>

Sika:
Itse en käytäkkään raapivaa piirustusterää, vaan sivellintä ja puhekupliin ja ruutuihin normaalia tussia, jolloin kopiopaperikin käy kohtalaisesti.

tertsi:
Mäkin olen harkinnut huopakynällä piirtämistä. Mutta aikaansaamani jälki ei oo mua miellyttänyt.
Sivellin ei ole mun juttu.

tertsi:
No niin.
Nyt se epäonnistunut sivu on tuolla linkin takana.

Liian hutiloidun oloinen yleisvaikutelma. Pitää pystyä kliinisempään jälkeen.
Ja on siellä kaikkea muutakin korjattavaa. Sivu on painettuna n. A4.

http://www.muesliman.vuodatus.net/
Ruutujakoon oon ihan tyytyväinen.

Timo Ronkainen:
Tulee semmonen vaikutelma kuin paperi olis "jarruttanut" terää ja siksi käsi ei pääse vetämään rentoa viivaa. Vai onko tuo kauttaaltaan siveltimellä?

Timo

tertsi:

--- Lainaus käyttäjältä: Timo Ronkainen - 10.02.2008 klo 00:36:19 ---Tulee semmonen vaikutelma kuin paperi olis "jarruttanut"

--- Lainaus päättyy ---
Paperi oli liian karkeaa, se ohjaili terää sinne sun tänne. Terä oli semmoinen tekstausterä joka tuntui luonnosvaiheessa hienolta, mutta en sitten osannutkaan piirtää sillä puhtaaksi.
Siveltimellä on tehty isot mustat alueet ja joitakin täpliä. Ja yritin piirtää liian kiireesti. Kun piti väistellä kuivumattomia tussialueita, käsi oli usein liian hankalassa asennossa.
Päivä tuohon suteen siis meni aikaa. Oishan sen ajan voinut olla vaikka leffassakin.   ;)

Nyt teen pokkana rapidolla rakennukset ja brausen hiusterällä ihmiset ja sitten sivellintä sinne tänne. Eteen valkoisia pintoja ja paksuja viivoja. taakse ohkasta viivaa ja viivavarjostusta. Pitäisi onnistua.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta