Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Manga ja anime
One Piece
JJ Naas:
Se on toiminnallista/koomista Shonen -mangaa, joka sijoittuu himan Monkey Island -pelien maailmaa muistuttavaan ympäristöön. Päähenkilö, (Luffy, muistaakseni) on merirosvolaivan kapteeni, ja seikkailun kuluessa mukaan liitty joukko muuta miehistöä. One Piece on Japanissakin kohtuullisen uusi tapaus, tarina on vielä käynnissä. Se on ilmeisesti Japanin tämän hetken suosituin Shonen -manga, eli samassa asemassa kuin Dragonball oli 80-luvulla.
Tuuk42:
Animenfon informaatio One Piece mangasta.
Nimenä on tuttu mutta muuten en ole törmännyt. Todennäköisesti varsin nuorille suunnattu sarja kuitenkin.
Mew:
Tämä on just minun tuuriani. :P Omistan jo 9 ekaa One Piece pokkaria ruotsiksi ja nyt se tulee suomeksi. Argh, miksi Suomen pitää aina olla jäljessä...
Ruotsissa niillä on jo: Tokyo Mew Mew, One Piece, Dragonball, Ranma ½, Conan, Yu-Gi-Oh, Love Hina, Neon Genesis Evangelion ja kaks manga-lehetä.
One Piece on todella hauska ja viihdyttävä manga, ei ehkä niitä parhaimpia, mutta silti hyvä. :)
En sanoisi, että se olisi suunnattu lapsille, kun veri lentää ja koko ajan tapellaan. Mutta siinä ei ole mitään ´ikärajaa´, niin kuin Ranmassa: "Tätä numeroa ei suositella alle 12-vuotiaille".
One Piece:ssä ei ole mitään nakuilua tai perverssi-juttuja, joten kaikenikäisille se kai sitten on...nuorisolle siis...elikkä minun ikäisille! ;D
Toivottavasti suomalainen kääntäjä ei tee samaa vikaa kuin ruotsalaisen...kaikki nimet väärin. Okei, ei nyt kaikki, mutta jos päähenkilön nimi menee väärin, niin se on aika iso juttu: Luffy (oikea nimi) --> Ruffy.
Vielä pitää lisätä että Eiichiro Oda on todella hyvä piirtämään! Hahmot ovat omaperäisiä ja niiden hyökkäykset näyttävät mahtavilta! Siis, ne kulmat! Lukekaa One Piece niin ymmärrätte. Oda voi piirtää tapahtuman mistä näkökulmasta tahansa ja saa silti hahmot näyttämään hyviltä! Se on OP hyvä puoli. Huono puoli on ehkä se että on pikkaisen liian paljon tappeluita...mutta sehän on Shonen (poika) -manga. ;)
Mutta One Piece on ehdottomasti lukemisen arvoinen.
Huh-huh, se siitä, tämä saa riittää. Mew kuittaa.
PS. Tiedoksi vaan, olen ns. manga-friikki/hullu/lukija...jos ette huomanneet ;D
isokana:
Jeesh, One Piece on animena tuttu. Dragon Ballin kaltaista tappeluahan se on.
Tarina kertoo siitä, kuinka tuore merirosvo Luffy etsii legendaarisen merirosvokapteenin aarretta (One Piece) ympäri fiktiivisen maailman meriä. Sen löytämällä miekkonen voisi julistaa itsensä merirosvojen kuninkaaksi. Luffy aloittaa matkansa yksin, mutta kerää hiljalleen itselleen mielenkiintoisia persoonia miehistöksi. Matkalla on kuitenkin paljon esteitä ja toisia piraatteja, joita vastaan sitten mätetään antaumuksella. Luffy itse on kumi-ihminen, joka venyy suuntaan jos toiseen. Muutkaan kaverit eivät ole mitään avuttomia taistelun suhteen (no, yhtä lukuunottamatta).
One Piecen hahmot ovat paljon kiinnostavampia kuin DB:n vastaavat ja merirosvot tuovat oman mukavan ilmapiirinsä tarinaan, joten kyllä pidän tätä huomattavasti DB:tä parempana ja kiinnostavampana. Animessa alkoi näkyä samanlaista venytystä kuin Dragon Ball Z:ssa siinä vaiheessa, kun RTL2 lopetti sen näyttämisen (jakso 139), mutta siihen asti tarina oli kulkenut varsin jouhevasti.
Mangaan en olo tutustunut, joten kaipa tämä ostoslistalle menee. Japanissa on ilmestynyt tähän mennessä 35 pokkaria ja ilmestyminen jatkuu yhä, joten maksisarja on taas odotettavissa.
Laura Sivonen:
Dragonballissa, Conanissa, OMG:ssa, Ranmassa ja One Piecessä tuntuuu olevan se yhteinen piirre, että jokaisella on taipumus eeppisiin mittasuhteisiin.
Minä toivottaisin avosylin vastaan vaikka CLAMP:n 6-osaisen Rayearth sarjan (tai ylipäätänsä jotain CLAMP:lta) tai vaikka Akamatsun Love Hinan (14 osaa). Onko kyse pelkästä sattumuksesta vai onko suurilla päättävillä henkilöillä näppinsä pelissä, kun kaikkien suomessa julkaistavien sarjojen täytyy olla yli 30 kirjaa pitkiä?!
Ja käsittääkseni suurin osa noidenkin mangojen julkaisusita jatkuu edelleen Japanissa.
Lyhyestä virsi kaunis (ei sillä, etteikö laadukasta sarjaa jaksaisi seurata vaikka kehdosta hautaan, mutta vaarana on se, että tarina alkaa junnata paikoillaa, jutut alkavat tuntua väkinäisiltä ja piirrosjäljen taso alkaa laskea)
Itse OP sarjaa tunnen sen verran, että olen nähnyt muutaman animejakson (nekin katson vain siksi, että ihanainen Kappei Yamaguchi pääsi... rääkymään (noh, sitähän Usopp suurimman osan ajasta tekee) hurmaavasti ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta