Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Aku Ankka ja kumppanit
Aku Ankan taskukirja
pasoleati:
Mikä ihme mättää nykyisissä AA:n taskareissa? Nytkin uusimmasta en lukenut puoliakaan. Jotenkin vaikuttaa, että etenkin Byron Erickson ja nämä McGrealit ovat käsikirjoittajina ihan pihalla ja piirtäjärintamalla ei ole löytynyt Gatton, De Vitan, Chierchinin, Scarpan ja Cavazzanon veroisia tekijöitä. Onneksi hyllyssä on niitä vanhojakin numeroita. Esimerkiksi välillä 1-50 ei ole kuin 1 surkea taskari eli nro 5.
Parhaat ankkatarinat ovat ajattomia. Niissä ei ole mitään lyhytaikaisia höpötyksiä kuin kännykät tahi taistoturrikat (ei toki taskarien riesa).
Avaruusoliotkin ovat nykyisin mitä iljettävimpiä limapalloja, ei tyylikkäitä hahmoja kuten vaikka nrossa 19.
Mikki-tarinat ovat nykyisin täyttä pask**. Ei edes samassa ulottuvuudessa kuin vaikkapa numeroissa 42, 45, 40. Nykymikki vaikuttaa ihan LSD-huurujen ja Bostikin haistelijoiden tekeleiltä.
Per****!
Wiljami:
Jaan tunteen. Olenko itse vanhentunut enkä ymmärrä nykymuotia vai ovatko uudet oikeastikin huonompia?
Esa:
..on surkea.
En ole ostanut taskareita pariin vuoteen, mutta olen kyllä lukenut. Joskus noin vuonna 2000 taso lopsahti ja pahasti. Tuntuu, että taskarit ovat täynnä vaan näiden nykyisten italialaispiirtäjien juttuja, jotka ovat kaikki samanlaisia. Joskus saattaa tulla Andersenilta ihan luettavia tarinoita, mutta nekin ovat usein melko tyhmiä.
Tmx:
Nooh, onhan tuolla muutamia loistopiirtäjiäkin. Flemming Anderssen tekee mielestäni erittäin hienoa ja lennokasta jälkeä, samoin Lara Molinari ja Francesco Guerrini!
Mielestäni taskareiden taso ei ole laskenut, vaan enneminkin "nykyaikaistunut". Vanhoista tarinoista tekee hyvän ehkä se tunnelma jne. Ne ovat nuoruuden muistoja ja niistä saattaa palautua oma nuoruus mieleen. Tämä vain minun mielipiteeni.
Toki faktaa on se, että Comiciup Studion vai mikälienee, tarinat ovat ainakin piirrosjäljeltään täyttä sontaa ja mukaan mahtuu monia muita samantasoisia tekeleitä, mutta on siellä hyviäkin välissä.
Canard:
Sanoisin, että huonoin kausi oli numeroiden 77 -113 välillä - eli suunnilleen 1984 - 1989, sitten tuli tuli Akun viemää, ja kaikki alkoi näyttää paremmalta.
(Kiitokset Taskaritietokannalle)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta