Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Välineet ja oppaat

Vihjeitä aloittavalle piirtäjälle?

<< < (2/4) > >>

mia2:

--- Lainaus ---Ajattelen ihan samaa mutta ei keksi ideoita mistään!

--- Lainaus päättyy ---

Itsekin olen aloittelija, mutta mun mielipide on tämä:
Ei aihe ole tärkein vaan se, MITEN siitä kertoo. Kerro vaikka siitä miten et millään keksi sopivaa aihetta sarjakuvallesi  ;), lapsuudentraumoistasi tai vaikka siivousfobiastasi. Tai päästä psykedeliasi valloilleen. Kerro vaikka vaaleanpunapilkullisesta Marxia lukevasta kirjanpitäjäkoirasta tai paino-ongelmista kärsivästä kultakalasta. Elollista elottomat esineet tai uhmaa fysiikan lakeja muokkaamalla hahmoillesi fyysisesti mahdottomia ominaisuuksia - sarjakuvissa maailman voi kääntää ylösalaisin!

[kivi]:

--- Lainaus käyttäjältä: Welzu - 24.07.2003 klo 23:01:10 ---mutta varasto ei riittänytkään, kun innostuin tekemään muita juttuja ja niin jäi nettisarja jäähylle

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa sitä karsitaankin jyvät akanoista:-)

Se on nimittäin aika hauska nakki, että kun jotain jatkuvaa sarjaa on luvannut tehdä, sitä sit kans tehdään, vaikka mikä tulisi. Ainakin mulle itselleni ainoa tapa millä olen pitkät albumini saanut tehtyä, on, että on sovittu definitiiviset deadlinet ja niihin sitten mättää töitä kuinka ikinä kykenee, ja vajaan vuoden päästä on albari valmis.

Jos nyt ajattelisin, että "istunpa tuohon valopöydän ääreen, ja piirrän 84 sivua" niin ei onnistuisi. Sen sijaan olen ihan mielelläni nakittanut itseni sellaiseen 'vähintään sivu viikossa' tahtiin maailman tappiin asti. Varsinkin, kun nyt on saanut pitää muutaman vuoden lomaa sarjakuvapiirtämisestä päätoimisena ammattina.

Deadlinesuorittajat ovat oma rotunsa. Ei tunnu missään mättää samoilla silmillä kolme vuorokautta putkeen, jos sen päätteeksi saa nukkua kunnollisen 40 tunnin yöunen.
:-)

Holle:

--- Lainaus käyttäjältä: [kivi] - 22.10.2003 klo 14:05:05 ---

Se on nimittäin aika hauska nakki, että kun jotain jatkuvaa sarjaa on luvannut tehdä, sitä sit kans tehdään, vaikka mikä tulisi.
--- Lainaus päättyy ---
Totta. On tosiaan vaikea alkaa hommiin jos ei ole jotain etukäteen tilattu .Itse aloitin nettisarjan jokusen aikaa sitten,osaksi sen takia että saan laiskan itseni töihin. Siinä samalla kun tulee sudittua muutakin kuin sen yhden stripin, ja kun paljon tekee niin jotain oppii ja ideoita kertyy . Ne ovat pääoma jota voi hyödyntää jatkossa muissakin projekteissa. Joten ei muuta kuin hommaan käsiksi. Kannattaa käyttää tällaista nykytekniikan antamaa mahdollisuutta hyväkseen. Lopputuloksen ei tarvitse ketään miellyttää eikä siihen kuole jos kokeilu ei mikään suksee ole ja lopahtaa kesken.
Teknisestä puolesta sen verran että itseäni ärsyttää sarjat joita ei löydä mainoksien ja muun tilpehöörin seasta tai jotka latautuvat kauan.
Holle

Veli Loponen:
Jip. Mulla oli/on tässä sarjassa kyse just siitä, että voin tehdä sitä oman tahtini mukaan ja aikaa myöten sitten priorisoin sen toisin. Muut sarjat hyppivät eteen (kuka ei vaihtaisi nettisarjantekoa nelivärialbumin tekoon, käsi ylös) ja siinähän sitten oltiin.

Hyvin hyvin epäammattimaista >:(

Minäkin siis olen enempi niitä deadline-ihmisiä (3 vuorokauden kukkumisesta en mene mitää puhumaan, mutta sanotaan, että on viikko aikaa tehdä 20 sivua, niin johan rupeaa piirustuspöytä kutsumaan).

Wilpuri:

--- Lainaus käyttäjältä: Welzu - 23.10.2003 klo 10:33:58 ---Hyvin hyvin epäammattimaista >:(

--- Lainaus päättyy ---

Eikös tuo ole harrastuksessa hyvä ominaisuus?  ?? ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta