Kirjoittaja Aihe: Kvaak on viisivuotias!  (Luettu 21224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Kvaak on viisivuotias!
« : 21.05.2008 klo 17:42:18 »
Niin kävi, että maanantaina 19.5. tuli Kvaak-sarjakuvaportaalille viisi vuotta täyteen. Hyvin se osaa jo lukea ja kirjoittaa, jännä nähdä mitä se oppii parin vuoden päästä kun koulu alkaa. Kiitokset taas kerran Juha Kouvalaiselle. "Amerikassa olisit miljonääri", toivottaa Kalervo Palsa -vainaa, joka ei eläessään kirjoittanut kvaakkiin mitään.

Kvaak.fi:llä on muuten sama syntymäpäivä kuin Anne Goscinnylla, joka täytti nyt tasaiset 40 vuotta.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2008 klo 17:47:34 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

PetriT

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #1 : 21.05.2008 klo 19:36:38 »
ONNEA! 

JJ Naas

  • Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 522
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #2 : 21.05.2008 klo 19:58:59 »
Onnea! Kakkua, rapusalaattia ja kuohuvaa pöytään!

Itse olen näköjään liittynyt 19.05.2003...? Kvaakin beta-versio?
« Viimeksi muokattu: 21.05.2008 klo 20:00:54 kirjoittanut JJ Naas »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #3 : 21.05.2008 klo 20:03:47 »
Liittynyt: 26.05.2003.
Huraa...

heh heh

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #4 : 21.05.2008 klo 20:09:50 »
Kaksi jäsentä on muuten rekisteröitynyt Kvaakiin ennen sen julkistamista: Juha (12.5.) ja Rami (16.5.). Niitä paremmaksi on paha pistää.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

kaltsu

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 869
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #5 : 21.05.2008 klo 21:05:26 »
Kuulun 19.5.2003 kirjautuneisiin mut ensimmäisen viestini olen kirjoittanut vasta kaksi päivää myöhemmin. Se kuuluu kokonaisuudessaan näin:
Moro moro. Mä oon toi Kaltsu. Tamperelainen sekatyömies. Sarjakuvista tykkään. Mää tänne varmaan jotain enemmänki joskus kirjottelen. Nyt pitää mennä. Töitä nähkääs.

Tämän jälkeen oon yrittäny keskustella mm traktaateista, sarjakuvien tekoon käytettävistä välineistä, supersankarilehtien värityksistä, tietokonepeleistä, puhekielen käyttämisestä sarjakuvissa ja omista suosikkitekijöistäni.

Kovia kansia ja suomalaista kustannustoimintaa oon kritisoinu 18.7.2003 ja kirjottanu viestin loppuun jotain mikä pätee sanomisiini usein tänäkin päivänä:
Tämä viesti on aika äkkinäistä ja jäsentämätöntä purkausta. Toivottavasti ymmärsitte. Voin perustella näkemyksiäni tarkemmin jos jotakuta ihmetyttää jokin sanomani.

Aika pian tän jälkeen oonki taantunu asteelle jossa kommentoin Suomen myydyintä sarjakuvaa ja siitä käynnistettyä triviaa näin ytimekkäin sanakääntein:
aku ankka mai ääs.

Oon mielestäni oppinu käyttäytymään ja ilmasemaan itseäni hiukan paremmin näiden viiden vuoden aikana mut tulee noita limboja lauottua vieläkin. Yrittäkää kestää. Minäkin yritän teitä.

Onnea Kvaak! Olet kuin kanki takapuolessa, välillä kovin tuskallinen mut ilmankaan ei tule toimeen. Eiku...
« Viimeksi muokattu: 21.05.2008 klo 21:08:38 kirjoittanut kaltsu »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #6 : 21.05.2008 klo 22:09:22 »
Ensimmäinen viestini 26.5.03 oli "mitä välineitä käytät..." huh huh. Tekniikkaa.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #7 : 21.05.2008 klo 22:49:09 »
Minä rekisteröidyin vasta 6.10.2003 kertoakseni Indiana Jonesissa julkaistuista Byrne-jutuista. Seurasin kyllä foorumia alusta asti, mutta en uskaltanut kirjoittaa kun täällä puhuttiin niin vakavia.

kespa

  • Jäsen
  • Viestejä: 839
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #8 : 21.05.2008 klo 23:47:40 »
Näköjään olin neljäs jäsen, joka Kvaakkiin on kirjautunut. 19.05.2003, klo 13:35:25. Joskus inttiaikoihin 2004 oli vähän taukoa, mutta sittemmin seurannut aika aktiivisesti, vaikka ei niin paljoa tule aina kirjoitettuakaan.
Onnea vaan!

vesa saarinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 829
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #9 : 22.05.2008 klo 00:44:53 »
Näköjään olin neljäs jäsen, joka Kvaakkiin on kirjautunut.

Jo on aikoihin eletty, kun kaiken maailman newbiet paukuttelee henkseleitä rekisteröitymisajallaan...

... t: u=3  8]
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka
http://vesasaarinen.fi

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #10 : 22.05.2008 klo 21:22:29 »
Hyvää syntymäpäivää ja IIIIIIIIISO LIUTA LISÄÄ!!!

http://www.youtube.com/watch?v=9j82MERQy00
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #11 : 24.05.2008 klo 17:30:32 »
Liittynyt: 26.05.2003.
Ja siitä lähtien laittanut aina herrasmiesmäisesti oman nimensä kaikkien viestiensä alle.

Minä liityin vasta 24.04.2004, klo 21:33:24, kolme minuuttia sen perästä kirjoitin ensimmäisen viestini. Nyt kun rupesin lukemaan varhaisimpia viestejäni, menen melkein takuuseen, että jollekin kirjaston koneelle on tallentunut salasana, jota kautta joku muu on päässyt kirjoittelemaan. Edes, vaikka kirjoittaa näin huonolla näppäimistöllä kuin nyt, ei saa noin huonoa tekstiä aikaan kuin minä neljä vuotta sitten.
Wade Koivurinne

Juha Kouvalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 516
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #12 : 26.05.2008 klo 10:16:14 »
Kas vain, näin se on viisi vuotta lipsahtanut jo tätäkin sivua katsellessa ja enemmän mutta erityisesti vähemmän päivitellessä.

Enpähän olisi uskonut että viisi vuotta ja yli 200 000 viestiä myöhemmin sivu pitää pintansa suomalaisten sarjakuvaharrastajien ykköspaikkana netissä (vai pitääkö? onkos tämä enää sitä?  :police:)

Hieno juttu joka tapauksessa - uudistustoimiakin tähän varmaan tulen tulevaisuudessa tekemään - mutta ylipäänsä jo tämmöinen historiallinen merkitys suomalaisen sarjakuvakansanperimää arkistoivana Lönnrotinakin alkaa nousta arvoon arvaamattomaan puolen vuosikymmenen jälkeen. Edessä on toivottavasti vielä monta vastaavaa mokomaa.

Että onnea vaan Kvaak! Olet kai sen ansainnut.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #13 : 19.11.2008 klo 22:22:00 »
Lieneeköhän Kvaak päässyt jo paikallis lehtiin onniteltavaksi? =)

No, 5 vuoden päästä varmaan itsekin äimistelen omia kommentteja...Eikös tätä nyt pitäisi juhlistaa jotenkin? Esim. Kvaakin kasassa & pystyssä pito jakamassa sarjakuvansa meille kadun Kvaakkilaisille *Toiveikas ilme*  :D

Onnea Kvaakille, näin uudempana jäsenenä. Kohtahan teillä on jo toinen sukupolvi täällä. =)
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Kvaak on viisivuotias!
« Vastaus #14 : 13.05.2013 klo 11:44:44 »
Kymppi tulee täyteen ens viikonloppuna! Onko mitään spesiaalia tiedossa?
(Eka juttuni julkaistiin 20.5. Mutta rekisteröidyin näköjään foorumille vasta viikko sen jälkeen...)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson