Kirjoittaja Aihe: Shokki ja Warren-kauhu (Creepy, Eerie, Vampirella) sekä Creeps/Shudder, Carmilla  (Luettu 131516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Nyt vertailin suomi- ja enkkuversiota keskenään, ja totta tosiaan, suomalainen kirja on hieman isompi kuin alkuperäisteos. Sinänsä ei mikään huono asia: suomiversiossa sarjakuvat ovat isompia.

Chemo

  • Jäsen
  • Viestejä: 622
Mielellään näkisin, että Creepy-kirjat jatkuisivat julkaisten lehtiä numeraalisessa järjestyksessä. Mutta, jos taiteilijoihin vielä keskitytään niin ehdottomasti oman kirjansa ansaitsisi suomennettunakin Richard Corben!

Kannatusta molemmille ideoille täältäkin!
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Lainaus
author=Jukka Laine link=topic=9860.msg382019#msg382019 date=1348058032]
Shokkia on taas kipareilla. Sinne ihmissutena.

Kävin kiparin kautta töistä tullessa. Hyvältä näyttää.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lax

  • Jäsen
  • Viestejä: 232
Eipä tätä löytynytkään lähikaupan lehtipisteestä mutta Lehtipisteen haku lienee ajantasalla: http://www.lehtipiste.fi/fi/kirjat/488448/Shokki/ . Olisiko jakelu sitten keskittynyt enempi R-kioskeihin.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Olisiko jakelu sitten keskittynyt enempi R-kioskeihin.

No ei. Esim. Turussa näkyy olevan peräti kaksi (!) R-kioskia, josta tätä löytyy. Citymarketeissa ei lainkaan, jakelupaikkoja yhteensä kymmenen kappaletta. Ei ihme, ettei meinaa löytyä.

Nikopol

  • Jäsen
  • Viestejä: 253
Oma löytyi ainakin aivan sattumalta K-Supermarket Raisiosta, ja noita oli hyllyssä varmaan viitisen kappaletta. Sisältönsä puolesta albumi oli kuitenkin kovin keskinkertainen.

Lax

  • Jäsen
  • Viestejä: 232
No ei. Esim. Turussa näkyy olevan peräti kaksi (!) R-kioskia, josta tätä löytyy. Citymarketeissa ei lainkaan, jakelupaikkoja yhteensä kymmenen kappaletta. Ei ihme, ettei meinaa löytyä.

Helsingissä sentään 50 kpl (voi olla enemmänkin koska tuo haku ei palauta enempää), K-marketteja, pari Prismaa ja yli 30 R-kioskia. Kun lähikauppa sattui olemaan S-ryhmää niin eipä löytynyt.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Sisältönsä puolesta albumi oli kuitenkin kovin keskinkertainen.

Ikävä sanoa samaa, oikeastaan aikamoista kuraa, pari tarinaa oli ihan jees, mutta muuten....Odotin kyllä innolla tätä, ja ehkä odotusarvot olivat liian korkealla.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Ikävä sanoa samaa, oikeastaan aikamoista kuraa, pari tarinaa oli ihan jees, mutta muuten....Odotin kyllä innolla tätä, ja ehkä odotusarvot olivat liian korkealla.

Yhdyn tähän kuoroon, mutta toisaalta, aika perus Shokki-laatua tämä edusti. Kansi taisi olla jo 70-luvulla, eikö löytynyt uutta?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Yhdyn tähän kuoroon, mutta toisaalta, aika perus Shokki-laatua tämä edusti.

Nimenomaan. Juhla-albumi vastasi aika tarkkaan muistikuviani Shokki-lehden tasosta. (En ole lukenut viime vuosien Shokki-kirjoja.)

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
No minkä takia haukutte Steve Ditkon ja Richard Corbenin kauhusarjoja?

Ihan perusteita oisi kiva kuulla. Minun mielestäni nuo äijät ovat alan parhautta.

Tarkennan: piirrosjälki oli toki erinomaista läpi albumin. Mulle se ei kuitenkaan yksin riitä.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Tarkennan: piirrosjälki oli toki erinomaista läpi albumin. Mulle se ei kuitenkaan yksin riitä.

Samoin, piirrosjälki oli kyllä kannesta kanteen hienoa, mutta tarinat eivät täysin kantaneet... Mutta toisaalta, mielessäni näin oli 70-luvullakin usein. Painojälki on toki nyt parempaa. Ja Shokki-kirjojen tarinat on olleet parempaa A-luokkaa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Juuri tuosta tarinoiden tasosta on kyse, ei mistään piirrosjäljestä (taiteesta).
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Jep, ja samaan aikaan julkaistun Bernien kirjan tarinoihin verrattuna tasoero vielä korostui. Ja olihan Bernien kirja kyllä vielä kovempaa taidetta kannesta kanteen.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miha

  • Vieras
Hämmentävää, minä taas olen kokenut että niissä muutamissa shokkilehdissä mitä huutonetistä olen hankkinut, oli paljon mielenkiintoisemmat tarinat kuin näissä kirjoissa. Tosin voi riippua numerosta enkä ole tuota lehtipisteiden uutta shokkia vielä päässyt näkemään, mutta tarkistetaan asia jahka palaan maisemiin..