Kirjoittaja Aihe: Oblivion High  (Luettu 44553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joc

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 9
Vs: Oblivion High
« Vastaus #60 : 19.02.2009 klo 18:14:36 »
Toisaalta se, että jo nyt epäilet kyseisten sanojen toimivuutta, tarkoittanee sitä että muutaman vuoden päästä yksinkertaisesti inhoat niitä.

 ^-^ samaa arvelen… Mutta nyt mulla olisi kolme albumia aikaa vielä vähän skarpata vähemmistöjen kuvausta yleensä! Kai se että pohdin näitä asioita tarkoittaa, että väistämättä tulen katsomaan niiden kohtien käsiksiä vielä toisenkin kerran…

Myöhempiin osiin oli siis jo suunnitelu hieman laajempaa identiteettien kirjoa. Kysymys sydämessäni onkin kai, että onko minulla omaan moraaliini nähden velvollisuus olla homoja käsittelevissä kohdissa erityisen rakentava, vai saako rapatessa roiskua yhtälailla kuin ketä tahansa muuta seiskaluokkalaista kuvatessa.

Itse asiassa mieleeni muistui juuri tätä kirjoittaessa Animeconissa tapaamani nuori nainen, joka elää pienellä syrjäpaikkakunnalla ainoana julkilesbona, ja oli tietysti melkoisen onneton kun tapahtuma loppui ja takaisin oli lähdettävä. En voinut sanoa hänelle muuta kuin että nyt on kamalaa, mutta pidä pää vedenpinnan yläpuolella – pakko vaan pysyä hengissä kunnes pääsee muualle opiskelemaan tai töihin. Sinulla on mangustiyhteisöt, ja sinulla on internet, ja ihminen kestää pari vuotta melkein mitä tahansa rääkkiä.

Ja hän oli KIITOLLINEN, vaikka me molemmat tiesimme, että neuvoina ja toivon lähteinä nämä kyllä olivat aika surkeita. Ehkä tämä on se ohjenuora mitä mun pitää seurata – että teenkö mä ultimaattisesti juuri sen lukijan elämästä edes hitusen verran parempaa tai huonompaa.

Huh. Aika nopeasti ehtii unohtaa, kuinka elämä voi olla pienille helvettiä. Toisaalta, jos mä ryhdyn kantamaan kaikista onnettomista vastuuta, kirjoittamisesta voi tulla aika vaikeaa!

/joc

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Oblivion High
« Vastaus #61 : 20.02.2009 klo 11:20:46 »
PS Huomaan, että sana "vinoviettinen" näyttää aika järkyttävältä mun näppiksestä sekin, vaikka lähipiirin vinoviettiset käyttävät sitä itsestään ja läheisistään suurella hellyydellä.
Mutta sanahan on viehko!

Vielä tuli mieleen... Se ketä lähestytään ja millä sanoilla kertoo lähinnä huutelijasta (hänen asemastaaan, taustastaan ja kekseliäisyydestään).  Huutelulla pyritään loukkaamaan sekä eristämaan kohde joukosta. Samalla tavalla kun kieli yhdistää "samiksia" se voi eristää ihmisryhmiä toisistaan.

Huutelija yrittää loukkaamisen lisäksi luoda sosiaalista painetta. Käytännössä joku saattaa tulla kiusatuksi sukupuolisen identiteettinsä vuoksi, mutta nimittely ei välttämättä rajoitu tai painotu tähän piirteeseen. Niinpä esimerkiksi kommentit: "Törkeet byysat! Lese." Ajaisi saman asian kuin tuo hieman konstikas telaketjulese.

Hyvien replojen keksiminen ei aina ole helppoa, mutta kuten Tintin lukijana tiedät, kekseliäs kiroilu voi olla hauskaakin ja toimia vaikkapa jonkun hahmon tavaramerkkinä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Oblivion High
« Vastaus #62 : 17.04.2009 klo 09:21:04 »
Kakkososan traileri nyt nähtävissä YouTubessa!
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Oblivion High
« Vastaus #63 : 20.04.2009 klo 22:12:33 »
En tiedä kuvittelenko vain (kun en kaikkia kuvia alpparista ulkoa muista), mutta vanhalla ja uudella matskulla on selkeästi eroa. Niin se vaan on että terä pelastaa. ;)

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Oblivion High
« Vastaus #64 : 20.04.2009 klo 22:19:36 »
En tiedä kuvittelenko vain (kun en kaikkia kuvia alpparista ulkoa muista), mutta vanhalla ja uudella matskulla on selkeästi eroa. Niin se vaan on että terä pelastaa. ;)

Totta puhut. Ja kun Kvaakin tukijoukoilta on vielä oluen ääressä opittu rastereiden saloja, niin eiköhän se tästä pikku hiljaa lähde :D
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Oblivion High
« Vastaus #65 : 04.05.2009 klo 20:11:37 »
Sain tänään käsiini uunituoreen kakkosvolan Kade, ja totesin suureksi helpotuksekseni että rasterointi meni tällä kertaa lähes nappiin! Kiitos kaikille asianomaisille.
On huumaava tunne pitää kädessään omaa kirjaa. Mitkään digityöt netissä (olipa kamppis kuinka suuri tahansa ja asiakas world wide tunnettu) eivät tuo samaa hurmaa...

http://msmandu.blogspot.com/2009/05/oblivion-high-kade-ulkona.html
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

JJ Naas

  • Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 522
Vs: Oblivion High
« Vastaus #66 : 04.05.2009 klo 20:13:18 »
Sain tänään käsiini uunituoreen kakkosvolan Kade, ja totesin suureksi helpotuksekseni että rasterointi meni tällä kertaa lähes nappiin! Kiitos kaikille asianomaisille.

Onneksi olkoon! :) Minkälainen työnjako tässä projektissa oli?

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Oblivion High
« Vastaus #67 : 04.05.2009 klo 20:23:29 »
Onneksi olkoon! :) Minkälainen työnjako tässä projektissa oli?

Kiitos!

Työnjakomme toimii suurinpiirtein seuraavasti:
käsis -Johanna
kuvakäsis, tussaus, rasterointi ja tekstaus (tai siis tekstien laittaminen paikoilleen, enhän minä tekstaa käsin) ja muu säätäminen -Nina
kotisivut ja trailerit -Johannan pikkuveli Max

Parasta hommassa on tietysti se kun Johanna on saanut mietittyä uuden albumin juonen valmiiksi ja juttelemme siitä
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
pikkutunneille asti.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2009 klo 20:30:11 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

JJ Naas

  • Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 522
Vs: Oblivion High
« Vastaus #68 : 04.05.2009 klo 20:44:44 »
Kiitos!

Työnjakomme toimii suurinpiirtein seuraavasti:
käsis -Johanna
kuvakäsis, tussaus, rasterointi ja tekstaus (tai siis tekstien laittaminen paikoilleen, enhän minä tekstaa käsin) ja muu säätäminen -Nina
kotisivut ja trailerit -Johannan pikkuveli Max

Selvä. Olen miettinyt että jos ja kun saan itse pidemmän albumin valmiiksi, niin palkkaisin rasteroijan.. paljonkohas sivun rasteroimiseen menee aikaa / paljonko pitäisi maksaa? Voisin itsekin mutta kun se on niin nuivaa että se ei olisi sitten koskaan valmis..

Lainaus
Parasta hommassa on tietysti se kun

Näin minäkin tekisin. ;)

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Oblivion High
« Vastaus #69 : 04.05.2009 klo 20:56:01 »
Selvä. Olen miettinyt että jos ja kun saan itse pidemmän albumin valmiiksi, niin palkkaisin rasteroijan.. paljonkohas sivun rasteroimiseen menee aikaa / paljonko pitäisi maksaa? Voisin itsekin mutta kun se on niin nuivaa että se ei olisi sitten koskaan valmis..

Itselläni on käynyt monesti mielessä että joku korealainen opiskelija hoitaisi varmaan homman noin kymmenen kertaa paremmin ja tuhat kertaa nopeammin kuin minä itse...
ergo, olen usein haaveillut studioideasta, eli jonkinlaisesta löysästä kokoonpanosta jossa voisi auttaa toinen toistaan, ja esm rasteroidan toisen piirtämää jos oma työtilanne on rauhallisempi ja vastaavasti saada apua pahimmassa työruuhkassa.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

bats

  • Jäsen
  • Viestejä: 554
Vs: Oblivion High
« Vastaus #70 : 05.05.2009 klo 15:17:50 »
Kakkososan traileri nyt nähtävissä YouTubessa!

Varmaan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kommentoin "Manga ja anime"-alueelle, mutta:

En tiedä onko trailerien tekeminen sarjakuvista vanha idea vai teidän keksintöänne, mutta hiton hyvä idea se on! Ehkä jos saan omaa sarjakuvaani valmiiksi paljon, niin teen itsekin sellaisen. Olen tosin ajatellut jopa flash-animaation tekemistä sarjakuvani pohjalta.
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Oblivion High
« Vastaus #71 : 05.05.2009 klo 15:24:14 »
En tiedä onko trailerien tekeminen sarjakuvista vanha idea vai teidän keksintöänne, mutta hiton hyvä idea se on! Ehkä jos saan omaa sarjakuvaani valmiiksi paljon, niin teen itsekin sellaisen. Olen tosin ajatellut jopa flash-animaation tekemistä sarjakuvani pohjalta.

Eihän toki. Saimme idean kun näimme Piko ja Fantasio-traikun netissä. Sen sijaan en usko muiden suomalaisten sarjakuvantekijöiden käyttäneen tätä mainoskanavaa meitä ennen ;-)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: Oblivion High
« Vastaus #72 : 05.05.2009 klo 16:59:01 »
Eihän toki. Saimme idean kun näimme Piko ja Fantasio-traikun netissä. Sen sijaan en usko muiden suomalaisten sarjakuvantekijöiden käyttäneen tätä mainoskanavaa meitä ennen ;-)

29. helmikuuta... Meitsi ainakin oli yli puoli vuotta edellä. Näh näh. (Taisi niitä olla kyllä muitakin :))
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Oblivion High
« Vastaus #73 : 05.05.2009 klo 17:03:26 »
29. helmikuuta... Meitsi ainakin oli yli puoli vuotta edellä. Näh näh. (Taisi niitä olla kyllä muitakin :))

Pois se minusta että olisin riistämässä sinulta moista kunniaa, mutta luulen meidän puhuvan nyt hieman eri asoista; olen edelleen siinä käsityksessä että Johanna ja minä olimme ensimäiset suomalaiset sarjakuvantekijät jotka käyttivät traileriä aktiivisesti markkinoinnissa. Traikkuhan meni esm lehdistötiedotteen mukana alan toimittajille, lehdille ym vastaaville ykkösvolan julkaisun yhteydessä. Luonnollisestikin moni on tehnyt traikkuja tai flash-pätkiä teoksistaan sitten Noan arkin päivien. Korjaa toki jos olen väärässä  :)

P.S. Johanna muuten pitää esitelmän gerilla-markkinoinnista Kitaconissa (Kemin sarjakuvapäivät) myöhemmin tässä kuussa...
« Viimeksi muokattu: 05.05.2009 klo 18:07:48 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Oblivion High
« Vastaus #74 : 18.05.2009 klo 18:34:51 »
Nyt on toka alppari sitten viimein luettu. No, oikeastaan luin sen jo viime viikolla, mutta halusin lukaista sen uudestaan läpi ennen kommentointia. Jälki on tosiaan kehittynyt ensimmäisestä, kuten jo todettu. Ensimmäisillä sivuilla ruutujen kuljetus (tai rytmitys) oli jollain oudolla tavalla sekava, mutta lopussa ei ollut enää samoja ongelmia. Vähän vaikea sanoa mistä tuo alun sekavuus johtui. ??? Japaniksi olevista äänitehosteista en kyllä edelleenkään tykkää, välillä on olo aivan kuin jotain jäisi puuttumaan koska taustan "ääniraitaa" ei ymmärrä kuin ajoittain. Mutta se voi olla vain meikäläisen henkilökohtainen ongelma...

Välissä olevat tekstit ym sellaiset ovat kiva lisä. Olen kyllä itse niin pihalla teinimaailmasta, etten tiedä miten teinit alpparin kokevat.