0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Oon alkanut suunnitella sarjista miss olis jtn Da Vinci Coden kaltaista meininkiä elikkä historiaa ja toimintaa samassa paketissa.
Tekijänoikeuskysymyshän tuo on. Luvan kanssa, tekijältä ja kustantajalta, saa tehdä. Sitten kyllin vanhoista kirjoista saa tehdä kuka vaan vapaasti (oliko se 70 vuotta tekijän kuolemasta?), muutamin poikkeuksin (esim. Tarzan, Sherlock Holmes jne).Timo
Entä Lovecraft? Onko missään olemassa jotain listaa noista poikkeustapauksista?
...the European Union Directive on harmonising the term of copyright protection of 1993 extended the copyrights to 70 years after the author's death. So, all works of Lovecraft published during his lifetime, became public domain in all 27 European Union countries on 1 January, 2008.
Haluaisin tehdä sarjakuvan, jossa on monta päähenkilöä. Jotenkin tarinan kulkua miettiessäni on aina ongelmaksi tullut, kuinka saan sovitettua nuo esim 5-7 henkilöä tasapuoliseen asemaan sarjakuvassa, ja miten kuvata heitä, ilman, että tarina vaikuttaa sekavalta ja vaikeasti luettavalta.
Metasarjakuvaa?
Nyt, se itse ongelma: koska kyseessä on enemmän tai vähemmän romanttinen tarina, on mielestäni epäuskottavaa heittää sitä täysin vaihtoehtoiseen maailmankaikkeuteen, mutta olen todennut, että maantieteellisesti ja historiallisesti sopivaa paikkaa ei ole, niin miten tämän ongelman uskottavasti ratkaisisi? Paikka on ensisijaisen tärkeä, koska se osittan on osana tarinan kulkua.
Minä ehdottaisin Habsburgien sukua. Habsburgit ovat sillai romanttisesti unohdettuja ja traagisia nykyään kun ovat menettäneet kuningaskuntansa. Habsburgien historiaa läpi käymällä saattaisi löytyä joku sopivan kokoinen konflikti ja sitä kautta myös tapahtumapaikka.
Nyt, se itse ongelma: koska kyseessä on enemmän tai vähemmän romanttinen tarina, on mielestäni epäuskottavaa heittää sitä täysin vaihtoehtoiseen maailmankaikkeuteen, mutta olen todennut, että maantieteellisesti ja historiallisesti sopivaa paikkaa ei ole, niin miten tämän ongelman uskottavasti ratkaisisi?