Tämän keskustelun aihe oli ainoa, joka sopii kysymykseeni, mutta kysymys ei tosin liity mitenkään yläpuolella olevaan keskusteluun.

En vain halunnut uutta topikkia luoda tämän takia..
Voi kuulostaa tyhmältä, mutta olen jo pitkään pohtinut seuraavanlaista asiaa:
Haluaisin tehdä sarjakuvan, jossa on
monta päähenkilöä. Jotenkin tarinan kulkua miettiessäni on aina ongelmaksi tullut, kuinka saan sovitettua nuo esim 5-7 henkilöä tasapuoliseen asemaan sarjakuvassa, ja miten kuvata heitä, ilman, että tarina vaikuttaa sekavalta ja vaikeasti luettavalta.
Itse henkilöt ovat hyvin erilaisia, joten ns. ulkoisten asioiden kanssa ei tule ongelmaa.
Olen yrittänyt etsiä sarjakuvia, joissa olisi enemmän kuin yksi tai kaksi päähenkilöä, mutta joko olen etsinyt huonosti, tai sitten sellaisia sarjakuvia on aika harvassa. Joitain olen kyllä löytänyt, mutta nekin hiukan huonoja esimerkkejä itselleni.. :/
Olisin siis halunnut katsoa millaisia tapoja on kuvata monen päähenkilön elämää ja kuinka tarinankerronnan saa sujuvaksi..
Voi olla, että pidän tätä asiaa monimutkaisempana kuin se onkaan, mutta koska olen aina piirtänyt tarinoita, jossa on juurikin yksi tai kaksi päähenkilöä, on nyt vaikea alkaa kuvata montaa. Ja juuri tässä tarinassa olisi tärkeää saada kaikki henkilöt esille tasa-arvoisesti ja kuvata heitä sekä erikseen, että yhdessä.
En nyt tiedä ymmärsikö kukaan, mitä ajan takaa, mutta olisin kiitollinen, jos joku viitsisi antaa hiukan vinkkejä, kuinka tällaisen jutun saisi toimimaan, ja miten henkilöt olisi hyvä 'esitellä' jne jne. Kaikki neuvot tervetulleita. :]
Kiitos.
-JJ-