Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 246105 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Kerro murheesi
« Vastaus #45 : 20.03.2008 klo 13:10:19 »
Missa h******ssä täällä Kvaakissa on se Timo Ronkaisen ohje nelivärisarjakuvan viivojen ja värien yhdistämisestä Illussa tai Freehandissä.

Eikös se joskus ollut "Välineet ja oppaat" ketjun alussa.

Nyt en löydä sitä MISTÄÄN!!!!!!!

apua

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Kerro murheesi
« Vastaus #46 : 20.03.2008 klo 13:20:36 »
Missa h******ssä täällä Kvaakissa on se Timo Ronkaisen ohje nelivärisarjakuvan viivojen ja värien yhdistämisestä Illussa tai Freehandissä.

Eikös se joskus ollut "Välineet ja oppaat" ketjun alussa.

Nyt en löydä sitä MISTÄÄN!!!!!!!

apua

Olikohan tämä? http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,6187.msg107534.html#msg107534

Löytyi pikselöitymistä ja rasteroimista käsittelevästä ketjusta, ei ehkä loogisin paikka ;)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

tertsi

  • Vieras
Vs: Kerro murheesi
« Vastaus #47 : 20.03.2008 klo 13:26:55 »
Kiitoksia.

Miten löysit tuon? Jollain maagisilla hakusanoilla?

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Kerro murheesi
« Vastaus #48 : 20.03.2008 klo 13:27:55 »
Kiitoksia.

Miten löysit tuon? Jollain maagisilla hakusanoilla?

Käytin sitä itse joulun alla kun kasasin Oblivion Highta  ;D
« Viimeksi muokattu: 25.03.2008 klo 20:45:52 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Vs: Kerro murheesi
« Vastaus #49 : 23.03.2008 klo 11:42:35 »
Muistaakseni Kvaakissa on myös 'Kerro murheesi'-sarjakuvantekijöiden-ketju jota en tosin onnistunut löytämään, eli itkeskelen nyt tässä ketjussa. Siirtäköön joku mode jos viitsii/katsoo asialliseksi :) Tehty. Curtvile

Olen värittänyt peligraffaa raivoisasti wacomilla ja tuloksena on kauhea rakko piirtokäden etusormessa. Huoh, viimeksi tällaista tapahtui kun yliannostelin Virtua tennis-peliä Dreamcastille joskus 2000-luvun alussa :P

(Dreamcast oli älyttömän hieno konsoli, en voi tajuta että se ei menestynyt, mutta voi jessus sitä ohjainta!!! Kuka ihmeen idiootti keksi laittaa ne urat siihen. Vasemman käden peukalo oli aina rakkuloilla ???)
« Viimeksi muokattu: 23.03.2008 klo 11:51:17 kirjoittanut Curtvile »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #50 : 25.03.2008 klo 19:58:23 »
Tunnen itteni iha tumpeloks, vaikka luulin että oon hyväki piirtää... Ootte kaikki ammattilaisii? Noi sarjakuvat on ihmeen paljon parempii ku mitä mun sotkut.... En ikinä ymmärrä miten tollei voi piirtää......  :'(

Nojaa... Ei kai kaikessa voi olla mestari, ja oon "vasta" 14 v.

Piirrän itte sellasta sarjakuvaa nimeltä Cathulang, pitkä, moniosainen alkutekiöissään oleva sarjakuva, joka on tulevaisuus fantasia. En oo käyny yhtäkää kurssia piirtämisestä, tai muusta sellasesta, mut oon piirtäny 2 v. asti.  :o Sarjakuvat ei varmaan oo mua varten sitte :D

Käytän vahvistuksessa tussikynää, ja tusseja, en osaa käyttää sivellintä kunnolla..

(yks hahmoist, jonka piirsin taannoin luonnoslehtiöön... Ei kovin häävi):
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #51 : 25.03.2008 klo 20:31:20 »
Älä välitä, niin kaikki muutkin tuntee ainakin toisinaan.

Ei välttämättä paras ratkaisu. Tuollaiset eeppisiin mittasuhteisiin paisuvat projektit tuppaa nujertamaan kokeneenkin sarjismaakarin. Ehkäpä kannattaisi aloittaa vähän vähemmän kunnianhimoisilla jutuilla?

Enpä usko että kovin kunnianhimoinen olen... Ei se ehkä kovin pitkä ole (30 sivua?), pari osainen :D... Se on mulle pitkä.. Oon saanu hahmoteltua 2 ekaa sivua. Ja varaan siihen aikaa ainaki kaks vuotta... niihi kahtee osaan.

Ja aina pitää olla tavotteita ja haaveita, vaikkei ne aina toteutuisikaan. Ja minun sarjakuvani tulee olemaan paras, jos en vertaa sitä mihinkään muuhun.. (Elämän filosofiaa by SnowMan)
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #52 : 27.03.2008 klo 12:21:16 »
Pari viikkoa sitten valopöytä lakkasi toimimasta. Kuvittelin vian johtuvan lampusta ja hankin uuden. Hetken toimi taas hyvin, kunnes ei aina käynnistynyt. Kuvittelin vian johtuvan pistokkeesta, josta töpseli on vedetty aina välillä irti kännykän lataamiseksi. Vaihdoin toiseen pistokkeeseen ja taas toimi hetken. Nyt ei sitten käynnisty enää ollenkaan.

Huoh.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Ile Ruokola

  • kuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 96
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #53 : 27.03.2008 klo 13:03:46 »
Pari viikkoa sitten valopöytä lakkasi toimimasta. Kuvittelin vian johtuvan lampusta ja hankin uuden. Hetken toimi taas hyvin, kunnes ei aina käynnistynyt. Kuvittelin vian johtuvan pistokkeesta, josta töpseli on vedetty aina välillä irti kännykän lataamiseksi. Vaihdoin toiseen pistokkeeseen ja taas toimi hetken. Nyt ei sitten käynnisty enää ollenkaan.

Huoh.

En tiedä minkälainen valopöytä sulla on, mutta mitäs jos siinä on samanlainen sytytin,  vai miksi sitä mötikkää nyt sanotaankaan, mikä on noissa esim. keittiön työpöytien loistevaloissa? Myyjät kaupassa aina sanoo, että pitäisi se sytytinkin vaihtaa, kun vaihtaa loisteputken.
Tosiaan riippuu kai siitä onko valopöydässä edes koko sytytintä - omassani kun ei ole. Siinä on vähän erilainen lamppu, vaikka jonkinlainen loisteputki sekin on.

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #54 : 27.03.2008 klo 14:27:51 »
En tiedä minkälainen valopöytä sulla on, mutta mitäs jos siinä on samanlainen sytytin,  vai miksi sitä mötikkää nyt sanotaankaan, mikä on noissa esim. keittiön työpöytien loistevaloissa? Myyjät kaupassa aina sanoo, että pitäisi se sytytinkin vaihtaa, kun vaihtaa loisteputken.
Tosiaan riippuu kai siitä onko valopöydässä edes koko sytytintä - omassani kun ei ole. Siinä on vähän erilainen lamppu, vaikka jonkinlainen loisteputki sekin on.

Joo kyllähän tuossa tuollainen sytytin näyttäisi olevan.. kiitti vinkistä, täytyypä lähteä vaihtamaan.

Huomasin että loistelampusta puuttui neljästä nastasta yksi tuollainen piikki nastan kärjestä:



Soitin Stokkalle ja pyysin tarkistamaan, puuttuuko muistakin ja vastasivat ettei puutu ja tervetuloa vaihtamaan uuteen. No kaupassa oli yksi kappale jäljellä ja siitäkin puuttu  >:(

Tulipa kuitenkin vaihdettua eikä toimi vieläkään joten ilmeisesti tuossa 'sytyttimessä' vika. Toivotaan.

Täytyypä soitella ja kysellä, mistä moisia saa.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Rami Selin

  • Jäsen
  • Viestejä: 550
  • Uskon kaiken
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #55 : 27.03.2008 klo 14:45:43 »
Enpä usko että kovin kunnianhimoinen olen... Ei se ehkä kovin pitkä ole (30 sivua?), pari osainen :D... Se on mulle pitkä.. Oon saanu hahmoteltua 2 ekaa sivua. Ja varaan siihen aikaa ainaki kaks vuotta... niihi kahtee osaan.

Aikaa on hyvä aina varata, mutta lieneekö parasta aloittaa sarjakuvauransa kahden vuoden projektilla. Itse piirtelen lyhyitä juttuja useamman viikossa, jolloin koko ajan syntyy jotakin. Olisi ikävää huomata kolmen vuoden työskentelyn jälkeen, että tämähän on ihan paska tekele, mutta kun ei ole mitään muutakaan sinä aikana syntynyt...

Lyhyiden juttujen ohella kyllä työstän yhtä pitkääkin romaania, mutta sitä tulee tehtyä silloin tällöin lyhyiden tarinoiden välissä.

AapoK

  • Jäsen
  • Viestejä: 589
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #56 : 27.03.2008 klo 15:15:04 »
Lyhyiden juttujen ohella kyllä työstän yhtä pitkääkin romaania, mutta sitä tulee tehtyä silloin tällöin lyhyiden tarinoiden välissä.


Sama juttu täällä. Pienistä projekteista on monesti hyötyä varsinaista suurtyötä ajatellen, sillä niissä testatut uudet kikat yms. voivat osoittautua paremmiksi kuin aikaisemmin uskoi. Ja sitten niitä voi soveltaa hyvin tähän suurprojektiin. Muutenkin vaihtelu on välillä enemmän kuin suotavaa.

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #57 : 27.03.2008 klo 16:09:55 »
Uudet sytyttimet hankittu, vaihdettu, virta päälle ja... ei toiminut. Kokeilin vielä toista sytytintä, eikä toiminut. Ehdin jo ottaa ruuvimeisselin käteen purkaakseni kaikki mahdolliset piuhat kun päätin vielä kerran irrottaa sytyttimen ja pistää takaisin ja... toimi. Ja nyt toimii sillä vanhallakin sytyttimellä.

Jossain on kosketushäiriö, mutta nyt täytyy ilmeisesti taas odottaa kunnes laite ei toimi vian selvittämiseksi.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Ile Ruokola

  • kuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 96
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #58 : 27.03.2008 klo 16:31:16 »

Jossain on kosketushäiriö, mutta nyt täytyy ilmeisesti taas odottaa kunnes laite ei toimi vian selvittämiseksi.

Toivotaan sitten, ettei vika selviä kovin pian   :)

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #59 : 27.03.2008 klo 16:48:46 »
Nyt vatuttaa ku en tiiä mistä voi ostaa valopöydän :D ei täältä mäntyharjusta löydy.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2008 klo 16:53:04 kirjoittanut SnowMan »
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!