Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 246111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sika

  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #15 : 10.02.2008 klo 05:40:11 »
Persele, että on hieno eka ruutu. Kyllä minusta tuon sivun kehtaisi jo julkaista. Onko tertsi siirtynyt 3 rivi sivuihin? vai pelkästään eka sivun kohdalla.
Sen verran puusilmä olen etten erota siveltimen ja hiusterän jäljessä eroa.

Nyt nukkumaan, tänään taas kello 15 töihin. Ei kerkeä kyllä piirrellä tässä kuussa.

tertsi

  • Vieras
Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #16 : 10.02.2008 klo 10:39:07 »
Onko tertsi siirtynyt 3 rivi sivuihin?
Joo, kolmeen riviin aion siirtyä, ainakin hetkeksi.
Tarkoitus olisi harrastaa hieman räväkämpää sivutaittoa kuin aikaisemmin.

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 454
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #17 : 12.02.2008 klo 18:28:57 »
Nerokasta. Olin koko viime viikon kuumeessa, kurkkukivussa, päänsäryssä, oksennustaudissa ja huimauksessa. Sunnuntaina loppui.

Lauantaina tuli silmään kuitenkin tulehdus, haittas hiukan näköä.

Maanantaina menin normaalisti töihin. Olin pari tuntia töissä. Kymmentä minuttia ennen kun piti lähteä käymään työterveyslääkärillä sen silmän takia, tulee linjalla virhetilanne. Ohjauspaneeli oli tietysti toisella puolella hallia kuin minä. No, lähden sinne sitten juoksemaan. Puolessavälissä matkaa teen virhearvioinnin osittain puuttuvan näön takia, kompastun ja juoksen pää edellä päin tiiliseinää.

Aivotärähdys ja iso haava päässä. Ensiavussa liimasivat sen kiinni. Ranne aivan järkyttävän kipeä, mutta onneksi vasen, niin voi piirtää.

Ja tämä on täällä ketjussa koska: Tässä vaiheessa vielä ajattelin, että jes! Pari päivää sairaslomaa, saa olla kotona ja piirtää. Koitan sitten piirtää U.S.A. Fightersia, ja on jo luonnostellut sivun, niin päästä tippuu iso veritippa keskelle sivua. Tässä vaiheessa menee hermot.

Piber

  • Sopuli
  • Jäsen
  • Viestejä: 618
  • yuubervärkki
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #18 : 12.02.2008 klo 20:59:21 »
Nerokasta.
:D
Ei varmaan saisi nauraa, mutta voin silmini kuvin nähdä sinut juoksemassan päin tiiliseinää. Mainio farssi.

Oma murheeni no se etten osaa piirtää sarjakuvapäiväkirjaa.
Olen sitä mieltä ettei siihen kannata panostaa kuitenkaan kovin paljoa aikaa.
Joten teen suttua. Luonnollisesti!
Sitten itsekritiikki iskee peliin. Vaikka blogia tehdäänkin itseään varten niin tuleehan se kuitenkin muiden nähtäväksi.
Pelkäänkö kenties että imagoni kärsisi tästä ja ihmiset kuvittelisivat etten osaa piirtää kuin shaichea. Ehken osaakkaan. Ehkei blogit olekkaan minua varten.
Ei ainakaan siinä päiväkirja muodossa.

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #19 : 12.02.2008 klo 22:34:43 »
sarjakuvapäiväkirjaa.
Olen sitä mieltä ettei siihen kannata panostaa kuitenkaan kovin paljoa aikaa.
Joten teen suttua.

Rauhotu.




Kaikki mihin ryhdyt on tärkeintä mitä silloin teet.

Kyllä siitä voi hyvän tehdä. Ei se nyt niin kamalaa ole jos sattuisit pitämään siitä ja tulemaan parhaaksi sarjakuvapäiväkirjailijaksi.

Lättä

  • Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 007
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #20 : 12.02.2008 klo 22:35:15 »
:D
Ei varmaan saisi nauraa, mutta voin silmini kuvin nähdä sinut juoksemassan päin tiiliseinää. Mainio farssi.

Oma murheeni no se etten osaa piirtää sarjakuvapäiväkirjaa.
Olen sitä mieltä ettei siihen kannata panostaa kuitenkaan kovin paljoa aikaa.
Joten teen suttua. Luonnollisesti!
Sitten itsekritiikki iskee peliin. Vaikka blogia tehdäänkin itseään varten niin tuleehan se kuitenkin muiden nähtäväksi.
Pelkäänkö kenties että imagoni kärsisi tästä ja ihmiset kuvittelisivat etten osaa piirtää kuin shaichea. Ehken osaakkaan. Ehkei blogit olekkaan minua varten.
Ei ainakaan siinä päiväkirja muodossa.
Samat sanat. Sen lisäksi pää on tällä hetkellä niin tyhjä, ettei tule mitään edes omasta näkökulmastani tarkasteltuna hyvää juonta mieleen. Imagonmuutos on nyt paikallaan ja samoin aion alkaa ajatella uudella tavalla. Varokaa: parin päivän päästä LÄTTÄ muuttuu MONTYKSI. Sitten tulee superrajua kamaa.

mari

  • Jäsen
  • Viestejä: 513
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #21 : 13.02.2008 klo 01:33:38 »
mä meinasin kirjoittaa aikaisemmin mun murheista, mutta maziwapp oli just kirjottanut oman tilityksensä, ja ton jälkeen omat ongelmat vaikutti niin pieniltä!

toivottavasti oot toipumassa päin...

no mutta kirjoitetaan nyt omastakin murheesta.  kun en oo saanut mitään aikaiseksi. ja jos oon tehnyt jotain, se on ollut väkinäistä, pakotettua. Ja kun mä tulin tänne ranskaan siksi että saisin tehdä hommia, ja nyt mulla on vaikka kuinka paljon aikaa tehdä ihan mitä haluan. ja mä haluan piirtää ja kertoa tarinoita. mutta mä en pysty. ja se surettaa. välillä tuntuu että lopetan koko yrittämisen ja meen sinne putkimieskouluun niin kuin limingassa meitä opastettiin...

SinintheCity: Sarjispäiväkirjaa voi tehdä myös vaan itselle. mä oon pitänyt päiväkirjaa sarjakuvamuodossa ny vähän aikaa, kirjoitan, tai siis piirrän, jokaisen päivän tapahtumat ylös. Ja jälki on tosi kamalaa, mutta ainakin teen jotain. ja ehkä siinä kehittyy. Tuo päiväkirja on tosiaan vaan itelleni (vaan yks ihminen on ne nähny, eikä se osaa suomea) joten ei tarvi pelätä mitä muut ajattelee... suosittelen.

AapoK

  • Jäsen
  • Viestejä: 589
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #22 : 13.02.2008 klo 06:38:38 »
Se kyllä ketuttaa, kun on ensin luonnostellu sivun viikkoja aikasemmin ja kun sen lopullisen version on melkein saanut tussattua loppuun, huomaa, että konemestari kipasee aliupseerihuoneen ohi väärästä suunnasta päästäkseen dieselien luo. Ei auta muu kuin leikkaa&liitä ja olla todella tarkkana.

Jukka

  • Jäsen
  • Viestejä: 821
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #23 : 13.02.2008 klo 14:42:10 »
Oma murheeni no se etten osaa piirtää sarjakuvapäiväkirjaa.

Näistä vastauksista saa sellaisen käsityksen että sarjakuvapäiväkirjan pitäminen olisi jotenkin itseisarvo.
Jos sellaista ei synny kuin väkisin, niin pakkoko sellaista on tehdä.
Ei omaelämänkerrallisuus voi olla kaikkien juttu.
Kyllä piirtämistaitoaan voi muutenkin ylläpitää.

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #24 : 18.02.2008 klo 18:32:41 »
Tussin kuivuminen paperilla kestää luvattoman kauan.
Piirtäminen on pelkkää odottelua.

No, onneksi on Kvaak.fi.

Jonir

  • Suurmestari
  • Jäsen
  • Viestejä: 79
  • Nörttiys suosii nörttiä!
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #25 : 27.02.2008 klo 14:22:17 »
Death Noten piirtäjä tekee luvattoman hienoa jälkeä mutta en saa itse tehtyä kovinkaan samanlaista jälkeä vaikka kuinka yritän, tekeekö tämä mangaka piirroksiaan tietokoneella tai muulla sellaisella vai olenko vain räkänokkainen aloittelija tässä asiassa?

(Miten tussin kuivumista tarvitsee odotella? Luulisi että moinen vaivaa musteteriä ja siveltimiä... Itse tosin en käytä ammattilais-kyniä vaan Suomalaisesta ostettuja halpiskyniä)
Human Complementation Program version 1.3 for Windows Vista

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #26 : 27.02.2008 klo 14:27:36 »
Luulisi että moinen vaivaa musteteriä ja siveltimiä...
piirrän musteterällä ja siveltimellä. ja rapidoilla.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2008 klo 14:29:13 kirjoittanut Tertsi »

Miukki

  • Vieras
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #27 : 27.02.2008 klo 21:49:06 »
Pitäisi tussata mutta kättä alkoi aristaa jossain välissä enkä oo vielä uskaltanut jatkaa.

Kuvapäiviksenkin pito on jäänyt kun kirjassa on törkeän huono paperi enkä viiti alottaa uutta ennen ku vanha on täynnä.

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #28 : 04.03.2008 klo 22:42:51 »
Kuvapäiviksenkin pito on jäänyt kun kirjassa on törkeän huono paperi enkä viiti alottaa uutta ennen ku vanha on täynnä.

Mua taas ahdistaa kun kunnollista luonnoskirjaa ei yksinkertaiseti tunnu löytyvän. Sellaista joka kestäisi pullotussia ja terää. Ovatko Lana-lehtiö ja Temperasta saatava Fabrianon(?) kirja (kallis ja kartonkimainen missä on vähän sivuja) todella ainoita?

Ninni

  • Jäsen
  • Viestejä: 168
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
« Vastaus #29 : 04.03.2008 klo 22:47:13 »
En ole aivan varma, pitäisikö tästä murehtia vai ei... Joka tapauksessa koululta on taas tää viikko käytännössä itsenäistä työskentelyä, joten käytinkö aikaani kouluhommiin? Enpä tietenkään - nukuin puolillepäivin ja käytin suurimman osan päivästä eilen (baarissa) piirretyn blogimerkinnän loppuun tussaukseen, skannaukseen ja värittämiseen. Jotenkin vaan tuntuu turhalta kuluttaa koko päivä tollaseen oheistoimintaan, vaikka se toki kivaa onkin.