Äänestys

Haluammeko siis tulevaisuudessa Texin varhaisseikkailuja väreissä vai onko perinteinen mustavalko sittenkin lyömätön?

Väreissä
34 (53.1%)
Mustavalko
30 (46.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 56

Kirjoittaja Aihe: Tex Willeriä väreissä vai ei?  (Luettu 35967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Tex Willeriä väreissä vai ei?
« : 28.01.2008 klo 22:39:13 »
Hannun ehdotuksen mukaan uusi Tex-aiheinen äänestys. Vain kaksi vaihtoehtoa, jotta saadaan mielipiteitä. Rajattakoon aihetta vielä sillä, että pähkäilyn kohteena olkoon mahdollisesti viiden vuoden kuluttua meilläkin julkaistava Texin uusintasarja, jota parhaillaan julkaistaa Italiassa värillisenä.

Itse kannatan värijulkaisua ihan jo sen takia, että näitä varhaisia seikkailuja on saatu jo kahteen otteeseen mustavalkoisina.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Renezz

• Jäsen
Vs: Tex Willeriä väreissä vai ei?
« Vastaus #1 : 28.01.2008 klo 22:58:23 »
juu... täähän on "selvää pässinlihaa".

värijulkaisu voitti 100% äänimäärällä, ihan niinkuin Husseinin kannatus aikoinaan Irakissa.

voit laittaa ketjun lukkoon.

no joo huono vitsi, mutta ääni meni värilliselle Texille

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #2 : 28.01.2008 klo 23:30:09 »
Vieläpä ehti ääni väristen tyrkätä äänen väri-texille. Pässinliha alkaa näyttää yhä selvemmältä.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 28.01.2008 klo 23:40:12 »
Tex Willer on mustavalkosarjakuva, mutta ääni väreille.
Kiitos kahden kovakantisen laatujulkaisun.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #4 : 28.01.2008 klo 23:45:52 »
Pengeles, mustavalkoisiksi alkuaan tehtyjä sarjoja ei tarviis enää väritellä, mutta erikoisalpparit sit erikseen kuten se Kubert. En osaa ruksia kumpaakaan vaihtoehtoa, jos se sulkee toisen pois.

Timo

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #5 : 29.01.2008 klo 08:41:06 »
Pengeles, mustavalkoisiksi alkuaan tehtyjä sarjoja ei tarviis enää väritellä, mutta erikoisalpparit sit erikseen kuten se Kubert. En osaa ruksia kumpaakaan vaihtoehtoa, jos se sulkee toisen pois.

Jäävään itseni varsinaisesta äänestyksestä, mutta enpä olisi Timon tavoin muutenkaan osannut ruksia vain toista vaihtoehtoa. Vaihtoehto "molemmat" saattaisi osoittautua hyvinkin suosituksi...
Pidän enemmän ja ensisijaisesti mustavalkosarjoista, mutta toimitan mielelläni myös hyvin tehtyjä värijulkaisuja. Nytkin hollilla on 60-juhlavuoden väriopuksen tekeminen spesiaalina.
Repubblican "värityskirjojen" kanssa ollaan naimisissa ainakin Norjan - ehkä myös Ruotsin ja/tai Tanskan kanssa. Sarja voi alkaa aiemminkin, jos joku kumppaneista oikein innostuu. Meiltä aloite ei lähde ennen juhlavuotta. 
Joka tapauksessa värisarja ei syrjäytä tai korvaa muita Tex-formaatteja, joiden julkaiseminen jatkuu omilla ehdoillaan (ja nykytahdista pakostakin kapenee ennen pitkää suuralbumeissa ja kenties maxeissakin). Sama koskee tämänvuotisia Mefiston ja Yaman kovakantisia, jotka ovat oletetun värispesiaalin ohella meidän 60-vuotisbonuksemme loistokkaina mustavalkokirjoina.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #6 : 29.01.2008 klo 08:54:30 »
Luultavasti valtaosa vastauksista olisi mennyt sarakkeeseen molemmat, siksipä sitä vaihtoehtoa ei olekaan. Eikä ruksaaminen millään tavoin sulje mitään vaihtoehtoa pois, sillä tämä äänestys koskee vain tätä yhtä sarjaa.

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #7 : 29.01.2008 klo 09:27:16 »
Mustavalkosarja on ensisijainen toiveeni, joten sille ääni. Ymmärrän kyllä, että Suomessa on Italiaa pienemmät Tex-markkinat ja värijulkaisu olisi luultavasti kustantajan kannalta houkuttelevampi vaihtoehto, jolla saataisiin fanien mielenkiinto heräämään mahdollisimman laajalla rintamalla.

Mutta mikäs siinä, pakkohankintahan tuollainen sarja olisi, mustavalkona tahi väreissä. Toivottavasti ne värit vain toimisivat kokonaisuutena. Näytekuvien tasossa on ollut heittelyä, mikä on kieltämättä saanut pikkaisen myös mielenrauhan heittelemään.

Sellainen kainon vieno toivomus olisi vielä, että tuleva sarja painettaisiin koviin kansiin. Kuten todettua, hyvästä laadusta olen ainakin minä valmis maksamaan enemmänkin. Tästä voisi tehdä kertaheitolla sellaisen joka Texistin unelmaluxus-sarjan, jota kehtaisi esitellä jälkipolvillekin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #8 : 29.01.2008 klo 09:47:33 »
Minä olen kanssa siinä "ihan sama" -kastissa. Värit voisivat tuoda kiinnostavuutta etenkin vanhoihin tarinoihin, joita en mustavalkoisena meinaa jaksaa lukea, mutta toisaalta Tex toimii ihan oivallisesti mustavalkoisena. Mulla vaikuttaa hintakin. Eli väri-Tex voi mennä oman budjettini ulottumattomiin (en esimerkiksi osta isoja alppareitakaan), mutta luultavasti kirjastossa kuitenkin kävisin ne lukemassa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Timo Carson

• Uusi jäsen
« Vastaus #9 : 29.01.2008 klo 13:14:08 »
Uutena jäsenenä olen mielenkiinnolla seurannut keskusteluja mm. väri-Texistä.
Kannatan ajatusta ehdottomasti. Esim. maisemakuvaukset saisivat uusia ulottuvuuksia. Iso opus kovissa kansissa, kiitos.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #10 : 29.01.2008 klo 13:24:31 »
Olen kastissa "ihan sama", mutta kuitenkin sen verran olen peruskaman puolella että perus-Texit ja Kronikat ja Maxit voisivat olla edelleen musta-valkoisia.

Ei noi skannatut esimerkkisivut  (värilliset) mitään huonoa jälkeä ole!
Je suis alle kuuden euron pizza!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #11 : 29.01.2008 klo 13:36:17 »
Olen kastissa "ihan sama", mutta kuitenkin sen verran olen peruskaman puolella että perus-Texit ja Kronikat ja Maxit voisivat olla edelleen musta-valkoisia.

Lienee varminta tähdentää, ettei tässä äänestyksessä missään nimessä kyse ole siitä, että olemassaolevia julkaisusarjoja haluttaisiin muuttaa miksikään - kuten Asko ja Jansa tuossa edellä totesivat - vaan yksinomaan siitä, ovatko ihmiset kiinnostuneita vastaavanlaisesta värillisestä erikoisjulkaisusta (siis ylimääräisestä herkusta) kuin Italiassa on viimevuoden aikana julkaistu. Siten Kyllä-ääni on yhtälailla "sekä että", sen sijaan Ei-ääni tarkoittaa ettei moisia värityksiä kannata tänne tuoda lainkaan. 

Ai niin, ja tervetuloa Timo Carson!
« Viimeksi muokattu: 29.01.2008 klo 13:40:48 kirjoittanut Hannu »
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #12 : 29.01.2008 klo 13:47:21 »
Juuri tuota samaa olen yrittänyt tähdentää jo kahteen kertaan. Willerin jo olemassa olevat sarjat eivät ole missään tapauksessa muuttumassa värillisiksi.

Pat

• Jäsen
« Vastaus #13 : 29.01.2008 klo 16:03:44 »
Kyllä täällä lippu liehuu värillisen sarjan puolesta.. Ja jos miettii noita vanhoja klassikkoseikkailuja (liuska-ajan) niin ne on niin huonosti piirretty, että niitä on kovin raskasta lukea (esim 1/2008), joten väritys tois varmasti piristystä.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #14 : 29.01.2008 klo 18:44:12 »
Jannen kantaa jatkan. Värillistä Texiä saa tulla lisää. Meiltähän on näkemättä värillisinä mm. Kultaluolat- tarina, ja ties mitä muuta herkkua. Italiassa värillisinä saadut myös värillisinä tänne. Ansaitseeko italian Tex- fanit parempaa kuin me?
Wade Koivurinne