Kirjoittaja Aihe: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä  (Luettu 64115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Taavi Suhonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
  • Don't dream it, be it
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #15 : 17.04.2008 klo 20:14:21 »
Vajaan seitsemän euroa se maksaa, eli ainakin minun mielestäni selvästi alle kympin.

Yotsuba&! on kyllä yksi parhaita sarjisjulkaisuja viime vuosilta. Pari ekaa pokkarillista olin jo aiemmin lukenut ja suuresti tykkäsin, joten eiköhän nyt päädy sitten koko sarja suomennoksina hyllyyn.

Kokuma

  • Superlaiskiainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 39
  • kwak
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #16 : 28.04.2008 klo 17:45:56 »
Yotsuba on kyllä sarja jossa kerrotaan paljon vähin elein.

Ja suomijulkaisun menekki on taattu kun kaikki sarjaan aiemmin edes vähänkään tutustuneet haluavat tietää että
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tzenni

  • Jäsen
  • Viestejä: 15
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #17 : 29.04.2008 klo 21:57:31 »
Omistan englanniksi jo 5 osaa Yotsuba&:a, joten suomennokset taidan kyllä jättää nyt ostamatta :/ En näe mitään järkeä siinä, että ostetaan kokonaisia sarjoja kahdella eri kielellä, varsinkin kun noita ostettavia sarjoja alkaa olemaan jo mukava määrä. Onhan niitä kiva keskenään vertailla, mutta siihen se jääkin.
Yotsuba& ja Azumanga Daioh ovat kyllä sarjakuvaharrastajan pakkohankinta. Jos ikinä tulen tekemään hiukkaakaan enemmän sarjakuvaa, haluaisin sen olevan juuri tällaista nautiskeltavaa ja elämänmakuista.
Punaiselle Jättiläiselle viestiä; mitä tuossa hieman vertailin kaverilla hänen suomiversiota AD:stä omaan englanninkieliseeni, niin suomiversiossa jäin kaipaamaan: isompaa kokoa ja kirjan lopussa olevia hyviä selityksiä sanaleikeille ja jap. kulttuuria koskevia selvennyksiä. Käännöksestä en pysty sanomaan mitään.
Niin ja onhan minulla Yotsuba&:stakin kysyttävää: kumpi on alkuperäinen, Jumbo vai Jambo? Enkkuversioon tottuneena Jumbo kuulostaa mukavammalta.

PJ

  • Jäsen
  • Viestejä: 327
  • AG / Punainen jättiläinen
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #18 : 30.04.2008 klo 00:27:34 »
Kääntäjän mukaan Jambo.
Lisää keskustelua toisella foorumilla, jossa myös vastauksia muihin kommentteihisi: http://au.aniki.fi/viewtopic.php?t=6834
Muoto muuttuu, sisältö pysyy.
-Antero Ruusuvuori, 2007

Kokuma

  • Superlaiskiainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 39
  • kwak
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #19 : 30.04.2008 klo 10:43:14 »
Vaikea oikeastaan sanoa onko se Jumbo vai Jambo koska molemmat lausutaan japanilaisittain "janbo".

Isoon kokoon liityvän vitsailun huomioon ottaen veikkaisin kyllä että se yrittää olla "Jumbo".

kaltsu

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 869
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #20 : 06.05.2008 klo 21:44:29 »
Nyt on vähän hiljainen olo. Yotsuba& on parasta sarjakuvaa mitä olen vähään aikaan lukenut.

Otto Sinisalo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 292
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #21 : 06.05.2008 klo 22:17:47 »
Nyt on vähän hiljainen olo. Yotsuba& on parasta sarjakuvaa mitä olen vähään aikaan lukenut.

ONE OF US, ONE OF US, ONE OF US

Itse liityin kuoroon viime viikolla arviossani.

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #22 : 06.05.2008 klo 22:22:19 »
ONE OF US, ONE OF US, ONE OF US

Itse liityin kuoroon viime viikolla arviossani.

Voin mainita että Sarja-Infossa julkaistava arvio on masentavan samantyyppinen. Eivätkö ne kriitikot osaa enää edes haukkua? KAKSI TÄHTEÄ!

Vakavasti ottaen; hienoa kun ulos tulee hyvää mangaa. Joskus lähden R:lle ostamaan sarjakuvaa ja kävelen ulos uskoni ihmiseen menettäneenä ja hamppuköysi kädessä.

Ja sitten luen jotain tämmöstä, heitän sen vierelleni sänkyyn, kaivan raukeana yöpöydän laatikosta tupakan ja sytytän.. että osaa elämä olla hyvää.

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 392
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #23 : 07.05.2008 klo 11:03:36 »
Kuulostaa lupaavalta. Olen muutaman kerran R-kioskille eksyessäni muistanut sarjan nimen, mutta sitä ei ole inuyashojen ja väärien conanien keskeltä löytynyt. Näiden kehujen jälkeen ajattelin kyllä ruveta niin tarkoitushakuiseksi, että lähden oikein Akateemisesta katsomaan.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

Tarkkis

  • Kirjastotätisetä
  • Jäsen
  • Viestejä: 435
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #24 : 07.05.2008 klo 11:13:12 »
Itsekin sain jopa tyttöystäväni lukemaan tämän, ennakkoluuloista huolimatta. Mainittakoon, että kyseisen henkilön aikasemmat sarjakuvakokemukset rajoittuvat Aku Ankan ohella lähinnä Ennisin Preacheriin ja Keviin, joista kumma kyllä piti kovasti.

Kyllä yotsubassa vaan on jotain taikaa, nyt vaan harmittaa etten Azumanga Daiohiin ole itse perehtynyt.
When the going gets weird, the weird turn pro! H.S.T

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #25 : 07.05.2008 klo 13:08:00 »
Hämmentävää on tämä miten tästä pitää vähän jokainen joka viitsii tutustua.
Yhtäkkiä ja puskasta juuri kun alkoi taas tuntua, että kaikki hyvä tuli jo eikä edes ollut niin hyvää.


Akaki Kuumeri

  • sanaleikisti
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
  • Oma teksti?
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #26 : 07.05.2008 klo 17:52:07 »
Tässä on tosi hienot taustat. Jäin useasti katselemaan kaikkea mitä sinne on jaksettu piirtää viimeisiä yksityiskohtia myöten.

Maria D

  • Jäsen
  • Viestejä: 74
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #27 : 08.05.2008 klo 06:49:23 »
Olen huomannut viime aikoina huutelevani "Terve mieheen!", "tuulee kalsasti" ja "valtava mies". Ei ole kiva ruveta hihittämään kirahvista polveutuvalle Jambolle ruuhkajunassa.

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 392
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #28 : 23.05.2008 klo 11:43:01 »
Päästyäni ilmastonmuutosta käsittelevään lukuun aloin hihittää hillittömästi. Edessä bussissa istuneet äiti ja poika olivat kummastuneen näköisiä.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Yotsuba&! Punaiselta jättiläiseltä
« Vastaus #29 : 23.05.2008 klo 11:57:19 »
Kyllä Kvaakilla on haitallinen vaikutus heikkoon ihmiseen! Sattumalta luin tätä ketjua ja erinäisten ihmisten hehkutusta tästä sarjasta, ja sen seurauksena sarjan nimi jäi mieleen. Kaupassa sitten huomasin kyseisen teoksen, joka ilman tämän ketjun lukemista se olisi jäänyt hyllyyn, mutta nyt se lähtikin kokeilumielessä mukaan.

Ensimmäiset sivut eivät vielä vakuuttaneet, mutta mitä pidemmälle luki, sitä paremmalta juttu vaikutti. Viimeisen sivun käännettyäni, jouduin myöntämään, että tämähän oli oikeasti hiton hyvä. Ei tätä syyttä Kvaakissa kehuttu.

Nyt sitten pitää ostaa kaikki seuraavatkin osat. Ja tämä on täysin Kvaakin syytä. Kohta ei sarjakuvat enää mahdu mihinkään, eikä aika riitä muuhun kuin sarjakuvien lukemiseen ja uusien lukuvinkkien bongaamiseen kvaakista. Tämän vuoksi kvaakista pitäisi löytyä jonkinlaista tukea koukkuun jääneille. Sekin jo helpottaisi, jos kvaakkilaiset saisivat jonkinlaista alennusta sarjakuvista, niin rahaa riittäisi edes silloin tällöin ruokaan.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"