Kirjoittaja Aihe: Huuto.netin hurjat!  (Luettu 310493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #75 : 08.10.2008 klo 01:23:21 »
Näitä on hauska miettiä miksi viereinen numero on niin yleinen. Tässä minun keksimäni  teoriat, itse kallistuisin vaihtoehto 1. kannalle.

1.Aikoinaan Conan 1/75 ja Kostajat 1/75 myi melko hyvin, koska ne on melko harvinaisia. Tästä innotuneena päätettiin painaa 2 numeroita aivan järjetön määrä ja ne ei sitten enää myyneetkään. Niitähän löytää melko helposti vieläkin käyttämättömänä. Seuraavissa numeroissa palattiin sitten maan pinnalle, mutta painosmäärää pidettiin silti isompana kuin 1. numeroissa.

2.Painossa lipsahti painosmääriin yksi nolla liikaa, kyseiset lehdet on ollut aikoinaan niin yleisiä että tämäkin voisi pitää paikkansa.

3.Näitä on joskus painettu piraatteina lisää. Miksi joku olisi nähnyt tälläisen vaivan?

Samalta aikakaudeltahan löytyy joko Jymyn tai Huulen muutamaa numeroa melko helposti käyttämättömänä (en muista ulkoa kumpaa). 

Minä olen aina ajatellut, että näillä kakkosnumeroilla on yritetty tulla isosti näkösälle. Esim. tehty joku jakeludiili Rautakirjan kanssa, joka kuitenkin on kariutunut (mahdollisesti siihen, että lehdet OLIVAT piraatteja, kopioita ilmeisesti brittiversioista, niistä ei Marvelille maksettu mitään).
Niinpä niistä ehdittiin ottaa isot painokset, mutta ne jäivät vaille kunnon jakelukanavaa.

tmielone

• Il Dille
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #76 : 08.10.2008 klo 08:22:09 »
Niin. Hauskan tosta tekee kai se, että vuonna 1973 ei Kostajia edes ilmestynyt. Oikeasti siis taitaa olla vuodelta 1975.

Minua tämä huvittaa valtavasti, kun myyjillä ei ole mitään havaintoa oikeasta julkaisuvuodesta. Toinen myy vuoden -73 lehteä ja toinen vuoden -74, vaikka asia on kuten Veli kirjoitti, eli oikea julkaisuvuosi on -75. Tämän lisäksi hupia lisää tuo hervoton hintapyyntö. 100 euroa lehdestä, jonka voisi ostaa toiselta myyjältä 6 eurolla. (olikohan tuon hinta tippunut yön aikana. Olen aika varma, että eilen se oli vielä 10 euroa) Eivätkö myyjät katsasta paljonko toiset pyytävät samasta tavarasta?

Vastaava tapaus oli muutama vuosi sitten, kun joku kauppasi ensimmäisestä Batman-leffasta tehtyä kirjaa harvinaisuutena. Hintapyyntö oli jossain 30-40 euron tietämillä. Samaisen kirjan olisi kuitenkin pystynyt huutamaan toiselta myyjältä 2-3 eurolla.

Kuten sanonta menee, "ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa."
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Fauntleroy

• Jäsen
« Vastaus #77 : 08.10.2008 klo 15:49:52 »
Joku myy Disney-kokoelmaansa huudossa. Hintaa 300€.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=88423937

Samu94

• Vieras
« Vastaus #78 : 08.10.2008 klo 16:12:00 »
Tulevatkohan hyllyssä olevat patsaat kaupanpäälle?  ;D

Paljonkohan hintavaraus? Aika edullisella lähtee, jos myy tolla 310 eurolla. Kuitenkin Ihan hyväkuntoista kamaa. Pelkät taskarit maksaisi divarista ostettuna (jos hinta olisi 2€ kpl.)
päälle kolme ja puolisataa. Mutta hintavaraus on varmaankin enemmän...
« Viimeksi muokattu: 08.10.2008 klo 16:24:09 kirjoittanut samppali »

Fauntleroy

• Jäsen
« Vastaus #79 : 08.10.2008 klo 16:20:25 »
Patsaat ja kupit ovatkin oikein hienoja... ;D

Mielestäni ei ole kyllä mitään järkeä myydä tuollaista pakettia kerralla. Pelkät postikulutkin 18 euroa. Esim. Päivästä päivään -sarjasta voisi saada enemmän erikseen. Onhan tuo nyt ainakin vähintään yli 500 euroa arvoinen.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #80 : 09.10.2008 klo 05:56:49 »
Kostajat-myyjä on vastannut oikaisuuni.

tmielone

• Il Dille
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #81 : 09.10.2008 klo 08:13:37 »
Kostajat-myyjä on vastannut oikaisuuni.

Asiantunteva vastaus olikin:
Lainaus
Nyt et kyllä tiedä mistä puhut! Kannessa lukee että no: 2/1973! Eikä todellakaan lähde kahdella eurolla divarista!

Muistaakseni tuon lehden kohdalla julkaisuvuoden määrittäminen on hankalaa, juuri sen takia, ettei koko lehdessä ole vuosilukua. Onkohan tuolla myyjällä edes tuota lehteä?

Myös kaksi muuta myyjää myyvät lehteä vuodelta -73: AntikvariaattiKorppi ja Llorakh. Molemmat ovat jälleenmyyjiä, joten hämmästyttää, ettei heillä ole tietoa oikeasta julkaisuvuodesta. Heidän lisäksi harhapoluilla julkaisuvuoden suhteen on marlowe. Onneksi sentään SS Libriconin poijjaat ovat perillä oikeasta vuodesta ja hintaluokasta. Libriconin hinnoittelu osoittaa myös kostajat-myyjän toisen väitteen vääräksi.

Ei siinä mitään, jos noissa vuosiluvuissa sattuu virheitä, mutta hämmästelen edelleen sitä, etteivät myyjät viitsi/osaa ottaa selvää epävarmoista asioista. Jos lehdessä ei ole vuosilukua, niin kyllä minä yrittäisin sen jostain kaivaa ennen kuin pistän lehden myyntiin. Etenkin divarin pitäjillä on varmasti hinnastoja, josta voisi heti nähdä, ettei vuonna 1973 tullut edes kyseistä lehteä.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #82 : 09.10.2008 klo 12:18:50 »
Kaikenlaisten pösilöjen goottien kanssa sitä...

Nyt se lähetti paketin ja puuttui enää kolme. Lisäksi tuli yksi jota ei ollut listassa. Mutta sekin kelpaa. Lähetin viestin, mutta enpä enempää jaksa. Annan sopivan palautteen.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #83 : 09.10.2008 klo 12:37:56 »
Nyt se lähetti paketin ja puuttui enää kolme. Lisäksi tuli yksi jota ei ollut listassa. Mutta sekin kelpaa. Lähetin viestin, mutta enpä enempää jaksa. Annan sopivan palautteen.

Haha...laita sen nimi tohon Joen puhekuplaan  >:D

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #84 : 09.10.2008 klo 17:44:37 »
Ei siinä mitään, jos noissa vuosiluvuissa sattuu virheitä, mutta hämmästelen edelleen sitä, etteivät myyjät viitsi/osaa ottaa selvää epävarmoista asioista. Jos lehdessä ei ole vuosilukua, niin kyllä minä yrittäisin sen jostain kaivaa ennen kuin pistän lehden myyntiin. Etenkin divarin pitäjillä on varmasti hinnastoja, josta voisi heti nähdä, ettei vuonna 1973 tullut edes kyseistä lehteä.

Tulkintavirhe ja tietämättömyyttä vissiin. Kannessa todellakin on vuosiluku 1973. Ei tosin tarkoita suomalaista julkaisuvuotta. Mutta nimittelyllään ('pölvästi') kaveri kyllä osoitti oman tasonsa...

EDIT: Jaa mutta mitäköhän lehteä kaveri oikeastaan on myymässä? Kieltää lehden olevan sama kuin laittamasi linkki (ja tämä mun laittama kuva), mutta toisaalta 'hirmuinen pirullinen Zemo, mystinen...' viittaa taas juuri samaan lehteen...
« Viimeksi muokattu: 09.10.2008 klo 17:49:30 kirjoittanut ernotam »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #85 : 09.10.2008 klo 17:52:04 »
Kannessa todellakin on vuosiluku 1973. Ei tosin tarkoita suomalaista julkaisuvuotta.
Mitäs vuotta se sitten tarkoittaa? Kai se on vaan kirjoitusvirhe, koska sisältökään ei ole vuodelta 1973.

Edit: Ai se onkin toi Marvelin copyright-merkintä. Se viitannee siis julkaisuun, josta tän numeron filmit on kuvattu.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #86 : 09.10.2008 klo 18:34:57 »
Jaa mutta mitäköhän lehteä kaveri oikeastaan on myymässä? Kieltää lehden olevan sama kuin laittamasi linkki (ja tämä mun laittama kuva), mutta toisaalta 'hirmuinen pirullinen Zemo, mystinen...' viittaa taas juuri samaan lehteen...

Pyysin laittamaan kuvan kannesta, saas nähdä...

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #87 : 09.10.2008 klo 21:25:57 »
Eivätkö myyjät katsasta paljonko toiset pyytävät samasta tavarasta?

Eivät kaikki eivätkä kaikki ostajatkaan ja joskus voi käydä niin "hyvin" että toisen myyntiaika on mennyt umpeen kun ostajakandidaatti etsii haluamaansa lehteä jolloin se mahd. hinnakkaampi saa edun.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #88 : 10.10.2008 klo 07:05:47 »
Mulle ei suostu lähettämään kuvaa, vaan uhkailee tunnuksen poistolla. Ernolle lupasi, näytä  se sitten meille muillekin.

hannhell

• Jäsen
« Vastaus #89 : 10.10.2008 klo 08:21:48 »
Mulle ei suostu lähettämään kuvaa, vaan uhkailee tunnuksen poistolla. Ernolle lupasi, näytä  se sitten meille muillekin.
Kävinpä nyt itsekin kurkkaamassa tätä tapausta. Myyjä on saanut 2 negatiivista palautetta. Jokin sitä on rassannut ennenkin.. Hehheh.