Kirjoittaja Aihe: Huuto.netin hurjat!  (Luettu 325185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jonecky

  • Jäsen
  • Viestejä: 70
  • Kvaak!
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #45 : 24.09.2008 klo 10:33:57 »
Ei kun se, että tavikset tuhoavat jotain tekee jäljelle jääneistä arvotavaraa....

Itse olen suht saman todistanut konkreettisesti. 1970-luvun lopulla ollessani pikkuinen pojan koltiainen kävimme isäni työpaikan jossain ns. romukoppavarastossa, ja valehtelematta muistan vieläkin miten ihmettelin, kuinka yksi monen metrin korkuinen huone voi olla täynnä niin paljon erilaisia Arabian ikivanhoja astiastoja, tavaraa oli siis varmasti tuhansia kappaleita yhteensä vanhoilta uittoajoilta varmasti 1900-luvun alusta alkaen. Isäni vain totesi, että siitä saisi ottaa jos haluaisi mutta mitäpä noilla kukaan tekee, ovat kohta menossa romuttamolle, ja eihän niitä sitten enää myöhemmin siellä tosiaan ollutkaan. Nyt pikkasen harmittaa vieläkin tuo juttu kun tietää, mitä noista voisi nyt saada.

Offtopic loppuu tähän :)

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #46 : 29.09.2008 klo 17:34:20 »
Harmi etteivät valvojat päästäneet tätä kohdetta loppuun asti:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=86629176

hannhell

  • Jäsen
  • Viestejä: 511
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #47 : 29.09.2008 klo 18:14:39 »
Harmi etteivät valvojat päästäneet tätä kohdetta loppuun asti:

Mutta mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "uudenveroinen"? Ei tämä missään nimessä voinut olla uudenveroista paskaa.

Sporttispurtti

  • Vieras
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #48 : 05.10.2008 klo 09:07:43 »
Ostelin tuossa kesällä takaisin aiemmin myymäni Tex Willerit 7/1971-12/1973.

Nuo seiskaykköset sain kympin kipale. Seiskakakkosista maksoin 5-20 euroo kipale. Jokusen ostin kyllä Keltaisesta pörssistä, kuten numeron 12/1972, josta saa Huuto.netissä varmasti pulittaa ainakin 30 euroa. Seiskakolmoset maksoivat kans jotain 5-20 euroa Huuto.netissä.

Just jotkut 6, 7, 8, 11 ja 12/1972 ja 9/1973 (ehkä 2, 4 ja 7/1973 myös) voivat olla numeroita, joista voi joutua pulittamaan usean kympin. Itse jouduin luopumaan parista huudosta, kun tuli monta muutakin huutajaa, silloin hinnat voivat kohota pilviin  :( Ei auttanut kuin odottaa uutta huudettavaa kohdetta.

Nuo 1-6/1971 ovatkin sitten ihan eri hintaluokassa ja mulle on vielä ainakin riittänny ne kronikat 1-3  ;)

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #49 : 07.10.2008 klo 09:12:17 »
Myynnissä, öh, lehtiä. Ei muuta kuin huutamaan. Lähtöhintakin on kohdallaan... 3300.00 € (hintavarauksella).

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #50 : 07.10.2008 klo 10:01:33 »
Myynnissä, öh, lehtiä. Ei muuta kuin huutamaan. Lähtöhintakin on kohdallaan... 3300.00 € (hintavarauksella).

Mitä tuollaisella kuvitellaan saavutettavan? Tuskin moni kauppiaskaan haluaa tonnien hintaista hirveää läjää varastoaan täyttämään. Huutonetissä joku möi hiljattain myös täyttä settiä Tekniikan maailmoita 900e hintaan. Lottovoittajalle, jolla on lato?
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #51 : 07.10.2008 klo 14:34:17 »
Tämä oli aika hyvä. Kostajat 2/73

Ei välttämättä mene heti kaupaksi. Etenkin, kun saman lehden saa toiselta myyjältä kymmenesosalla.

Kuntoluokitus "uudenveroinen" hieman epäilyttää.

"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #52 : 07.10.2008 klo 18:18:09 »
Tämä oli aika hyvä. Kostajat 2/73
Niin. Hauskan tosta tekee kai se, että vuonna 1973 ei Kostajia edes ilmestynyt. Oikeasti siis taitaa olla vuodelta 1975.

Lainaus
Kuntoluokitus "uudenveroinen" hieman epäilyttää.
Toi on noista se yleisin ja sitä löytyy monista divareista ihan uudenveroisena. Jossakin on varmaan valtava varasto täynnä tota numeroa iskemättömänä.
Väittäisin siis, että se toinenkin kappale on ylihinnoteltu.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

EetuT

  • Jäsen
  • Viestejä: 390
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #53 : 07.10.2008 klo 19:56:22 »
Näitä on hauska miettiä miksi viereinen numero on niin yleinen. Tässä minun keksimäni  teoriat, itse kallistuisin vaihtoehto 1. kannalle.

1.Aikoinaan Conan 1/75 ja Kostajat 1/75 myi melko hyvin, koska ne on melko harvinaisia. Tästä innotuneena päätettiin painaa 2 numeroita aivan järjetön määrä ja ne ei sitten enää myyneetkään. Niitähän löytää melko helposti vieläkin käyttämättömänä. Seuraavissa numeroissa palattiin sitten maan pinnalle, mutta painosmäärää pidettiin silti isompana kuin 1. numeroissa.

2.Painossa lipsahti painosmääriin yksi nolla liikaa, kyseiset lehdet on ollut aikoinaan niin yleisiä että tämäkin voisi pitää paikkansa.

3.Näitä on joskus painettu piraatteina lisää. Miksi joku olisi nähnyt tälläisen vaivan?

Samalta aikakaudeltahan löytyy joko Jymyn tai Huulen muutamaa numeroa melko helposti käyttämättömänä (en muista ulkoa kumpaa). 
E.T

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #54 : 07.10.2008 klo 20:39:30 »
3.Näitä on joskus painettu piraatteina lisää. Miksi joku olisi nähnyt tälläisen vaivan?
Kutkuttava ajatus. Sehän olisi silloin piraatin piraatti.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #55 : 07.10.2008 klo 20:40:43 »
Myynnissä, öh, lehtiä. Ei muuta kuin huutamaan. Lähtöhintakin on kohdallaan... 3300.00 € (hintavarauksella).

Jos nuo kaikki lukee läpi niin taitaisi jokunen vuosi vierähtää.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

J-Viilee

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
  • Painajaismaista!
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #56 : 07.10.2008 klo 21:45:41 »
Jos nuo kaikki lukee läpi niin taitaisi jokunen vuosi vierähtää.

Kuvan perusteella ei noita lehtiä Niin paljon ole.
Pitkä viikonloppu ja luettu olisi.
Aika on optimistinen hintapyyntö.
Tilulilulii.

ville872

  • Jäsen
  • Viestejä: 88
  • V8 1972
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #57 : 08.10.2008 klo 00:17:51 »
Kuvan perusteella ei noita lehtiä Niin paljon ole.
Pitkä viikonloppu ja luettu olisi.
Aika on optimistinen hintapyyntö.

Jos tossa on 20-25 pokkaria per läjä niin aika haipakkaa saa vaihtaa sivua jos neljässä-viidessä päivässä meinaa lukea
"Eclipse on sellaisten epäkompetenttien ihmisten defenssimekanismi." -Tuntematon

Rauta

  • Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Viestejä: 510
  • Voi millaista höpinää!
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #58 : 08.10.2008 klo 01:23:21 »
Näitä on hauska miettiä miksi viereinen numero on niin yleinen. Tässä minun keksimäni  teoriat, itse kallistuisin vaihtoehto 1. kannalle.

1.Aikoinaan Conan 1/75 ja Kostajat 1/75 myi melko hyvin, koska ne on melko harvinaisia. Tästä innotuneena päätettiin painaa 2 numeroita aivan järjetön määrä ja ne ei sitten enää myyneetkään. Niitähän löytää melko helposti vieläkin käyttämättömänä. Seuraavissa numeroissa palattiin sitten maan pinnalle, mutta painosmäärää pidettiin silti isompana kuin 1. numeroissa.

2.Painossa lipsahti painosmääriin yksi nolla liikaa, kyseiset lehdet on ollut aikoinaan niin yleisiä että tämäkin voisi pitää paikkansa.

3.Näitä on joskus painettu piraatteina lisää. Miksi joku olisi nähnyt tälläisen vaivan?

Samalta aikakaudeltahan löytyy joko Jymyn tai Huulen muutamaa numeroa melko helposti käyttämättömänä (en muista ulkoa kumpaa). 

Minä olen aina ajatellut, että näillä kakkosnumeroilla on yritetty tulla isosti näkösälle. Esim. tehty joku jakeludiili Rautakirjan kanssa, joka kuitenkin on kariutunut (mahdollisesti siihen, että lehdet OLIVAT piraatteja, kopioita ilmeisesti brittiversioista, niistä ei Marvelille maksettu mitään).
Niinpä niistä ehdittiin ottaa isot painokset, mutta ne jäivät vaille kunnon jakelukanavaa.
 

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #59 : 08.10.2008 klo 08:22:09 »
Niin. Hauskan tosta tekee kai se, että vuonna 1973 ei Kostajia edes ilmestynyt. Oikeasti siis taitaa olla vuodelta 1975.

Minua tämä huvittaa valtavasti, kun myyjillä ei ole mitään havaintoa oikeasta julkaisuvuodesta. Toinen myy vuoden -73 lehteä ja toinen vuoden -74, vaikka asia on kuten Veli kirjoitti, eli oikea julkaisuvuosi on -75. Tämän lisäksi hupia lisää tuo hervoton hintapyyntö. 100 euroa lehdestä, jonka voisi ostaa toiselta myyjältä 6 eurolla. (olikohan tuon hinta tippunut yön aikana. Olen aika varma, että eilen se oli vielä 10 euroa) Eivätkö myyjät katsasta paljonko toiset pyytävät samasta tavarasta?

Vastaava tapaus oli muutama vuosi sitten, kun joku kauppasi ensimmäisestä Batman-leffasta tehtyä kirjaa harvinaisuutena. Hintapyyntö oli jossain 30-40 euron tietämillä. Samaisen kirjan olisi kuitenkin pystynyt huutamaan toiselta myyjältä 2-3 eurolla.

Kuten sanonta menee, "ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa."
"Now there's only two things in life but I forget what they are"