Kirjoittaja Aihe: Mauri Kunnas  (Luettu 94083 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Mauri Kunnas
« Vastaus #105 : 10.10.2012 klo 12:16:52 »
Lukekaa täältä suoraan hevosen suusta:
Lainaus
"A couple of years ago I decided I was probably so long in the tooth that if I ever intended to do something about The Beatles, it would have to be now or never. I resolved to take a sabbatical year from making children's books."
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #106 : 10.10.2012 klo 12:50:04 »
Sitten se sapetusvuosi on ollut aiemmin, sillä Kunnaksen Piitlesin piti ilmestyä jo viime syksynä.

Nyt alkaa jammailu Tursaan puutarhassa!

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511255428&utm_source=apsis-anp-3&utm_medium=email&utm_content=fifi_42&utm_campaign=FIFI_42
« Viimeksi muokattu: 16.10.2012 klo 17:37:02 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

seppo-setä

• Jäsen
« Vastaus #107 : 20.10.2012 klo 20:42:05 »
Piitles hankittu ja luettu. Pakkorako vanhalle Nyrokfanille. Päällimmäisenä tällä hetkellä on mielikuva fanin tekemästä (hyvin) pikkutarkasta historiasta suunnattuna muille Piitlesin faneille. Tämä lienee ollut osin tarkoituskin, mutta mietin, kuinkahan tämä uppoaa täydelle Piitlesummikolle, Nyrocitymäiset vitsit olivat saaneet seuraa myös varsin karusta elämän realiteettien esittelystä. Rakkaus aiheeseen paistaa joka käänteessä ja vääntää aluksi hieman hitaasti liikkeelle lähtevän albumin voiton puolelle. Komea ja kovakantinen...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #108 : 21.10.2012 klo 13:39:00 »
Toistaiseksi tutkailin vasta kirjakaupassa ja Iltalehden jutusta käsin. Ei syvällisempää sanottavaa vielä, mutta fontti, fontti! Olkoonkin että on tehty Kunnaksen omien kirjainten pohjalta. Tuntuma oli hieman outo kun opus näyttää käännösalbumilta.
- Barack Obama

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #109 : 21.10.2012 klo 13:46:05 »
Itsellä vielä kovempi rasti: diggaan Mauri Kunnasta ns. kympillä, Beatlesiä taasen en kuuntele vapaaehtoisesti sen enempää kuin muutakaan hissimuzakia.
Luettua teos tulee varmasti jossain välissä.

Miha

• Vieras
« Vastaus #110 : 21.10.2012 klo 14:33:38 »
Ei syvällisempää sanottavaa vielä, mutta fontti, fontti! Olkoonkin että on tehty Kunnaksen omien kirjainten pohjalta. Tuntuma oli hieman outo kun opus näyttää käännösalbumilta.

"Mitä tästä opimme?"
"Kauneus on katoavaista mutta rumuus senkun lisääntyy."

tertsi

• Vieras
« Vastaus #111 : 21.10.2012 klo 14:36:19 »
Piitlesin laitoin tilaukseen.
Ennen omaa ostopäätöstä odotan Kvaak-arvostelua ja näytekuvia.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #112 : 21.10.2012 klo 14:49:10 »
Elä Curt höpöttele. Beatles keksi hevinkin.

http://www.youtube.com/watch?v=aMfkVGCU_BA

elä itse. Tiedän Helter skelterin ja piitleksen tuotannon. Minulle on sekin ihan sama vaikka Alice, Lemmy ja Ozzy vannovat Beatleksen nimiin niin minun ei tarvitse nakata ulostetta soitinyhtyeestä.
Ennemmin  ajatellen omalla päällääni enkä mene sopulilauman mukana kun trendikästä on.
Kuuntelenhan minä megadethiakin mutta Dave Mustainen huuruisat mielipiteet ovat asia erikseen, niitä en allekirjoita.
Heavyn historia on bluesille ja Link Wraylle sekä Dick Dalelle velkaa.

Minä olen niitä joille Hendrixin kuolema oli tragedia maailmalle Lennonin kuolema se ja sama.

Se että Kunnas on fani antaa lisäpontta itse teokselle. Rakkaudentunnustuksissa on aina enempi pontta vaikkei lukija rakkaudenkohdetta jakaisikaan.
Vrt. BWS ja Erik Larsen

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #113 : 21.10.2012 klo 15:36:38 »
Olkoonkin että on tehty Kunnaksen omien kirjainten pohjalta. Tuntuma oli hieman outo kun opus näyttää käännösalbumilta.
Saattaa olla helppolukuisempi noin, jos on paljon tekstiä. Ja tosiaan, ehkä kustantajalla on käännösalbumin tekeminen mielessä!?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #114 : 21.10.2012 klo 15:39:57 »
käsittääkseni Kunnaksen Koiramäki-kirjoista on käännösversioita ja vaikken minä beatlesfani ole on niitä ruåtsi, saksa ja englantia möngertävät maat täynnä.
Ei niitä Elias Lönnrot voisi vähempää kiinnostaa mutta Liverpoolin poppoo? ihan eri juttu.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #115 : 21.10.2012 klo 15:49:49 »
Joo, Piitles-albumista on jo tehty engelskankielinen versio. Nyrok sityssä oli myös aika ajoin paljon tekstiä mut haittasiko sen huolellinen textaus lukemista? No ei. Nyt ladottu teksti näyttää oudolta. Esmes Mämmilässä fontti ei haittaa mutta tässä pistää silmiin - eikä minusta ainakaan helpota lukemista.
- Barack Obama

Miha

• Vieras
« Vastaus #116 : 21.10.2012 klo 16:21:53 »
Joo, Piitles-albumista on jo tehty engelskankielinen versio. Nyrok sityssä oli myös aika ajoin paljon tekstiä mut haittasiko sen huolellinen textaus lukemista? No ei. Nyt ladottu teksti näyttää oudolta. Esmes Mämmilässä fontti ei haittaa mutta tässä pistää silmiin - eikä minusta ainakaan helpota lukemista.

Johtui kai siitä että nyrokin joka suuntaan venyvä gäsin textaus tuki paukkuvaa piirrostyyliä, noissa piitlesin kuvissa se näyttää ehkä vähän keinotekoisen upotetulta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #117 : 21.10.2012 klo 17:50:13 »
Se on tottumiskysymys tietysti. Piirrostyö on yhä rentoa, joten ladonta tasapaksuin kirjasimin ei sulaudu siihen mutkattomasti.
- Barack Obama

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #118 : 25.10.2012 klo 13:12:10 »
Mauri Kunnas TV-haastattelussa ja "vuoden odotetuin" albumi Piitles.

Timo

Em

• Uusi jäsen
« Vastaus #119 : 25.10.2012 klo 22:02:10 »
Itsekin tykkään Kunnaksen sarjakuvista, mutta tämä on niin fanin tekemää, että jännittää miten pääsee sisään, kun ei itse Piitlesejä tunne hittejä kummemmin. No siinähän oppii tuntemaan, hyvältä ainakin omaan silmään opus näytti kun kaupassa selailin.

Kvaakin arvostelua odotellessa.