En löytänyt haun avulla tällaista aihetta.
Mauri Kunnaksen sarjakuvaurasta en tiedä paljoa, mutta tämän varjolla onnistuin ujuttamaan aiheen tähän foorumiin.
Ensimmäisen Kunnaksen kirjan sain 4-vuotiaana, mutta palapeliä kokosin jo kolmen ikäisenä. Silti Mauri oli minulle vain "yksi monista", kunnes n. viikko sitten kävin kyseisen taiteilijan kotisivuilla. Täältä "Seitsemän koiraveljestä" -kirjan "tutoraalia" lukiessani tajusin kuinka tarkkaa työtä jokainen kirja on. Luin muutamassa päivässä ne vaivaiset 7 kirjaa, jotka omistan ja innostuin aloittamaan keräilemisen. Nyt kun olen kerännyt kaikki taskarit niin minulla alkaa innokas Mauri Kunnas -kirjojen keräileminen (B. Virtaset täytyy myös kerätä!). Olen lukenut lähes jokaisen kirjan ,jonka Mauri on tehnyt, mutta onhan omistaminen kuitenkin vallan eri juttu. Kirjat vain ovat normaalisti peijakkaan kalliita, joten keräilemiseen menee varmasti piiiiiitkän aikaa.
Teen tällä hetkellä myös esitelmää Maurista, jonka esitän huomenna, toivottavasti Mauri tuo onnea. Kirjojen hienon värityksen kannustamana päätintänä iltana aloittaa ihan käsin värittämisen harjoittelun. Saisi vähän luonnollisempaa jälkeä. Myös jonkinlaisen teksti-kuva -tarinan ajattelin tehdä jonkun ajan kuluttua. Tästä sen taas näkee mitä kaikkea seuraa piirtäjän nettisivuista. Tuli taas omien sivujen ulkoasun muuttaminen mieleen hienoista kotisivuista. Jospa sitä domainia toivoisi synttärilahjaksi...
Mitäköhän muut kvaakin lukijat ajattelevat kirjoista tai sarjakuvista? Myös kaikenlaista "triviatietoa" saa tarjota
P.S. onko Mauri kupla.net:in piirtäjät listalla? Minä en löytänyt :-P tsemppiä Maurille tulevienkin kirjojen tekemiseen!