^^ Kircherin loppu olikin sellainen mikä on jossain määrin häirinnyt Texeissä. Eli on verenhimoinen konna, joka tappaa silmittömästi ja usein erittäin raakalaismaisesti. Ja sitten sankarit antavat tälle mahdollisuuden kaksintaistelussa ihan vain todistaakseen, että eivät pelkää tätä. Aivan kuin se ei olisi jo moneen kertaan tullut selväksi. Ja sitten tuo kelmi saa nopean lopun, kuten halusikin, eikä vietä päivääkään sellissä.
Usein vaikuttaa siltä, että jos Tex on toimittanut jonkun ison roiston kiven sisään, niin siitä kerrotaan vain takautumassa ja varsinainen seikkailu kertoo siitä, kun tuo konna on paennut vankilasta ja lähtenyt kostoretkelle. Itse vangitsemistarinaa ei ole edes olemassa ja tuo kostotarina on konnan ensimmäinen esiintyminen koko sarjassa. Sikäli on tietysti ymmärrettävää, että moiselle kostoretkelle ei haluta antaa tilaisuutta, mutta eihän Kircherilläkään ollut mitään mahdollisuutta selvitä pelkällä linnatuomiolla.
Mutta itse tarinasta: oli pikkuisen päämäärätön ja keskeneräisen oloinen, viimeksi kirjoitin näin: "Tämän osan jälkeen oli kuitenkin hiukan huonoja aavistuksia, että nuo sekavat dokumentit jäävät vain tekosyyksi ammuskelulle, kun konnat yrittävät saada niitä haltuunsa,"
Olin väärässä. Noita dokumentteja ei edes mainittu. Ne olivat pelkästään mcguffin, jotka vain käynnistivät tapahtumat, minkä jälkeen ne unohdettiin täysin. Tai jos niitä käsiteltiin toisessa osassa, niin en muista sellaista. Kyllä niillä olisi edes jonkinlainen rooli pitänyt olla tarinassa.
Nimittäin pelkkä tulipalo ei minusta riittänyt peittämään sitä, että tämäkin oli lähinnä ammuskelua ja tuhanteen kertaan nähty kaksintaistelu. Edes Kircher ei lopulta ollut niin persoonallinen tyyppi karhunkourasta huolimatta, että nousisi klassikoksi.
Harmillisesti tästä jäi hiukan puolitekoinen vaikutelma.